אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אובר מוותרת על השם Otto צילום: רויטרס

אובר מוותרת על השם Otto

החברה רכשה את Otto של ליאור רון ואנתוני לוונדובסקי ב-680 מיליון דולר אשתקד, אך לא תוכל להשתמש בשם לאור תביעה של חברה קנדית. לוונדובסקי, יוצא גוגל, העביר לכאורה מסמכים חשאיים בתחום הרכב לידי אובר

28.05.2017, 21:00 | ויקי אוסלנדר

אובר זונחת את הסימן הרשום Otto של חטיבת המשאיות האוטונומיות שלה. המהלך נעשה לאחר שחברה קנדית בעלת שם דומה תבעה את אובר על השם.

קראו עוד בכלכליסט

חברת Otto של ליאור רון ואנתוני לוונדובסקי נרכשה בידי אובר ב-680 מיליון דולר בשנה שעברה.  במהלך אפריל הודיעה חברת שיתוף הנסיעות אובר על זניחת השם והכנסת החטיבה תחת פעילות Uber ATG, היכן שממוקמת פעילות הרכב האוטונומי שלה.

החברה לא הרחיבה בהודעה מדוע היא משנה את שם הפרויקט, אך היום ידוע כי הדבר נעשה זמן קצר לאחר תביעה של Otto Motors, חברה המייצרת רובוטים אוטונומיים למחסנים. בסופו של דבר התביעה בוטלה מבלי שהצדדים מאשרים או מכחישים את טיב הפשרה שהושגה.

המכונית האוטונומית של אובר, צילום: יח"צ אובר המכונית האוטונומית של אובר | צילום: יח"צ אובר המכונית האוטונומית של אובר, צילום: יח"צ אובר

אובר רכשה את Otto בשנת 2016 תמורת 680 מיליון דולר. המייסד השותף של החברה הוא אנתוני לוונדובסקי, מי שעמד בראש וויימו (Waymo) חטיבת הרכב האוטונומי של אלפבית. ווימו תבעה את אובר על "גניבת טכנולוגיית החיישנים הסודית שפיתחה וויימו". זאת, במטרה לזרז את מאמציה לפתח טכנולוגיה דומה לנסיעה עצמאית. עוד טוענת ווימו כי בטרם עזב את החברה, העתיק לוונדובסקי מהמחשב שלו יותר מ-14 אלף מסמכים חשאיים, ביניהם שרטוטי מעגל מודפס של מערכת LiDAR.

מדובר במערכת קריטית עבור כל רכב אוטונומי: היא סורקת את הסביבה בלייזר ומנתחת את ההחזרים כדי לזהות עצמים שונים על הכביש ובקרבתו, במטרה לאפשר למכונית לתמרן ביניהם. המערכות הקיימות בשוק היו יקרות מדי והפיתוח של וויימו נועד לאפשר מערכת זולה ב-90% מהן, מה שהפך את טכנולוגיית הלידאר שלה לאחד "הנכסים היקרים ביותר שלה", לפי לשון התביעה.

במרץ האחרון אף פנתה ווימו לבית המשפט להוציא צו מניעה שיורה לאובר להפסיק לפתח את המכונית האוטונומית.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות