אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אובר גבתה עמלה גבוהה מדי מהנהגים בניו יורק - תחזיר מיליוני דולרים

אובר גבתה עמלה גבוהה מדי מהנהגים בניו יורק - תחזיר מיליוני דולרים

על פי הוול סטריט ג'ורנל, חברת שיתוף הנסיעות חישבה את סכום העמלה ללא קיזוז תשלומי המע"מ והביטוח המיוחד שהנהגים משלמים - תיאלץ להחזיר כ-900 דולר לכל נהג אובר בעיר, סביב 45 מילייון דולר בסך הכול

23.05.2017, 21:17 | שירות כלכליסט

אובר תחזיר מיליוני דולר לנהגים שלה בעיר ניו יורק, לאחר שטעתה בחישוב העמלה הנגבית על ידי החברה על התשלום שהתקבל מהלקוחות. כך מדווח היום (ג') הוול סטריט ג'ורנל.  

קראו עוד בכלכליסט

חברת שיתוף הנסיעות הגובה מנהגיה עמלה של 25%, חישבה בטעות את הסכום שגבתה מהנהגים בעיר ללא קיזוז מס המכירה (המקביל למע"מ) ותשלום הביטוח המיוחד שהם משלמים, בניגוד להסדר שיש לה מולם. כך גבתה למעשה סכומים גבוהים יותר מכפי שנדרש מהם לשלם כעמלה.

לאחר חשיפת הטעות הודיעה אובר כי תשלם החזר לכל הנהגים שלה בניו יורק, בסכום שינוע סביב 900 דולר לכל נהג. תשלום ההחזר כולל את את הסכום שנגבה שלא כדין פלוס ריבית. על פי חישוב שערך הוול סטריט ג'ורנל, על בסיס הנתונים הקיימים של כ-50 אלף נהגי אובר בניו יורק, אובר תידרש לשלם החזר של לפחות 45 מיליון דולר.

בסוף השבוע יצאה אובר בהודעה על שינוי מודל המחירים שלה, לפיה היא מתכוונת לגבות ממנוסעים את המחיר הגבוה ביותר שיהיו מוכנים לשלם. עד כה המחיר היה שקלול של כמה גורמים כמו מרחק, זמן הנסיעה וביקוש. אובר הודיעה על הצעד במכתב ששלחה לנהגי החברה, אחרי שהוצפה בתלונות מנהגים בבקשות ל"הבהרות בנוגע לחישובי התשלום".

"אנו מעדכנים את תנאי השירות שלנו" נכתב בהודעה של אובר, "שינויים אלו משקפים פעמים שבהם מה שנוסע משלם גבוה או נמוך לעומת מה שהנהג מקבל בפועל". המהלך נעשה על רקע הפסדים עצומים שסופגת החברה מאז הקמתה, וחוסר יכולתה להוון פעילות שאולי שבשה את שוק המוניות בעולם, אך לא מניבה לה רווח.

אובר, צילום: בלומברג אובר | צילום: בלומברג אובר, צילום: בלומברג

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות