אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מנהל חטיבה ביבואנית קדילאק: עברנו שינוי מהותי - הדגמים הופכים לקלי משקל וחדשניים צילום: אוראל כהן

ראיון כלכליסט

מנהל חטיבה ביבואנית קדילאק: עברנו שינוי מהותי - הדגמים הופכים לקלי משקל וחדשניים

אור קליין, מנהל חטיבת היוקרה ב-UMI, מספר על האתגרים של קדילאק בהם לקוחות הייטקיסטים ודורשניים והמחויבות לחדשנות. היעד: לשווק קרוסאובר בארץ ולהזניק את כמות המסירות

20.05.2017, 09:01 | תומר הדר

קדילאק ניצבת בפני שינוי: הדגמים כבר אינם גדולים וכבדים אלא קלים, חדשניים וטכנולוגיים. כיום בקדילאק היא בפועל מותג היוקרה האמריקאי היחיד שמשווק בישראל - והתחרות מול המותגים הגרמניים אינה קלה. לדברי אור קליין (37), מנהל חטיבת היוקרה של UMI, יבואנית קדילאק, דווקא המשימה הקשה הופכת את המטרה לברורה יותר: "קדילאק CT6 היא מכונית שונה לחלוטין בכל היבט אפשרי מדגמי קדילאק של רק לפני 10 שנים - השינוי המוצרי הוא תולדה של החלטה עסקית ניהולית של GM על הפרדה מלאה בין קדילאק שנמצאת תחת GM ובין קדילאק שניצבת בפני עצמה. היו כאן בשורות רבות – קודם כל המעבר מדטרויט לניו יורק - ולא סתם לתוך ניו יורק, אלא לתוך סוהו במנהטן. זאת יחד עם החלטה חד ערכית להשקיע בקדילאק 12 מיליארד דולר בחמש שנים – שהסכום הזה מוקדש לקו של שמונה מוצרים. קדילאק CT6 היא סנונית ראשונה בהיצע הדגמים העתידי. בשנתיים הקרובות יושקו מוצרים חדשים מרשימים, כמו קדילאק XT4 – קרוסאובר חדש של קדילאק".

קראו עוד בכלכליסט

עוד מוסיף קליין: "קדילאק אינה קונפורמיסטית. המותג מביא איתו את הרוח היזמית האמריקאית בהיבטים רבים – מדובר במותג ראשון שיכלול את הדור הבא של ממשק המשתמש של קדילאק. בקרוב תוצג גם קדילאק CT6 עם מערכת PHEV, פלאג אין הייבריד. קדילאק גם עברה שינוי מהותי מאוד באופן התפיסה של דברים. דווקא בגלל שקדילאק מגיעה ממורשת מאוד עשירה שיועדה לקהל האמריקאי, קדילאק מבינה כיום כמה הלקוחות שלה בארה"ב השתנו: הלקוחות האמריקאים שקונים כיום קדילאק הם אנשי ההיי טק, דור ה-Y, האנשים של פאלו-אלטו. הם יודעים היטב מה הם דורשים – הם רוצים מכונית שמחברת בינם ובין המורשת העשירה של עשייה אמריקאית. אחרי הכל, קדילאק היא אייקון שדורות על דורות גדלו עליו – אך עם זאת, קדילאק לא יכולה לקפוא על שמריה – היא מחויבת להיות החדשנית ביותר, מכיוון שהלקוחות הם התובעניים ביותר. כבר לא מדובר כיום בלקוחות שממוקדים רק בתוצרת אמריקאית ולכן הם דורשים שמוצר הפרמיום שלהם יעמוד בסטנדרטים שעליהם הם גדלו, אך עם זאת יהיה מודרני וייחודי".

אור קליין. "קדילאק עברה שינוי מהותי", צילום: אוראל כהן אור קליין. "קדילאק עברה שינוי מהותי" | צילום: אוראל כהן אור קליין. "קדילאק עברה שינוי מהותי", צילום: אוראל כהן

כיצד בעצם מתבטאת החדשנות הטכנולוגית שאמורה לייחד את קדילאק?

"תופתע לשמוע שחדשנות טכנולוגית היא כמובן כל תחום האלקטרוניקה, על כך אין בכלל ספק. קח לדוגמה את קדילאק CT6 – אולי הלקוחות הישנים של קדילאק ציפו לקבל שם מנוע של שמונה בוכנות, כמו שהיה בקדילאקים של פעם – אבל קדילאק של היום עובדת במישורים הרבה יותר מתוחכמים – המנוע כבר לא צריך להיות ענק, הוא צריך להיות חכם. מדובר במנוע שש בוכנות שמפיק מעל 330 כוחות סוס, תיבה אוטומטית בעלת שמונה מהירויות, בל נשכח – מדובר ברכב בעל הנעה כפולה מאוד מתוחכמת. את הביצועים משיגים לאו דווקא באמצעות כוח כמו פעם, אלא באמצעות טכנולוגיה.

"כדי לבנות קדילאק מודרנית משתמשים בטכנולוגיה ייחודית שמשדכת בין אלומיניום קל משקל ובין פלדה, וזוהי רק דוגמה. כך חסכו במשקל הרכב עשרות אחוזים. ולגבי האלקטרוניקה והטכנולוגיות, כאן באמת קשה למצוא היכן להתחיל – מדובר במכונית שכדי לשלוט בה נדרשת רק נגיעה קלה באצבע, אפילו כדי לפתוח תא כפפות. החל במראה אחורית שמשקפת דמויות מצולמות, יכולת לצפות ברכב מלמעלה בתצוגה וירטואלית מיוחדת שמקרינה את סביבת הרכב, טכנולוגיות נהיגה סמי אוטונומיות שהופכות את הנסיעה לחסרת מאמץ, ניתוק הצתה לחלק מבוכנות הרכב לחיסכון בדלק ועוד פיצ'רים רבים שיחשפו בעתיד".

קדילאק CT6. "המנוע כבר לא צריך להיות ענק", צילום: יצרן קדילאק CT6. "המנוע כבר לא צריך להיות ענק" | צילום: יצרן קדילאק CT6. "המנוע כבר לא צריך להיות ענק", צילום: יצרן

מהם האתגרים שניצבים בפני קדילאק בשוק הישראלי?

"בשליש הראשון של השנה נמסרו כ-300 רכבי קדילאק. זוהי עלייה מהותית ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. בל נשכח שמדובר כאן במסירות של מותג שטרם הציג בישראל רכב כביש שטח קטן ומכונית קומפקטית. היעד שאנו מציבים בקדילאק ישראל הוא חציה של אלף מסירות בשנה לקראת 2020. היעד כולל הרחבה של קו המוצרים ותוספת הדגמים הודות לקרוסאובר החדש, רכבי סדאן חדשים וגם קרוסאובר גדול יותר. אנו מתכננים פתיחת סוכנות דגל נוספת באזור חיפה.

בנוסף, מערך השירות של קדילאק ישודרג. יש לכך סיבה- בעלות על מכונית יוקרה אינה מסתכמת עבורנו בישיבה מאחורי ההגה – הלקוח נכנס לחוויה הוליסטית והופך לחלק ממשהו גדול ובעל מורשת של עשרות שנים של איכות. אנו מבינים שעבור הלקוח, המכונית היא חלק בלתי נפרד גם מן התדמית וגם כאשר היא לא מונעת, אלא עומדת בחניה, מטרתנו היא להיות חלק מחייו של הלקוח לא רק על הכביש, לכן אנו פועלים כדי לפרוץ את מעטפת חוויית הבעלות בדרכים רבות שלקוחות קדילאק יוכלו לספר עליהן בעתיד בגאווה. בית קדילאק בניו יורק הוא מרכז תרבות. אני מתכנן לייצר חוויה ללקוחות קדילאק, כיוון שרוב הלקוחות פוקדים את ניו יורק לפחות פעם בשנה, אני מתכנן לייצר עבורם חוויה שתשלב את בית קדילאק כחלק מתחושת השייכות והגאווה במותג".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות