אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רכבת ישראל: הרווח ברבעון הראשון ירד ב-32% לכ-24 מיליון שקל צילום: ערן יופי כהן

רכבת ישראל: הרווח ברבעון הראשון ירד ב-32% לכ-24 מיליון שקל

ההכנסות ברבעון עלו בכ-6.7% לכ-604 מיליון שקל. מספר הנוסעים עמד על 15.8 מיליון, לעומת 14.8 מיליון ברבעון המקביל ב-2016. הרווח התפעולי צנח ב-39% לכ-22 מיליון שקל

01.06.2017, 09:48 | ליאור גוטמן
רכבת ישראל סיימה את הרבעון הראשון של 2017 ברווח נקי של כ-23.75 מיליון שקל, ירידה חדה של כ-32% לעומת הרבעון המקביל אשתקד (כ-34.88 מיליון שקל), זאת במציאות בה היקף פעילות הנוסעים של החברה דווקא רשם עלייה.

קראו עוד בכלכליסט

עפ"י דו"חות הרכבת, ההכנסות ברבעון הראשון עלו בכ-6.7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, והם הסתכמו בכ-604 מיליון שקל. ברכבת אומרים שהגידול בהכנסות מקורו בגידול במספר הנוסעים (15.8 מיליון נסיעות ברבעון הראשון של 2017 לעומת 14.8 מיליון ברבעון המקביל ב-2016), כשאל זה נוסף שיפור קל של 2% בהובלת מטענים (51 מיליון שקל ברבעון המדווח).

רכבת ישראל, צילום: אוראל כהן רכבת ישראל | צילום: אוראל כהן רכבת ישראל, צילום: אוראל כהן

מנגד, ברכבת אומרים שעלות המכירות, העבודות והשירותים צמחו בכ-11% והסתכמו בכ-544 מיליון שקל (492 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד), שמיוחסים בין השאר גם לגידול של 25 מיליון שקל בהוצאות שכר; גידול 15 מיליון שקל בהוצאות הדלקים וגידול של כ-20 מלש"ח בהוצאות האחזקה.

לעניין זה מזכירים ברכבת את ההסכם הקיבוצי החדש שנחתם, וכולל תוספות של 7.75% לשכר ועוד 0.5% להפרשות לפנסיה, מהלך שעלול להשביע על הוצאות השכר של החברה גם ברבעון הבא.

כל אלו מובילים לכך שהרווח התפעולי של הרכבת הסתכם בכ-22 מיליון שקל בלבד, זאת לעומת כ-35.5 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2016, צניחה של כ-39%.

עוד אומרים ברכבת שחברת שפיר הנדסה תבעה אותם על הפרות וחובות שמגיעים לכאורה מפרויקט הקו המהיר לירושלים, בכ-2 מיליארד שקל. "להערכת החברה דרישות הקבלן מופרזות, ובשלב זה בו הן נבדקות, לא ניתן להעריך את סכומי התשלום הנוספים, במידה וישולמו. מבלי לגרוע מהאמור לעיל יצוין, כי נכון למועד זה, אין בידי החברה אישורי תקציב מהמדינה, אם החברה תידרש לשלם את מלוא סכום הדרישות", מדגישים ברכבת ישראל.

תגיות