אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אחרי שאיבדה נתח שוק ב-2016: תדיראן שיפרה מכירות ברבעון הראשון צילום: סיון פרג'

אחרי שאיבדה נתח שוק ב-2016: תדיראן שיפרה מכירות ברבעון הראשון

הכנסות החברה רשמו גידול קל של 2.3% והסתכמו ב-156.2 מיליון שקל ברבעון הראשון. תדיראן הפסידה בשנת 2016 נתחי שוק לאלקטרה וירדה ל-36% בעוד אלקטרה עלתה ל-45%

17.05.2017, 14:57 | אורנה יפת

יצרנית המזגנים תדיראן דיווחה הבוקר (ד') על תוצאותיה הכספיות לרבעון ראשון 2017. הכנסות החברה רשמו גידול קל של 2.3% והסתכמו ב-156.2 מיליון שקל. העליה נבעה מגידול בכמות המזגנים שמכרה החברה ברבעון המדווח. תדיראן סיימה את הרבעון עם עליה קלה של 1.8% ברווח הנקי ל-8.7 מיליון שקל.

קראו עוד בכלכליסט

הירידה בשער הדולר המשיכה להיטיב עם החברה ותרמה לשיפור של 5.9% ברווח הגולמי בהשוואה לרבעון ראשון 2016 והוא הסתכם ב-40.5 מיליון שקל. שיעור הרווח הגולמי עלה מ-25.1% בתקופה מקבילה ל-26%. הרווח התפעולי של החברה עלה ב-13.5% ל-18 מיליון שקל, ושיעורו מהמכירות עמד על 11.6% לעומת שיעור של 10.5% בתקופה מקבילה.

ענף המזגנים מאופיין בפרסום מסיבי בערוצי הטלוויזיה ובעיתונות. בהתאם לזאת, מדווחת תדיראן על עליה של 4.6% בהוצאות המכירה והשיווק ל-15.5 מיליון שקל, בשל הגידול בהוצאות הפרסום והקד"מ. העונה החמה של המזגנים היא עונת הקיץ וניתן להניח שבהתאם יגדילו החברות את הפרסום בחודשים הקרובים.

תדיראן הפסידה בשנת 2016 נתחי שוק לאלקטרה וירדה ל-36% בעוד אלקטרה עלתה ל-45%. בחברה הסבירו כי הירידה נבעה מכך שלתדיראן לא היה מענה בתחום המזגנים העיליים הקטנים במחירים זולים ועל כן העדיפה לשים דגש על רווחיות ולא על מכירות. כעת, הגדילה החברה את המלאי ל-176 מיליון שקל, לעומת 150.8 מיליון שקל ברבעון מקביל, בין היתר כדי להערך לעונה החמה של המזגנים שמתחילה במאי ונמשכת עד אוגוסט ולעיתים גם ספטמבר. לדברי רביד קימיה, המשנה למנכ"ל וסמנכ"ל הכספים בחברה, "ב-2017 אנחנו מתכננים להגדיל נתח שוק במזגנים. הפער במחיר לצרכן יהיה של כ-3% במזגנים עיליים הקטנים שנמכור השנה בקטגוריה הזו. המחיר יהיה זול יותר כי הצלחנו להגיע להבנות עם הספק שנותן לנו מענה".

למרות שתדיראן דיווחה על יציאה מתחום מוצרי החשמל הלבנים היא ממשיכה לשווק את מותגי אמקור וקריסטל בקטגוריות המקררים, מכונות הכביסה, מייבשי כביסה ומוצרי חשמל קטנים. בדוחות החברה מדווחת הפעילות של ייבוא ושיווק מוצרי החשמל הלבנים תחת הסעיף "פעילות מופסקת" ורשמה עליה של 28.8% בהכנסות מפעילות זו ל-4 מיליון שקל. פעילות זו ממשיכה להסב לתדיראן הפסדים והיא רשמה גידול בהפסד הרבעוני ל-502 אלף שקל לעומת הפסד של 123 אלף שקל בתקופה מקבילה אשתקד. "קיבלנו את מלאי המקררים ממידאה לאחרונה, ובשבועות הקרובים תהיה פעילות שיווקית למקררים", מסביר קימיה. "צריך למכור כדי שהמספרים יהיו משמעותיים. אנחנו מאמינים שהווליום של המכירות יעלה".

משה ממרוד, בעל השליטה בתדיראן, צילום: סיון פרג משה ממרוד, בעל השליטה בתדיראן | צילום: סיון פרג' משה ממרוד, בעל השליטה בתדיראן, צילום: סיון פרג

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות