אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הייניקן משיקה בירה בלי אלכוהול צילום: Heineken

הייניקן משיקה בירה בלי אלכוהול

יצרנית הבירה ההולנדית השיקה בירה נטולת אלכוהול במטרה להוביל את הקטגוריה שמכירותיה צומחות ב־5% בשנה

15.05.2017, 08:44 | נורית קדוש ושירות כלכליסט
יצרנית הבירה ההולנדית הייניקן, השנייה בגודלה בעולם, השיקה בירה נטולת אלכוהול, במטרה להפוך למובילה העולמית בנישה שגדלה בקצב מהיר מהממוצע. לבירה נטולת האלכוהול קוראים הייניקן 0.0, והיא הושקה בגרנד פרי הספרדי בברצלונה, כשהכוונה היא למכור אותה ב־17 מדינות, ובהן ישראל.

שוק הבירות עם 0% אלכוהול צמח באירופה בשיעור של 5% בשנים 2015-2010, לפי נתונים של חברת המחקר קנדין. לעומת זאת, שוק הבירה בכללותו התכווץ.

הבירה החדשה, צילום: Heineken הבירה החדשה | צילום: Heineken הבירה החדשה, צילום: Heineken

אנהאוזר בוש InBev, היריבה של הייניקן, מתכננת להפוך כ־20% מהבירות שלה לבעלות שיעורי אלכוהול נמוכים עד לא קיימים עד 2025. בירות נטולות אלכוהול מעניקות ליצרניות גם שולי רווח גבוהים יותר, בשל מסים נמוכים יותר, וגם יאפשרו להן להתחרות בשוק המשקאות הקלים עם אופציה הנחשבת טבעית ובריאה יותר.

ל"כלכליסט" נודע כי בישראל צפויים להשיק את בירת הייניקן ללא אלכוהול לקראת חודשי הקיץ. הערכות הן כי אף שטמפו מייצרת את בירת הייניקן בישראל, את המוצר החדש תייבא החברה בשלב הראשון מחו"ל, ובהמשך תיבחן האפשרות לייצרו בארץ.

תגיות