אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בעקבות הרפורמה לסימון מוצרים: תנובה תשיק שוקו מופחת סוכר צילום: אוראל כהן

בעקבות הרפורמה לסימון מוצרים: תנובה תשיק שוקו מופחת סוכר

יימכר לצד מוצרי השוקו הרגילים של החברה. לפני שנה השיקה שטראוס, באמצעות יטבתה, שוקו ללא תוספת סוכר וללא תחליפי סוכר

21.05.2017, 20:30 | נורית קדוש
סימון אריזות המזון המזיק במדבקות אדומות מאיץ פיתוח חלופות בריאות יותר. תנובה נערכת להשיק משקה שוקו מופחת 95% מכמות הסוכר המוסף. מדובר במוצר אחד, שלא יחליף את מוצרי השוקו הרגילים, אלא יימכר לצידם. על בקבוקי השוקו המעוצבים בדגש על הצבע הירוק האמור לאפיין מוצרים בריאים, תציין החברה כי האחריות למידת המתיקות על הצרכן: "כמה מתוק? כמה שתרצו! מוזמנים להמתיק לפי הטעם".

קראו עוד בכלכליסט

לפני כחצי שנה הכריז שר הבריאות, יעקב ליצמן, כי יאסור על חלוקת שוקו עתיר סוכר בקייטנות ובפעילויות חוויתיות של ילדים הממומנות או המפוקחות על ידי המדינה. השר אף התייחס לשוקו עתיר סוכר כזבל, כשאמר כי "צריך להפסיק לתת לילדים את הזבל הזה", בכנס איגוד רופאי הילדים. לדברי ליצמן, הוא יידע גם את משרד החינוך על כוונותיו. עם זאת עדיין לא מדובר בהוראה מחייבת, שכן יש צורך גם בהסכמת משרד החינוך.

מדובר בהשקה שיוצאת לדרך כשנה לאחר ששטראוס, מובילת שוק השוק באמצעות מותג "יטבתה", השיקה את מותג השוקו "שלי" ללא תוספת סוכר וללא תחליפי סוכר, במתיקות טבעית הנובעת מפירוק הלקטוז שבחלב. אז הציגה המחלבה את הרעיון שעומד מאחורי המוצר ולפיו הצרכן יכול להמתיק את המשקה בהתאם לטעמו. את המשקה ניתן להשיג בשקית ובבקבוקים משפחתיים בגדלים שונים. השקה זו של שטראוס התקיימה אחר שהמחלבה כבר הפחיתה משמעותית את כמות הסוכר בשוקו הרגיל מתוצרתה.

מנכ"ל תנובה אייל מליס, צילום: אוראל כהן מנכ"ל תנובה אייל מליס | צילום: אוראל כהן מנכ"ל תנובה אייל מליס, צילום: אוראל כהן

השוקו ללא סוכר של שטראוס פותח לאחר שבשנת 2015 זיהו המחלבות את הפגיעה שנגרמה למכירות כלל משקאות החלב שצנחו ב-14% מ-320 מיליון שקל ב-2013 ל- 276 מיליון שקל ב- 2015. אחד המוצרים המובילים בקטגוריית משקאות החלב הוא השוקו, שמכירותיו נפגעו לאחר שעלתה מודעות הצרכנים לכמות הסוכר הגבוהה במשקה. בהלת הסוכר הביאה את ההורים לצמצם את רכישות המוצרים הללו.

בתגובה השיקה תנובה ב־2013 משקה שוקו המכיל תוספת סוכר הפחותה ב־30%. טרה ניסתה לקחת את הפחתת הסוכר צער אחד קדימה ופיתחה שוקו ללא תוספת סוכר, שמומתק בתחליף הטבעי סטיביה. ההשקה של תנובה מתכתבת עם היערכות יצרניות המזון לרגולציה החדשה לפיה יסומנו מוצרי מזון עתירי סוכר, שומן רווי ונתרן במדבקות אדומות. היערכות היצרנים המפתחים מוצרים מזיקים פחות, מתבצעת לצד הפעלת לחצים על משרד הבריאות ופגישות עם השר ליצמן בנסיון למתן את הדרישות הצפויות ובראשן מיקום סימון הסמלים האדומים בחזית אריזות המוצרים.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות