אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

ועידת ניו יורק

"המכוניות האוטונומיות יהיו זמינות, כך שנוכל לוותר על רישיון נהיגה, רק בעוד כ-25 שנה"

כך אמר עומר כילף, מייסד שותף ומנכ"ל Innoviz, בפאנל "עתיד התחבורה והרכב האוטונומי" בוועידת כלכליסט בניו יורק. דרור ירושלמי מייסד שותף ומנכ"ל Valens: "היום משדרים 1 גיגה בחודש, המוכנית העתידית תשדר בערך פי 100 מזה"

18.05.2017, 09:27 | הגר רבט, ניו יורק

בפאנל "עתיד התחבורה והרכב האוטונומי" בוועידת כלכליסט בניו יורק, השתתפו אמש (ד') דניאל רמות מייסד שותף ומנכ"ל VIA, דרור ירושלמי מייסד שותף ומנכ"ל Valens ועומר כילף, מייסד שותף ומנכ"ל Innoviz. את הפאנל הנחה כתב כלכליסט עומר כביר.

עומר כביר: "כשנחתנו בניו יורק אתמול לקחנו מונית של VIA מהשדה וסיפרנו לנהג שאנחנו משתתפים בכנס שבו יהיה נוכח מנכל החברה שלו. הוא ביקש מאתנו לשאול אותך 'איך החברה מצליחה לעשות כסף אם היא משלמת משכורות גבוהות כל כך לנהגים שלה?",

דניאל רמות: "טוב לשמוע שהוא שמח. זו בהחלט אחת המטרות של VIA. כל עוד יש לנו מספיק נוסעים אנחנו רושמים רווחים.א בל הנהגים לא רואים את התמונה המלאה".

כביר: "למה יש כל כך הרבה חברות בשוק שמפתחות מערכות לייזר לרכבים אוטונומיים?"

כילף: "אחת הבעיות הכי גדולות בתחום האוטומוטי היא שמערכות הלייזר הדרושות יקרות מאוד, למעשה הן יקרות יותר מהמכונית עצמה. המערכת שמותקנת על גג המכונית עולה כ-70 אלף דולר. Innoviz מנסה, כמו כ-10 חברות אחרות שעוסקות בתחום, לצמצם את העלויות בתחום הזה. אנחנו מפתחים פתרונות שאמורים להיות זולים יותר ויעילים יותר".

 חברי הפאנל. מימין: המנחה עומר כביר, מימין עומר כביר, עומר קילף, דרור ירושלמי  ודניאל רמות, צילום: אוראל כהן חברי הפאנל. מימין: המנחה עומר כביר, מימין עומר כביר, עומר קילף, דרור ירושלמי ודניאל רמות | צילום: אוראל כהן  חברי הפאנל. מימין: המנחה עומר כביר, מימין עומר כביר, עומר קילף, דרור ירושלמי  ודניאל רמות, צילום: אוראל כהן

כביר: "מה המערכות האלה צריכות?"

כילף: "אתה צריך להיות מסוגל למשל לראות 200 מטר קדימה. צריך חיישנים קטנים ומדויקים מאוד שמסוגלים לפעול בצורה דומה גם באור שמש חזק וגם בתאורת לילה ועוד.

כביר: "דרור, כשחושבים על האתגרים של התחום בדרך כלל לא מתייחסים לאתגרים בתחום התקשורת."

דרור ירושלמי: "זה נכון. הצורך להעביר כמויות גדולות מאוד של מידע מצריך עשרות חיישנים וכבלים בתוך הרכב ומחוצה לו. ברכב העתיד צפויים להיות מאות חיבורים שונים. כבלים הם בעצם המרכיב השלישי ביקר ביותר בכלי רכב. אחת הבעיות היא שכדי להתמודד עם תנאים מורכבים המכוניות לא יוכלו להסתמך רק על עצמן, אלא גם על מידע ונתונים ממכוניות אחרות, מה שאומר שהן ישדרו כמויות עצומות של מידע החוצה ויקלטו כמויות דומות. לכל אלה הן יצטרכו גם להגיב בזמן אמת. היום משדרים 1 גיגה בחודש, המוכנית העתידית תשדר בערך פי 100 מזה".

כביר: "לנהגים של ויה VIA יש מעט מאוד בחירות לעשות, המערכת שפיתחתם בעצם עושה עבורו הכל. והיא למעשה פותרת לכם בעיה גדולה בתחום המכוניות האוטונומיות,.

כילף: "אנחנו חושבים שיהיו שתי בעיות לפתור: זו של כל מכונית ספציפית וזו של המערכת כולה, הנטוורק, במיוחד אם התחבורה תהפוך להיות שיתופית כפי שאנו צופים ב-VIA. המערכת שלנו צריכה לעושת טרייד-אין בין מספר גדול של גורמים: איסוף מספר גדול של נוסעים במסלול שמצטלב. לשקלל בין של זמן המתנה, זמן נסיעה, תשלום ועוד. אלה הבעיות שהמערכת שלנו פותרת ואמורה לפתור בעתיד".

כביר: "מתי המכוניות האוטונומיות יהיו זמינות ברמה שתאפשר לנו לוותר על רישיון נהיגה?

כילף: "זה ייקח זמן, 25 שנה".

ירושלמי: "30-20 שנה".

רמות: "זה נשמע בערך נכון".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות