אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מכירת אייס ואוטו דיפו הקפיצה ב-365% את רווחי אלקטרה צריכה צילום: יוני ראיף

מכירת אייס ואוטו דיפו הקפיצה ב-365% את רווחי אלקטרה צריכה

החברה שבשליטת אלקו חתמה את הרבעון הראשון עם רווח נקי של 97.5 מיליון שקל - לעומת 20 מיליון שקל ברבעון המקביל. ההכנסות צמחו ב-10% ל-562 מיליון שקל

24.05.2017, 12:23 | ניר טל

חברת אלקטרה צריכה שבשליטת קבוצת אלקו (54.8%) מסכמת רבעון ראשון עם רווח נקי 97.5 מיליון שקל, מול רווח של 20 מיליון שקל ברבעון המקביל - זינוק של 365% (כמעט פי 5).  

קראו עוד בכלכליסט

התוצאות הושפעו משורה של עסקות שביצעה החברה, ובראשן מכירת פעילות 'עשה זאת בעצמך', שבה פעלה באמצעות רשתות אייס ואוטודיפו, בתמורה ל-145 מיליון שקל. המכירה תרמה 73 מיליון שקל (בניכוי מס) לשורה התחתונה של החברה.

 

הכנסות הקבוצה במהלך הרבעון הראשון הסתכמו בכ-562 מיליון שקל, בהשוואה ל-511 מיליון שקל ברבעון המקביל, עלייה של 10%. החברה מייחסת את הצמיחה בהכנסות בעיקר לעלייה במכירות המזגנים, עיתוי חג הפסח (שהשפיע לטובה על פעילות הקמעונאות) ואיחוד של חברת אלפא טלקום לראשונה בדו"חות, שאת השליטה עליה (70%) רכשה במהלך חודש ינואר בתמורה מוערכת של 10 מיליון שקל. אלפא טלקום היא המפיצה הבלעדית של רשת HUAWEI בישראל וברש"פ.

אלקטרה מוצרי צריכה, תחת ניהולו של זאב קלימי, מרכזת את פעילותה בשני מגזרים. הראשון – ייבוא, שיווק והפצה של מורי צריכה חשמליים. השני – הפעלת רשתות שיווק קמעונאיות למכירה של מוצרי חשמל. " אנו גאים להציג רבעון עשירי רצוף של שיפור בתוצאות החברה, דבר המשקף את המשך מגמת הצמיחה בפעילות קמעונאות החשמל ובפעילות המזגנים" מסר זאב קלימי מנכ"ל החברה בדיווח של החברה, והוסיף "אנו רואים בפעילות התקשורת את אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של החברה בשנים הבאות, לצד המשך הרחבת פעילות שיווק המזגנים בחו"ל והמשך חיזוק מעמדה המוביל של החברה בשוק הישראלי".

מפילוח התוצאות עולה שמגזר מוצרי הצריכה הניב הכנסות של 349 מיליון שקל ברבעון, עלייה של 10% בהשוואה לרבעון המקביל - ורווח מגזרי של 35.5 מיליון שקל, עלייה של 62.5% לעומת הרבעון המקביל (בין היתר בזכות רווח חד-פעמי של 9.5 מיליון שקל ממכירת פעילות ברי המים).

מגזר הקמעונאות הניב הכנסות של 262 מיליון שקל (גידול של 6%) אלא שהרווח המגזרי ירד בכ-18% ל-6 מיליון שקל. בחברה מציינים כי ברבעון המקביל נהנו מהכנסה חד פעמית של 2.5 מיליון שקל, כך שבנטרולה רשמו גידול של 18% ברווח המגזרי. מגזר זה מניב לאלקטרה שיעור רווחיות נמוך יותר של 2.5%.

הצמיחה בשורת המכירות תורגמה לעלייה של 9.5% בשורת הרווח הגולמי שהסתכם בכ-140 מיליון שקל (שיעור הרווחיות נותר בעינו). הרווח התפעולי הרבעוני הסתכם בכ-31 מיליון שקל לעומת 28 מיליון שקל ברבעון המקביל, אך שיעור הרווחיות נותר ברמה זהה בשל גידול של 7% בהוצאות המכירה (המיוחס לגידול בהוצאות פרסום במגזר מוצרי הצריכה בין היתר).

בתחילת הרבעון השני (לאחר תאריך המאזן) השלימה החברה באופן רשמי את העסקה לרכישת רשת גולן טלקום, שנחתמה בינואר, בתמורה ל-350 מיליון שקל, בתום מו"מ של חצי שנה. הרכישה תמומן ממקורותיה העצמאיים של החברה לצד הלוואות שניתנו לה ע"י בעלת השליטה אלקו. בנוסף, רכשה החברה מעיריית ראשון לציון את השטח שעליו ממוקמים משרדי החברה, בתמורה ל-185 מיליון שקל.

זאב קלימי מנכ"ל אלקטרה צריכה זאב קלימי מנכ"ל אלקטרה צריכה זאב קלימי מנכ"ל אלקטרה צריכה

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות