אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אירופה קונה מכוניות תוצרת מקומית צילום: עמית שעל

אירופה קונה מכוניות תוצרת מקומית

בצרפת מובילה רנו קליאו את טבלת המסירות, בגרמניה פולקסווגן גולף ובאיטליה פיאט פנדה

05.06.2017, 08:26 | תומר הדר

שוק הרכב הישראלי נחשב שוק שמרן: כאן המכוניות השולטות בשוק הן מתוצרת קיה, יונדאי וטויוטה. לדוגמה, טויוטה קורולה היא המכונית המשפחתית הנמכרת ביותר, ספורטאז' הוא הכביש שטח הנמכר ביותר ופיקנטו היא מכונית המיני הקטנה ביותר. אך באירופה המצב שונה: עיקר התוצרת המועדפת היא דווקא מקומית ורכבי כביש שטח אינם פופולאריים כפי שניתן לחשוב – כך עולה מנתוני ג'ייטו דיינאמיקס, המתמחה באספקת מידע עסקי עבור חברות גדולות וארגונים בתעשיית הרכב העולמית.

נתוני ג'ייטו דיינאמיקס המתייחסים למכירות רכב באירופה מתחילת השנה מצביעים במדינות רבות על נאמנות לתוצרת המקומית – וגם על העדפות לחיסכון ופרקטיות. במפתיע, רובם המכריע של הדגמים הפופולריים באירופה כלל אינם נחשבים פופולריים בישראל. כך עולה שהרכב הפופולרי ביותר בצרפת הוא רנו קליאו: הסופר מיני הצרפתית מכרה מתחילת השנה בצרפת 39,379 מכוניות. גם בגרמניה מעדיפים תוצרת מקומית: המכונית הנמכרת ביותר בשוק הרכב הגרמני היא פולקסווגן גולף, עם 54,505 יחידות שנמכרו בשוק הגרמני. במקום השני בגרמניה נמצאת פולקסווגן נוספת: טיגואן, עם 24,790 יחידות.

פולקסווגן גולף פולקסווגן גולף פולקסווגן גולף

שלא במפתיע, המכונית הנמכרת ביותר באיטליה היא פיאט: מתחילת השנה נמכרו באיטליה 59,965 פנדות. גם בספרד המכונית הנמכרת ביותר היא מקומית: סיאט איביזה, עם 14,022 מסירות. השוודים גם דבקים בתוצרת המקומית, אך כאן מדובר כבר בפטריוטיות יתר: המכונית הנמכרת ביותר בשוודיה היא מכונית יוקרה: וולבו S90 עם 7,631 מסירות. מדובר בעובדה מפתיעה למדי לנוכח הסטטוס היוקרתי של הוולבו הגדולה, שיקרה למשל מפולקסווגן גולף. ואכן, במקום השני בשוודיה נמצאת הגולף, עם 7,631 מסירות. גם הרומנים נאמנים לתוצרת המקומית, בעיקר דאצ'יה לוגאן, מובילת השוק ממנה נמכרו 4,018 יחידות.

ומה בנוגע למדינות שאין להן תעשיית רכב מקומית? ביוון למשל מובילת השוק מתחילת השנה היא טויוטה יאריס, עם 1,882 מסירות. יונדאי טוסון מוביל את השוק האירי עם 3,382 מסירות ובלטביה ניסאן קשקאי מוביל עם 294 מסירות.

תגיות

3 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

2.
כמה הערות לכתבה המצוינת:
מדינות שאין להן תעשיית רכב מאופיינות בלקוח המשוחרר משיקולים שאינם ענייניים לרכב שהוא קונה, פטריוטיות לא הופכת רכב לטוב יותר ... יחד עם זאת, עדיין רואים העדפה ברורה בשווקי אירופה לתוצרת אירופית, אירלנד שניתנה כדוגמא היא מדינה החברה באיחוד האירופי והיונדאי טוסון המשווק בה מיוצר בצ'כיה (כמו הטוסון שמשווק בישראל רק עם הגה ימני), רנו קליאו "הצרפתיה" בכלל מיוצרת בטורקיה והניסאן קשקאי בבריטניה. ישנם שיקולי מיסוי ולוגיסטיקה המשפיעים באופן ישיר על מחירי המכוניות באירופה, זה מה שהוביל יצרני רכב יפנים וקוריאנים (גם לגרייט וול הסינית יש מפעל בבולגריה) לייצר באירופה בקרבה לשוק הצרכנים וללא מכס. בדיוק מה שקרה בארה"ב החל משנות השבעים, תהליך לפיו המותגים והיצרנים הופכים גלובליים ומה שחשוב היא מדינת הייצור.
יודע דבר  |  06.06.17