אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אינטל: המכונית האוטונומית תציל חיי מאות אלפי אנשים צילום: אינטל

אינטל: המכונית האוטונומית תציל חיי מאות אלפי אנשים

ענקית השבבים פרסמה מחקר לפיו שוק הרכב האוטונומי יגיע ל-7 טריליון דולר עד 2050, יחסוך כ-250 מיליון שעות בשנה ויניב הכנסות משירותים שונים, בין השאר בשל הפיכת המכוניות לתאי בידור על גלגלים, סלוני יופי ניידים ועוד

01.06.2017, 20:00 | רפאל קאהאן

המכונית האוטונומית צפויה להפוך לזרם כלכלי חדש - "כלכלת הנוסעים" - שיחולל מהפכות בתרבות הפנאי, הצריכה והתחבורה כאחד. כך, לפי מחקר של אינטל ו-Strategy Analytics שהתפרסם היום (ה').

קראו עוד בכלכליסט

שוק כלכלת הנוסעים צפוי לגדול מ-800 מיליארד דולר ב-2035 ל-7 טריליון דולר עד 2050. על פי המחקר, עיקר הפעילות הכלכלית בתחום תגיע משימוש בשירותי ניוד, מכיוון ששיעורי הבעלות על רכב יירדו. על פי הערכה שמרנית, ניתן יהיה להציל את חייהם של 585,000 בני אדם בעשר שנים, הודות לנהיגה אוטונומית. הצמצום בעלויות שנובעות מתאונות דרכים צפוי להסתכם ביותר מ-234 מיליארד דולר.

קונספט מכונית אוטונומית, צילום: מובילאיי קונספט מכונית אוטונומית | צילום: מובילאיי קונספט מכונית אוטונומית, צילום: מובילאיי

לדברי עורכי המחקר, המעבר לשימוש ברכב אוטונומי צפוי לחסוך כ-250 מיליון שעות בשנה. כיוון שלא נצטרך לנהוג, נוכל להשתמש בזמן הנהיגה לפעילויות אחרות (ספוילר: בעיקר עבודה). עורכי המחקר הגיעו למסקנה שהשימוש העסקי בשירותי ניוד צפוי להניב הכנסות של 3 טריליון דולר, שהם 43% מסך כלכלת הנוסעים. השימוש הצרכני באותם שירותים יהווה 55% מהשוק.

מסעדה על גלגלים

המחקר גם חוזה שינוי רדיקלי בדפוסי צריכת הבידור, הנופש, הטיפוח והתיירות שלנו. באינטל צופים כי המכוניות יהפכו ל"תאי חוויות ניידים". יהיו סלוני יופי על גלגלים, כלי רכב עם שולחנות עם מסכי מגע שיאפשרו שיתוף פעולה מרחוק, ייערכו סעודות משותפות תוך כדי נסיעה, מכירה מרחוק, יוקמו קליניקות רפואיות ניידות ותאי טיפולים ואפילו מלונות ניידים, המורכבים מ"להקות של מכוניות אוטונומיות" (Platooning).

"הטכנולוגיה האוטונומית תניע שינוי במגוון תעשיות ותיצור נוף חדש שניצניו הראשונים יופיעו במגזר המסחר בין עסקים (B2B)", הסביר הארווי כהן, שותף לכתיבת המחקר ונשיא Strategy Analytics. "הופעתם של כלי רכב ללא נהג תתחיל בשווקים המפותחים ותמציא מחדש את ענפי שיגור החבילות והתחבורה למרחקים ארוכים. היא תקל על המחסור בנהגים ברחבי העולם ובשלבים הראשונים תהיה אחראית לשני שליש מההכנסות החזויות".

תגיות

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

4.
לא רוצה
מכונית שתנהג לבד,אני רוצה לנהוג ולהרגיש את דוושת הגז,את הברקסים את התאוצה בעליה ואת הסיבובים. נסיעה במובלאי משול לנסיעה עם סבא שנוסע 40 קמש בלבד. מה הטעם ברכב אם הוא נשלט על ידי רובוטים. וגם לא בטוח שזה יציל חיים ,זה שאומרים את זה כל הזמן מאינטרסיים פיננסיים לא אומר שזה נכון. אין תחליף לשיפוט האנושי. הנס על ההדסון למשל ,שום מחשב בעולם לא היה גורם לו מלבד הניסיון והרגש האנושי. כך גם המחשוב ברכב,מאוד מקווה שהוא לא יגרום לתאונות קטלניות ואז יאשימו את הנהגים,ניראה מה יהיה.....
דב  |  02.06.17