אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אתר המכירות המקוון של סופר-פארם: לא תרופת פלא צילום: אוראל כהן

אתר המכירות המקוון של סופר-פארם: לא תרופת פלא

האתר החדש מטלטל את המודל של סופר־פארם, ולא בטוח שהמחירים הגבוהים של הרשת ישרדו את המעבר

05.06.2017, 11:15 | אורנה יפת

המודל העסקי של סופר־פארם עומד בפני זעזוע משמעותי. עד היום התבסס המודל של רשת הפארם הגדולה בישראל על שני עוגנים: בתי המרקחת שממוקמים בסוף הסניף ומחייבים את הצרכנים לעבור בין כל המדפים בדרכם לתרופות, ומוצרי התינוקות שנמכרים לרוב במבצעים עמוקים. אך הרווחיות של סופר־פארם מגיעה ממוצרים

שעליהם היא גובה פרמיית מחיר. העובדה שהרשת היתה שחקן כמעט יחיד בשוק אפשרה לה לגבות מחירים גבוהים, בתמורה לחוויית קנייה בסניפים אטרקטיביים.

במשך שנים סופר־פארם נמנעה מלפרסם מחירים, ולצד החלת חוק המזון על רשתות הפארם האתר החדש מחייב אותה לשקיפות מלאה. המודל שלה יעמוד בפני מבחן לא פשוט, וספק שפערי המחירים מול השוק ישרדו באונליין. עסקת שופרסל וניו־פארם תיצור לראשונה מתחרה אמיתי לקונספט שהובילה סופר־פארם במשך שנים. כוח הקנייה של שופרסל ותשתית היבוא והייצור שלה יחייבו את סופר־פארם להמציא עצמה מחדש, גם מבחינת המחיר.

השקת האתר באיחור כה משמעותי, במודל היברידי שלכאורה מחייב כניסה לסניפים - עלול להוות מכשול לפרויקט השאפתני של סופר־פארם. שהרי מדוע שצרכן יסכים לשלם 10–20 שקל דמי משלוח אם הוא זה שצריך לחפש חניה.

ניצן לביא, מנכ"ל סופר-פארם, צילום: אוראל כהן ניצן לביא, מנכ"ל סופר-פארם | צילום: אוראל כהן ניצן לביא, מנכ"ל סופר-פארם, צילום: אוראל כהן

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות