אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יוצאים לדרך ביחד: מי הם נותני השירותים שזכיין מתחיל צריך להכיר? צילום: שאטרסטוק

יוצאים לדרך ביחד: מי הם נותני השירותים שזכיין מתחיל צריך להכיר?

עוד לפני שרכשת זיכיון לפתיחת סניף של מותגים, אופנה או מזון, כדאי שתכיר את אנשי המקצוע והיועצים, אלו שיעזרו לך למצוא את הדרך הטובה ביותר לבסס את עצמך בתור זכיין מוצלח. מי הם נותני השירותים שכדאי להכיר לפני שיוצאים אל הדרך?

21.05.2017, 10:13 | ערוץ זכייניסט

בחזרה לערוץ זכייניסט>>

יזמים רבים מחליטים לקחת הזדמנות עסקית יוצאת דופן, לשנס מותניים ולהיכנס אל עולם הזכיינות. האפשרויות בלתי מוגבלות – מזכיינות רשתות מזון דרך בתי קפה ורשתות מסעדנות ועד לזיכיון מותגים או זכיינות אופנה כל אחד יכול לבחור בתחום שמעניין אותו, לזכות בהכשרה מטעם הרשת ולעבוד בצורה עצמאית יחסית תחת מותג מבוסס שיש לו כבר נהלים, תמיכה עסקית וכלכלית והרבה ידע על השוק.

תחום הזכיינות הינו הדרך הטובה ביותר בעולם העסקים להתפתח ולגדול בסיכון עסקי מינימלי, חשוב מאוד שיהיו בעלי פוטנציאל התפתחותי בתחומי המכירה, הניהול והשיווק, ישנם אנשי מקצוע ויועצים בעלי ניסיון ומיומנות גבוהה שכדאי להיעזר בהם כדי לפעול ולהתפתח בצורה חלקה ובטוחה.

ליווי משפטי הוא בסיס להסכם זכיינות טוב

גם אנשי עסקים ותיקים, כאלו שכבר רכשו זיכיון או נהנים כבר מעצמאות כלכלית, נעזרים בכל צעד עסקי בעורכי דין המתמחים בשוק העסקי והמסחרי. זכיין בתחילת הדרך, שרוצה להבין מה מסתתר מאחורי חוזה זכיינות, לקבל תשובות לשאלות פתוחות ולנהל משא ומתן מול הרשת כדי להטיב את תנאיו צריך לצידו עורך דין ממולח.
כדאי לבחור בעורך דין המתמחה בדיני חוזים ובזכיינויות (Franchise lawyer). עורך הדין ילווה את הזכיין במעבר על סעיפי חוזה הזכיינות, יאתר נקודות שדורשות משא ומתן או קבלת מידע נוסף וידאג שזכויות הזכיין יישמרו אל מול נהלי הרשת.
עורך דין צריך להתמחות גם במשפט מסחרי והוא ילווה את הזכיין גם לאחר חתימת ההסכם מול הרשת תוך תהליך פתיחת הסניף, עבודה מול ספקים, פתרון בעיות משפטיות וייעוץ משפטי לפי הצורך.

ייעוץ עסקי אסטרטגי – ליצירת תוכנית עסקית מנצחת

רכישת זכיינות מכל סוג שהוא מחייבת מימון. כדי להשיג את המימון, במידה ואין מימון מחסכונות או פקדונות, יתבקש הזכיין להציג תוכנית עסקית מפורטת בפני חברות המימון או הבנק. כדי להכין את התוכנית העסקית בצורה המדויקת והטובה ביותר, כדאי להיעזר ביועץ עסקי או יועץ אסטרטגי.
בין אם מדובר ביועץ עסקי פרטי או בייעוץ דרך מפעלים מסובסדים כמו מעוף או מט"י של משרד הכלכלה, מומלץ לוודא שמדובר ביועץ שמבין בתחום הזכיינות ובכתיבת תוכניות עסקיות. כדאי לבחור יועץ בעל ניסיון רב, שמכיר היטב את התהליכים שעוברות רשתות גדולות ועוברים מותגים בדרך להצלחה.

לצד התוכנית העסקית, זה הזמן לייצר את החזון של העסק, לפרט מה המטרות בתחילת הדרך ולהגדיר את הערכים שעליהם יושתת העסק. ערכים אלו צריכים להידמות לאלו שמגדירה לעצמה רשת הזכיינות איתה הזכיין ישתף פעולה.

היועץ העסקי יכול ללוות את הזכיין לא רק בכתיבת התוכנית העסקית ובהגדרת המטרות והחזון, אלא גם בהמשך הדרך. הוא יכול לסייע בפתרון דילמות ובעיות, לתת תמיכה אישית בסוגיות ניהול ולשמש ככתובת אובייקטיבית שאליה יכול הזכיין לפנות בהמשך הדרך.

 , צילום: שאטרסטוק צילום: שאטרסטוק  , צילום: שאטרסטוק

מימון חוץ בנקאי/בנקאי– הבסיס הכלכלי לזכיינות מוצלחת

בין אם מדובר ברשת זכיינות מותגים גדולה או בפתיחת סניף בית קפה של רשת קטנה, יש צורך בתקציב ראשוני לרכישת הזיכיון ולתפעול העסק בתחילת הדרך. רבים מהזכיינים בתחילת הדרך פונים לחברות מימון חוץ בנקאי או לבנקים השונים לקבלת הלוואות מימון לפתיחת העסק.

כדי לפנות חברות מימון צריך להציג תוכנית עסקית מסודרת, אותה ניתן להכין בעזרת יועץ אסטרטגי עסקי. את התוכנית מגישים לחברות המימון או למחלקות הרלוונטיות בבנקים יחד עם הסכם הזכיינות שבו מפורטים הסכומים הדרושים לתחילת הדרך.

לצד חברות מימון חוץ בנקאיות ולצד הבנקים שיכולים להציע מענה בצורת הלוואות ומתן אשראי, ישנן קרנות בניהול המדינה שמציעות תמיכה לזכיינים ולאנשי עסקים בתחילת הדרך.

מאמן עסקי הכי טוב שיש בתחום המכירות, הניהול והשיווק, שילווה אותך בכל תחומי פעילות העסק ליצירת התנאים הטובים ביותר עבורך ועבור העסק להצלחה יספק:

• כלים לניהול מכירות של הצוות.

• תוכנית שיווק שנתית לפרסום העסק בכל המדיות בעיקר במדיה הדיגיטלית

• כללים ודרכים לשיפור ניהול העסק ברמה הגבוהה ביותר

איך בוחרים נותן שירות?

1. חשוב לקבל המלצות מזכיינים נוספים שנעזרו באנשי מקצוע אלו והגיעו לתוצאות טובות. לא כדאי להסתמך על חוות דעת של גוף שלישי, אלא לדבר עם זכיינים שעברו את הליווי בעצמם.

2. ללמוד את כל ההסכמים המחייבים את פעילות העסק, בעיקר כשמדובר בהסכמים מול קניונים, ספקים, חברות מימון ובהסכמים מול כל הגופים הרלוונטים הקשורים בתפעול השותף של העסק. חשוב לדעת כיצד מתפרשים ההחזרים החודשיים, מהן הריביות ומהם התנאים בחוזה.

3. היעזרו באנשי המקצוע של החברה המזכה לקבלת מידע מוקדם. שיתוף פעולה טוב עם כוח האדם בניהול הרשת אליה אתם מצטרפים חשוב ויכול לתרום גם לבחירה נכונה של נותני שירות, בכל התחומים.

4. אל תבחרו ברגע אחד. בידקו מיהם אנשי המקצוע בתחום והשוו ביניהם, נהלו שיחות מקדימות וערכו תיאום ציפיות לפני שאתם בוחרים נותן שירות מסוים.

5. בין אם מדובר בזיכיון בתחום האופנה, רשת מזון או זכיינות מותגים ביחרו ביועץ שיש לו רקע בתחום הספציפי אליו אתם נכנסים.

6. הקשיבו גם לעצמכם – היו נאמנים לקווים המנחים אתכם ולקווים המנחים את הרשת אליה אתם מצטרפים כזכיינים.

 למידע נוסף בנושא זכיינות>>

 

תגיות