אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רמי לוי סוגר רבעון עם עלייה של 19% בשורת הרווח - 25 מיליון שקל צילום: טלי מאייר

רמי לוי סוגר רבעון עם עלייה של 19% בשורת הרווח - 25 מיליון שקל

רכישת 12 סניפי מגה תרמו לעלייה של 12.4% בהכנסות ל-1.24 מיליארד שקל - המכירות בחנויות הזהות ירדו ב-2.6%, ההכנסות למ"ר ירדו ב-7.8%

29.05.2017, 11:08 | נורית קדוש

רכישת 12 סניפי מגה בשנה שעברה סייעה לרמי לוילחתום את הרבעון הראשון השנה עם עלייה של 19% ברווח הנקי, שהסתכם ב-25.3 מיליון שקל. יחד עם זאת, רשמה הרשת שחיקה ברווחיות התפעולית ל-2.68%, בשל עלייה חדה בהוצאות - בעקבות אותה התרחבות.  

קראו עוד בכלכליסט

לנוכח ההתרחבות צמחו מכירות החברה ברבעון ב-22.4% ל-1.24 מיליארד שקל - כאשר בה בעת, המכירות בחנויות הזהות ירדו בתקופה ב-2.6%, בעיקר בשל ההיצע הגדל באופן חד ("קניבליזציה") בעקבות החנויות החדשות, וירידה של 7.8% בהכנסות למ״ר, ל-15.33 אלף שקל למ״ר. לגודלן של חנויות מגה שהצטרפו לרשת היתה תרומה מהותית לירידה בהכנסות למ"ר.

הרווח הגולמי של החברה עלה בשיעור דומה לזה העלייה במכירות, והוא הסתכם ב-273.3 מיליון שקל. שיעורו (22%) נותר דומה לזה שנרשם ברבעון הראשון אשתקד. העלייה ברווח הגולמי הושגה בעיקר מפעילות הרשת בייבוא בשר וגבינות, באמצעות מכסות פטורות ממכס בהן זכתה החברה, מפעילות המותג הפרטי, ומהפעלה עצמאית של תחום הירקות - שבעבר הופעל בשותפות עם ביכורי שדה.

ההתרחבות המהירה גבתה מהרשת מחיר בשורת הוצאות מכירה, שיווק, הנהלה וכלליות שעלו ב-23.9% ל-240 מיליון שקל. למרות ששיעור ההוצאות עלה רק במעט ל-19.3%, לעומת 19.1% בתקופה המקבילה אשתקד, נשחקה הרווחיות התפעולית ל-2.68% לעומת 2.88% בתקופה המקבילה אשתקד. על רקע שורת הרווח הנקי (25.3 מיליון שקל כאמור) החליטה החברה על חלוקת דיבידנד של 17 מיליון שקל.

רמי לוי, צילום: נמרוד גליקמן רמי לוי | צילום: נמרוד גליקמן רמי לוי, צילום: נמרוד גליקמן

תגיות