ועידת ניו יורק
משה מרי: "פינת קפה טובה וקפה איכותי יוצרים תוצאה נפלאה עבור הארגון"
מנכ"ל נספרסו ישראל אמר בוועידת כלכליסט בניו יורק, כי "לקפה יש חלק מרכזי במתן מענה לצרכים החברתיים שלנו, בתור שובר קרח, רגע לנטוורקינג והזדמנות ליצור קשרים"
קפה הוא משקה חביב, על גבול הממכר לאנשים מסוימים. אבל האם יש לו גם תפקיד בקידום פוריות וחדשנות בארגונים? לדברי מנכ"ל נספרסו ישראל, משה מרי, אין בכך ספק. מרי דיבר בוועידת "כלכליסט" בניו יורק.
"במחקר שנעשה באנגליה בקרב 3,000 עובדים, התברר ששבעה מכל תשעה מהם למדו יותר על החברה בשיחות בפינת הקפה מאשר באמצעות בתקשורת רשמית.36% מהמשברים בחברה נפתרו תוך שתיית קפה ו-41% מהעובדים חשבו על רעיונות יצירתיים בזמן הפסקת הקפה שלהם. פינת קפה טובה וקפה איכותי יוצרים תוצאה נפלאה עבור הארגון".
לדברי מרי, הדבר ניכר גם בפעילות של משרדי נספרסו בישראל, ובעיקר סביב מכונת הקפה במשרדו האישי: "כשהאורחים שלי ואני מכינים קפה ביחד, הם נעשים נינוחים
יותר ופתוחים יותר וזה מוביל לפגישות יצירתיות ויעילות יותר. כשבנינו את המשרדים החדשים שלנו, החלטתי להוציא את הקפה מהמטבח ולשים אותו במרכז הקומה. בחזון שלי זה הרבה יותר חשוב מאוד חדר ישיבות".
בדבריו קשר מרי גם בין קפה לפיתוחים טכנולוגיים, למשל מצלמת הרשת. "ב-1991, בקיימברידג', מהנדסים שרק רצו לדעת אם הקפה במטבח מוכן בלי לקום מהכיסא שלהם, המציאו את מצלמת הרשת הראשונה", הוא סיפר. "כמו שאומרים, ההמצאות הטובות ביותר נולדו מצורך דחוף או סתם מעצלנות".
מרי הוסיף: "מה שמחבר את כולם זה הצורך לפגוש אנשים אחרים. לקפה יש חלק מרכזי במתן מענה לצרכים החברתיים שלנו, בתור שובר קרח, רגע לנטוורקינג והזדמנות ליצור קשרים. זה מה שמוביל לחילופי רעיונות טובים יותר ומניע חדשנות שבסופו של דבר משנה את החיים שלנו".
2 תגובות לכתיבת תגובה