אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מנרב תבנה את מקטע המסילה התת-קרקעי האחרון של הרכבת הקלה בת"א צילום: דוד הכהן

מנרב תבנה את מקטע המסילה התת-קרקעי האחרון של הרכבת הקלה בת"א

מדובר במקטע שאורכו כקילומטר - מרחוב פינס בנוה צדק לרחוב קויפמן, עבודה שכוללת בין השאר את הקמת התחנה התת קרקעית ברחוב אליפלט במרכז ת"א

14.05.2017, 12:47 | מערכת כלכליסט

חברת מנרב דווחה הבוקר (א) כי זכתה במכרז של חברת נתיבי תחבורה עירוניים (נת"ע) הממשלתית להקמת את מקטע המסילה התת קרקעי האחרון של הרכבת הקלה בתל אביב.

קראו עוד בכלכליסט

מדובר במקטע שאורכו כקילומטר - מרחוב פינס בנוה צדק לרחוב קויפמן (המקביל לחוץ הים), עבודה שכוללת בין השאר את הקמת התחנה התת קרקעית ברחוב אליפלט במרכז תל אביב.

לפי מנרב, הקמת הפרויקט תימשך כ-36 חודשים והאמדן התקציבי שלה הוא 224 מיליון שקל. תוואי הקו הראשון של הרכבת הקלה בתל אביב (מפ"ת, דרך ת"א ועד דרום בת ים) הוא כ-24 ק"מ כשחציו תת קרקעי וחצי עילי. החלק התת קרקעי מתחיל בכניסה מציר ז'בוטינסקי לבני ברק ומסתיים ברחוב קויפמן בתל אביב, שם הוא ממשיך כקו עילי לאורך יפו ובת ים. 

הקו האדום הקו האדום הקו האדום

בשבוע שעבר פרסמה נת"ע מכרזים ראשונים לניהול ותכנון נתיבים קווים חדשים במטרופולין תל אביב. מדובר ב"הקו הירוק" וה"הקו הסגול", בשניהם פרסמה נת"ע מכרז לניהול פרויקט לכל אחד מהקווים, ומכרז לתכנון עבודות הנדסה אזרחית.

הקו הירוק יקשר בין חולון וראשון לציון למרכז תל אביב, אוניברסיטת תל אביב, אזור התעשייה והעסקים במערב הרצליה ואזור העסקים בקריית עתידים. הקו הסגול יקשר בין קריית אונו ויהוד למרכז תל אביב, דרך אוניברסיטת בר אילן, בית החולים שיבא, ושוק הכרמל.

על פי הנחיית משרד התחבורה, בנת"ע מתכוננים להתחיל בביצוע הקווים כבר ב-2018, כך שבשנת 2024 תופעל במטרופולין תל אביב רשת בת שלושה קווי רכבת קלה (קו אדום, קו ירוק וקו סגול), שתשלב נסיעה תת קרקעית ועילית ותשרת 600 אלף נוסעים ביום.

תגיות

3 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
דני, אני עדיין מצקצק
הרק"ל בירושלים, פשוט הזיה. לא מבין איך בנו רכבת במשך שני עשורים, ובסופו של דבר קיבלנו רכבת שנוסעת במהירות של רכבת-גן-חיות לילדים בקייטנה במקום במהירות של רכבת... פתחתי GPS ובדקתי, לאורך מקטעים לא מבוטלים הרכבת זוחלת במהירות של 20 קמ"ש (ובכלל לא בקרבת תחנות וגם לא במדרחוב עם הולכי הרגל). פשוט הזיה. הרכבת צריכה לטוס על הפסים ולהגיע ממרכז העיר לקצוות בלא-יותר מ-15-20 דקות. שלא לדבר בכלל על זה שירושלים היא בערך העיר היחידה בעולם שבה רכבת קלה עומדת ברמזורים כאחרונת המכוניות, ואפילו רמזורים המיועדים להולכי רגל בלבד פועלים באופן סתמי ומעכבים את הרכבת במקום להיות מתוזמנים לצרכים שלה...
אורי  |  14.05.17