אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"ב-2018 רכב חשמלי יעלה כמו רכב בנזין" צילום: ג'ים הפנר

"ב-2018 רכב חשמלי יעלה כמו רכב בנזין"

מכה אנושה ליצרניות האירופיות: אנליסטים בבנק ההשקעות UBS פירקו במעבדה שברולט BOLT וגילו פוטנציאל גדול לצמצום עלויות, בעיקר בשל פשטות המנוע החשמלי. לפי ההערכות, מעל 14 מיליון כלי רכב חשמליים צפויים להימכר בשנת 2025

20.05.2017, 22:53 | תומר הדר

עלויות הבעלות על רכב חשמלי צפויות להשתוות בשנה הבאה לאלה של רכב בעל מנוע בנזין או דיזל - כך על פי מחקר מהפכני של בנק ההשקעות UBS.

קראו עוד בכלכליסט

מדובר בפגיעה אנושה ביצרניות הרכב, בעיקר באירופה, שמתמקדות בייצור מכוניות בעלות מנועי בעירה פנימית. בעקבות הממצאים העלה UBS את תחזיות 2025 למכירת רכבים חשמליים ב־50% ל־14.2 מיליון.

התחזית גובשה בעקבות הגילוי כי עלויות ייצור הרכבים החשמליים נמוכות בהרבה מכפי שסברו בעבר, וקיים פוטנציאל לחיסכון נוסף. במסגרת המחקר ניתחה מעבדת הראיות של UBS דגם רכב חשמלי נפוץ, שברולט בולט (BOLT), כדי לקבוע את מבנה העלויות הנדרש לייצור ותחזוקה של הרכב.

הניסוי כלל שיטת מחקר חריגה: פירוק הרכב וניתוח עלויות החלפים. על פי UBS, במכונית שעלותה 37 אלף דולר ניתן לצמצם עלויות באופן דרסטי בשנים הקרובות. כך לדוגמה, האנליסטים הסיקו כי בשל פשטות המנוע החשמלי מערכת ההנעה של שברולט בולט זולה לייצור בכ־4,600 דולר מכפי שצפתה ג'נרל מוטורס. עם זאת, לפי הדו"ח, היא עדיין מייצרת הפסד של כ־7,400 דולר למכונית. במקרה של טסלה 3 החשמלית החברה של אלון מאסק מפסידה 2,800 דולר על כל מכונית שמיוצרת, אך במחיר מכירה של 41 אלף דולר היא תגיע לנקודה שבה לא תייצר הפסד.

בישראל, בעבר מרכז רכב חשמלי הודות לבטר פלייס, מתקיים תהליך זהיר של החדרת קומץ רכבים חשמליים, ובהם רנו ZOE ודגמים של מיצובישי, וולוו, מרצדס ו־ב.מ.וו.

שברולט בולט חשמלית, צילום: ג שברולט בולט חשמלית | צילום: ג'ים הפנר שברולט בולט חשמלית, צילום: ג

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



10 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

9.
bolt vs tesla
GM looses $9000 for every bolt according to reports on November 2016 GM is only making that car to avoid the ZEV requirements of California and some other . GM as well as any large manufacturer, must sell a certain percent of their vehicles Zero emission vehicles. Other wise there is a penalty valued about $16000-$20000 per zev car unsold GM will sell Bolt at a $9000 loss in California and other ZEV states in a limited amount only to receive the $16000-$20000 ZEV credit per bolt. It will try to delay and avoid sales of the BOLT anywhere else since it is a compliance car. Regarding Tesla Model 3, it was designed by an Electric car manufacturer who has full control of %95 of assembly components, How does UBS determine that Tesla is only loosing $5000 less then GM? How could they estimate Tesla cost of parts in volume?! This is nonsense. Tesla is making the Model 3 to turn a profit and they will and the margin will only grow as Economy of scale grows.
pinny  |  21.05.17
לכל התגובות