אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
משרד התחבורה הגיש כתב אישום נגד אובר צילום: עמית שעל

משרד התחבורה הגיש כתב אישום נגד אובר

החברה נאשמת בהפעלת הסעות פרטיות ללא רישיון, בניגוד לחוק המקומי. בכך, מצטרפת ישראל לרשימה ארוכה של מדינות שתובעות או חוקרות את אובר בשורת עבירות והפרות נהלים

23.05.2017, 15:01 | ליאור גוטמן
משרד התחבורה והבטיחות בדרכים הגיש היום (ג) כתב אישום כנגד חברת אובר בגין הסעת נוסעים בשכר ללא רישיון מטעם משרד התחבורה, כמתחייב מהחוק. התביעה הוגשה בבית משפט השלום לתעבורה בתל אביב.  

קראו עוד בכלכליסט

כתב האישום הוגש על ידי יחידת התביעות הארצית של משרד התחבורה, לאחר מה שמכנים אנשיה "חקירה סמויה של מספר חודשים שנערכה על ידי חוקרי אגף פיקוח והחקירות של הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה".

תביעה גם בישראל. אפליקציית אובר, צילום: Uber תביעה גם בישראל. אפליקציית אובר | צילום: Uber תביעה גם בישראל. אפליקציית אובר, צילום: Uber

בנוסף הוגש כתב אישום על הפעלת שירותי הסעות נוסעים בשכר, בניגוד לדין כנגד המנהל בפועל של חברת אובר, כמו גם כנגד שישה נהגים נוספים שביצעו ברכבם הסעות פרטיות בשכר. במסגרת החקירה, חוקרים של משרד התחבורה התחזו לנוסעים תמימים וביצעו נסיעות בכלי הרכב.

החקירה נגד אובר החלה במרץ האחרון, עת נשאל מנכ"ל החברה יוני גריפמן האם הוא מסיע אנשים כנגד החוק. בכתב האישום נטען כי אובר גייסה נהגי רכב פרטיים לצורך הפעלת שירות הסעות פרטיות, ללא רישיון הסעה, תוך שהיא גובה 25% מעלות כל נסיעה בכלי הרכב הפרטיים. לפיכך, "חברת אובר, מנהלה ונהגי הרכב הפרטי שהסיעו נוסעים בניגוד לחוק מואשמים בשלושה סעיפי אישום מרכזיים, אי קיום חובת רישיון עיסוק, אי קיום חובת רישיון הפעלה והסעת נוסעים בשכר".

אובר נמצאת בחקירות, תביעות, בדיקות רגולציה ומהלכי מניעה שונים במדינות רבות בעולם - בגין התנהלותה בשוק ההיסעים, פגיעה בזכויות עובדים, חשד לגניבת מידע עסקי ועוד.

אובר ישראל מסרה בתגובה לפרסום ב"כלכליסט": "פיילוט UberNIGHT נבנה בהתאם לרגולציה בישראל, בדומה לאפליקציות נוספות שפועלות בשוק הישראלי למטרת החזר הוצאות. ציבור הנוסעים והנהגים בישראל כבר נהנים משירות UberNIGHT בזמנים שבהם אלטרנטיבות התחבורה מוגבלות, ו-Uber מחויבת להמשיך לפעול להורדת מחירי הנסיעה בישראל".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

17 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

15.
ברור...
ברור שהם תובעים אותם כי הם מבינים שלא יהיה להם מזה כסף לכיסים , בממשלה במקום לבוא לקראת האזרח הקטן שתהיה תחרות ומחירי מוניות ירדו מעדיפים להסתכל על כמה כסף אפשר לעשות מזה . פשוט בושה שיש אנשים כאלה בעולם . שר התחבורה הוא השר הכי מיותר בארץ במילא הוא לא עושה כלום רואים את זה לפי פיתוח התשתיות , שמותאמות בדיוק למצב שהיה לפני כעשרים שנה! הגיע הזמן להתפתח אדון שר התחבורה . כי תזכיר לנו מתי בפעם האחרונה נסעת בתחבורה ציבורית ? בושה !!
טרי  |  26.05.17
13.
אחד ממקורות התקציב החשובים ביותר- הרכב וסביבתו. שכץ יוותר על זה? נו באמת...
למרות הערכה הרבה שאני רוחש לכץ על פיתוח התשתיות לתחבורה בישראל. אני ממש לא מרוצה מחוסר התשומת לב שהוא נותן לתחבורה הציבורית החל מאוטובוסים, רמתם ודיוק הגעתם/קישורם לנסיעות המשך, רכבות כנ"ל, שינוע המונים תוך מטרופוליני, וגם מוניות ואובר. אני לא רוצה להאמין שהרכב החשמלי - שאיים על הררי המיסים שאנו משלמים על רכב פרטי ולו רק להתנייע לעשות הכנסה משלמת מס (דהיינו לעבוד...) - הוכשל במזיד כדי לא לאתגר את עשרות מיליארדי תקבולי המס...
ארי  |  24.05.17
לכל התגובות