אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הבנק מאמץ דרכי פעולה של קמעונאי צילום: shutterstock

הבנק מאמץ דרכי פעולה של קמעונאי

ממשקי הדיגיטל הבנקאיים מצוידים בצ'טבוטים חכמים, שמזהים את צורכי הלקוח ומאפשרים להציע מוצרים מותאמים בזמן אמת

29.05.2017, 08:42 | יוסי ויניצקי

ה־eCommerce נמצא בצמיחה מתמדת, עם קצב צמיחה שנתי של כ־14%. כמו כן שיעור הקונים המעדיפים את הקנייה ברשת מתקרב ל־70% בקרב דור המילניום. מספר מבהיל של חנויות נסגרות בצפון אמריקה, והקמעונאים מבינים שכדי לשרוד עליהם לשלב את חוויית ה־eCommerce עם הקנייה בחנויות הפיזיות.

לפרטים ולהרשמה לוועידת e-Commerce לחצו כאן

מיטב הטכנולוגיות החדשות, כמו Big Data, ePayment, Cloud, מוטמעות בכלי ה־eCommerce. גם הבנקאות המסורתית חווה תהליכים דומים. מתקיים מעבר מתמיד ואף מכוון ממופעי קהל גדולים בסניפים לפעילות בדיגיטל, וקיימים איומים מצד חברות פינטק חדשניות, המנצלות את אותן טכנולוגיות חדשות כדי להציע פתרונות עוקפי בנקים, שהם עדיפים לכאורה בחוויית שימוש ובמחיר.

הבנקים בעולם, בדומה לקמעונאי הריטייל, מתלבטים בשאלת פריסת רשת הסניפים, פונקציונליות הסניפים והתמהיל האופטימלי בין הפעילות הדיגיטלית לפעילות בסניפים. ניתוח הטרנדים ב־eCommerce ל־2017 שערכה סוכנות Absolunet מוביל להשוואה מעניינת עם האתגרים בבנקאות.

רובוטים במחסן אמזון, צילום: רויטרס רובוטים במחסן אמזון | צילום: רויטרס רובוטים במחסן אמזון, צילום: רויטרס

בהובלת אמזון ואחרים חל מעבר מימי שיא בודדים של מכירות בעונת החגים לשבוע של מבצעים. גם בבנקאות נראה פחות פעילות מוגברת מסורתית לפני חגים או חופשות, ויותר הצעות ערך רציפות בכל השנה ייעודיות ללקוח עם התפתחות יכולת ה־Big Data ופילוח ללקוחות בודדים על סגמנטים רחבים הנהוגים כיום. מדובר בקנייה מותאמת ללקוח בזמן אמיתי, על סמך מיקומו, העדפותיו, מאפיינים דמוגרפיים וקניות קודמות. כבר היום אנו רואים שההצעות והמידע באתרי ה־eCommerce שונים מאדם לאדם. המידע שיש לבנק על הלקוח יאפשר להציע הצעות פרטניות התפורות דינמית לצורכי כל לקוח ספציפי. זאת עם אימוץ יכולות טכנולוגיות מתאימות בידי הבנקים.

שימוש בצ'טבוטים חכמים מגביר את סיכוי השלמת העסקה באתר וכן את שביעות הרצון מחוויית הקנייה. גם ממשקי הדיגיטל הבנקאיים החלו להצטייד בצ'טבוטים ההולכים ומשתכללים. נראה שהזמנת מזון מהיר או תהליך קניית בגד מותאם אינה שונה בהרבה מהצעת הלוואה המתאימה בדיוק לצורכי הלקוח, והכל על ידי צ'טבוט. כמו כן תשלומים באמצעות הסמארטפון והשעון החכם נעשים מקובלים יותר, עד כי יש חנויות שאינן מקבלות מזומן כלל.

השימוש ב־ePay הולך ומתרחב, כשהמקבילה בעולם הבנקאות היא סניפים ללא קופה ואפליקציות תשלומים בנקאיות כמו ביט של הפועלים, המאפשרות העברת כספים נגישה, פשוטה וזולה. מדובר בתקשורת בזמן אמיתי, מבוססת מיקום, זיהוי וכלים אנליטיים המאפשרת קנייה בכל מקום. אפליקציית הבנקאות שלך יכולה להשתנות עם

הכניסה לסניף, עם היציאה ממנו או כשאתה בקרבתו. המידע וההצעות הבנקאיות יהיו שונים כמובן בכל אחד מהמצבים.

Predictive Analysis מאפשרת לחזות את צורכי והתנהגות הלקוח ולהציע לו בהתאם מוצר, מידע או חוויית קנייה מתאימים תוך שיפור מוכח בביצועים העסקיים. בפן הבנקאי, בהתאם לניתוח נתוני העו"ש, חיובי כרטיס האשראי וההתנהגות האופיינית ללקוח ניתן להציג למשל תובנות על "איך ייגמר החודש" והצעות לצרכנות נבונה, כלי חיסכון או אשראי בהתאם.

ב־On line המבחר אין־סופי. כדי שהצרכן יגיע לחנות יש ליצור חוויה אחרת כמו בחנויות הקונספט של מותגים כמו נייק. ניתן לראות ניסיונות של בנקים להקים סניפים בנראות ובתפקוד שונה לחלוטין מבעבר. חלקם מאוישים בצוות קטן של בנקאים איכותיים המצוידים במערכות מחשוב והדמיה מתקדמות. לכך נוספים משלוח מהיר של כרטיסי אשראי ופנקסי צ'קים ופיזור ATM מתקדמים. השינויים המואצים והטכנולוגיות המעורבות בעולם ה־eCommerce מתאימים בחלקם הגדול לתחום הבנקאות, המשרת גם הוא בסופו של דבר את אותם צרכנים.

הכותב ממונה על ההייטק בבנק הפועלים ומוביל את פועלים הייטק

תגיות