אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חדש באינסטגרם: פילטר-סלפי, בדיוק כמו בסנאפצ'ט צילום: engadget

חדש באינסטגרם: פילטר-סלפי, בדיוק כמו בסנאפצ'ט

הרשת החברתית שבבעלות פייסבוק העתיקה את התכונה שהכי מזוהה עם מתחרתה הגדולה: מעתה, יוכלו המשתמשים להוסיף לעצמם כתרים, אזני חיות, זרי פרחים ועוד. בנוסף, שופרו יכולות מעקב התגיות באפליקציה

17.05.2017, 11:49 | ויקי אוסלנדר
פייסבוק יוצאת במהלך נוסף להפוך את סנאפצ'ט היריבה למיותרת לחלוטין. אינסטגרם שבבעלות הרשת החברתית קיבלה פילטרים חדשים מבוססים מציאות מוגברת, העתק גמור של הפילטרים המוכרים מסנאפצ'ט. בכך, ככל הנראה הדביקה אינסטגרם את הטכנולוגיה שהציעה מתחרתה.

קראו עוד בכלכליסט

הפילטרים מאפשרים למשתמשים להוסיף אלמנטים מאוירים על תמונות הסלפי כמו אוזני קוואלה פרוותיות זזות או כתר עשוי פרחים. את הפיצ'ר החדש ניתן יהיה להפעיל לאחר עדכון הגרסה, באמצעות שימוש במצתמות הטלפון. בשלב זה, מציעה אינסטגרם שמונה פילטרים שונים שניתן להוסיף לתמונות וסרטונים.

הפילטרים של אינסטגרם, צילום: engadget הפילטרים של אינסטגרם | צילום: engadget הפילטרים של אינסטגרם, צילום: engadget

פיצ'ר נוסף שמשיקה פילטר הוא האפשרות לנגן סרטונים אחורה וסטיקרים עם האשטאג שיאפשרו למשתמשים לעקוב אחרי פוסטים אחרים ברחבי הרשת עם אותם האשטגים.

הרעיון של סנאפ, הטכנולוגיה בלארוסית

מנכ"ל ומייסד פייסבוק מארק צוקרבג הציג את הפילטרים החדשים בסרטון שפרסם בבלוג של אינסטגרם. צוקרברג ציין בפוסט כי דברים מסוג אלו הם ההתנסויות הראשונות במציאות מוגברת. מייסד פייסבוק כמובן שלא ציין כי התנסויות אלו בשימוש סנאפצ'ט כבר יותר משנה. סנאפצ'ט השיקה את הפילטרים שלה בשלהי 2015 לאחר שהחברה של אוון שפיגל רכשה את Looksery, חלוצה בטכנולוגיית מציאות הרבודה של סנאפצ'ט. זמן קצר לאחר רכישה זו, פייסבוק יצאה ברכישה משלה של סטארט-אפ מבלרוס בשם MSQRD, שהטכנולוגיה שפיתח היא הבסיס לפילטרים החדשים באינסטגרם.

העימות בין פייסבוק לסנאפ, החברה-האם של סנאפצ'ט, החל ככל הנראה כשסנאפ סירבה להצעות הרכישה של פייסבוק בשנים 2012 ו-2013. מאז נראה כי הרשת החברתית הגדולה בעולם עם כמעט 2 מיליארד משתמשים יומיים שמה לעצמה מטרה להפוך את סנאפ למיותרת. פייסבוק עושה זאת, בין היתר, באמצעות העתקת הפיתוחים השונים שמציעה סנאפ ל-166 מיליון המשתמשים היומיים שלה. היקף המשתמשים הגדול של פייסבוק מאפשר לה להטמיע מוצרים בצורה מהירה יותר מסנאפ. באפריל האחרון חשפה פיסבוק את היקף המשתמשים שלה בתוכנת הסיפורים סטוריז שהעתיקה במלואה מסנאפ. החברה דיווחה כי 200 מיליון משתמשים הפעילו את התוכנה – מספר שגדול מכלל המשתמשים של סנאפ עצמה.

תגיות