אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בכיר אפל: יש יותר מדי אלבומים בלעדיים ב-Apple Music

בכיר אפל: יש יותר מדי אלבומים בלעדיים ב-Apple Music

ג'ימי לוין, ראש חטיבת המוזיקה של ענקית הטכנולוגיה, הודיע כי ריבוי האלבומים הבלעדיים פוגע בחברות התקליטים ובאמנים עצמם. מה מתכננת החברה לעשות בנידון?

18.05.2017, 13:25 | רפאל קאהאן

ג'ימי לוין, ראש חטיבת אפל מיוזיק בענקית האמריקאית, הודיע כי לחברה יש יותר מדי מוזיקה בלעדית. בדיווח שהופיע אמש (ד') בעיתון מיוזיק ביזנס וורלדווייד, הסביר לוין שתעשיית התקליטים נפגעת מהעניין בצורה בולטת - ושמגמת הצגת הצגת האלבומים הבלעדיים תצומצם. 

קראו עוד בכלכליסט

מכירת אלבומים בלעדיים הפכו בשנתיים האחרונות לשיטה החביבה על שירותי הסטרימינג כדי למשוך אליהם מנויים, מה שהגביל את הפצת התוכן ופגע ברווחי בעליו.

חברות ההפקה וההקלטות מעולם לא אהבו את שיטת הפרסום הבלעדי של מוזיקה בשירות ספציפי, אך אין להן יכולת להכפיף חברות כאפל או ספוטיפיי לרצונן.

 

אפל מיוזיק אפל מיוזיק אפל מיוזיק

עתה מסתבר שהשיטה הזו גם לא יעילה: כישלון השקת אלבומו של פרנק אושן, בויס דונט קריי, הוא דוגמה טובה לכך - המכירות היו נמוכות משמעותית מהצפוי וג לא עודדו הצטרפות משתמשים חדשים לשירותי הסטרימינג. יוניברסל, שמייצגת את אושן, הודיעה שלא תשתתף יותר במבצעי הפצה בלעדית של מוזיקה. השיטה גם עולה הרבה כסף ומספקת הכנסות מוגבלות בזמן: אפל שילמה לראפר צ'אנס חצי מיליון דולר עבור בלעדיות לשבועיים של האלבום האחרון שלו.

אפל מיוזיק עוברת אט אט לשילוב של תוכן וידאו בנוסף לתכני המוזיקה. מדובר על מהלך שנועד לעבות את היצע התוכן שאפל מספקת. בשנה האחרונה התרבו מקורות התוכן של אמזון, גוגל ושאר מתחרותיה והחברה צריכה כעת להגדיל את ההיצע כדי להישאר רלוונטית.

תגיות