אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רבעון ראשון בדלתא גליל: ההוצאות התפעול עלו, הרווח הנקי ירד צילום: אלעד גרשגורן

רבעון ראשון בדלתא גליל: ההוצאות התפעול עלו, הרווח הנקי ירד

למרות צמיחה של 23% בהכנסות, עלייה של 60% בהוצאות השיווק והנהלה בעקבות רכישת חטיבת הפרימיום הורידו את הרווח הנקי ב-29% ל-5.5 מיליון דולר

17.05.2017, 09:48 | ניר טל

חברת דלתא גליל מפרסמת היום (דג') את תוצאות הרבעון הראשון של שנת 2017, ובמרכזו ההשפעה של חטיבת דלתא מותגי פרמיום החדשה על צמיחה בשורת ההכנסות - ובו זמנית על שחיקה בשיעור הרווחיות התפעולית ובשורה התחתונה. החברה תחלק דיבידנד של 2.75 מיליון דולר בחודש הבא. 

קראו עוד בכלכליסט

הכנסות החברה, שנמצאת תחת ניהולו ושליטתו של אייזק דבח (48.74%), הסתכמו בכ- 316 מיליון דולר, מול 257 מיליון שקל ברבעון המקביל - צמיחה של 23%. העלייה מיוחסת למכירות שנבעו מפעילות חטיבת דלתא מותגי פרימיום, שנרכשה באוגוסט שעבר ותרמה כ-67 מיליון דולר למחזור הכולל של החברה ברבעון המדווח.

במונחים אורגניים הסתכמו הכנסות דלתא תעשיות בכ-249 מיליון דולר, ירידה של 3% בהשוואה לרבעון המקביל. הירידה מיוחסת על ידי החברה לחולשה המאפיינת את השוק האמריקאי, ובפרט בפעילות שתי חטיבות של החברה: דלתא ארה"ב וחטיבת פלח שוק עליון.

היקף המכירות של דלתא ארה"ב הסתכם בכ-109 מיליון דולר, ירידה של 3%, לאחר הכנסות של 112.5 מיליון דולר ברבעון המקביל. במסגרת חטיבה זו מוכרת דלתא מותגים פרטיים למספר רשתות קמעונאות אמריקניות. בתמונה הכללית ההכנסות של החברה בארה"ב עלו בשליש והסתכמו בכ-181 מיליון דולר, 57% מסכום המכירות של קבוצת דלתא לרבעון. ואולם, בנטרול חטיבת מותגי הפרמיום שלא פעלה ברבעון המקביל נרשמת לפעילות האמריקאית ירידה של 5% בהכנסות.

פעילות דלתא ישראל הניבה לחברה הפסד תפעולי של 2.6 מיליון דולר,  לעומת איזון תפעולי ברבעון המקביל, הסיבה המרכזית לכך נעוצה בהפסדים משערוך עסקאות מטבע ומהוצאות מכירה שנבעו מהרחבת הרשת בכ-4 סניפים נוספים לסך של 174 סניפים.

הרווח הגולמי ברבעון עמד על 114 מיליון דולר לעומת 79 מיליון דולר ברבעון המקביל, ומשקף שיעור רווחיות גולמית של 36% לעומת 30.7% ברבעון. עלייה של למעלה מ-5% בשיעורי הרווחיות מיוחסת אף האא לפעילות מותגי הפרמיום של החברה (ובמסגרתה מפתחת דלתא ומוכרת את מותג הג'ינס ה "Mankind All For 7 "ומותגי ההלבשה "Splendid "ו-"moss Ella) המאופיינת ברווחיות גבוהה יותר ביחס לשאר פעילות החברה. 

בשל עלייה ניכרת של 60% הן בהוצאות המכירה והשיווק והן בהוצאות ההנהלה, הסתכם הרווח התפעולי של דלתא (בנטרול הוצאות חד-פעמיות שנבעו מהרכישה) בכ-13 מיליון דולר, ירידה של 13% לעומת רווח תפעולי של 15 מיליון דולר ברבעון המקביל.

לנוכח העלייה בהוצאות והירידה ברווח התפעולי, החברה מציגה בסיכום הרבעון ירידה של 29% ברווח הנקי ל-5.5 מיליון דולר, מול 7.9 מליון דולר ברבעון המקביל. בנטרול הוצאות חד-פעמיות המיוחסות להתייעלות בתחום מותגי הפרמיום עמד הרווח הנקי של 7.2 מיליון דולר, סכום המשקף ירידה של 8% בהשוואה לרבעון המקביל. במבט לעתיד, החברה אישרה את תחזיותיה השנתיות.

"אנו מרוצים מעוצמתו של המודל העסקי המגוון שלנו תוצאות הרבעון הראשון הינן בהתאם לציפיותינו. באופן עקבי בשנים האחרונות אנו חווים רווחיות גבוהה יותר במחצית השנייה של השנה. במהלך הרבעון המשכנו להשקיע משאבים אשר עתידים לשפר את היעילות התפעולית והיקפי הייצור שלנו במפעלים השונים. המפעל החדש בווייטנאם החל לעבוד עם 750 עובדים חדשים והזמנות ראשונות נשלחו כבר באפריל 2017. אנו צופים כי המפעל יגיע לתפוקה מלאה במהלך 2018", אמר אייזק דבח, מנכ"ל החברה.  

אייזק דבח מנכ"ל דלתא , צילום: אלעד גרשגורן אייזק דבח מנכ"ל דלתא | צילום: אלעד גרשגורן אייזק דבח מנכ"ל דלתא , צילום: אלעד גרשגורן

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות