אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

The Big e

מנכ"ל ישראכרט הכריז על שיתוף פעולה עם עלי אקספרס

אתר עלי אקספרס הוא זרוע של ענקית המסחר המקוון הסינית עליבאבא. רון וקסלר, מנכ"ל ישראכרט, אמר בוועידת e-Commerce, כי "ישראל תהיה המדינה הראשונה בעולם מחוץ למזרח הרחוק שמשיקה כרטיס כזה". באירוע השתתף בינמרה דאש, מנהל פיתוח עסקי גלובלי בעלי אקספרס

05.06.2017, 11:48 | ויקי אוסלנדר

רון וקסלר, מנכ"ל קבוצת ישראכרט, הכריז בוועידת e-Commerce של "כלכליסט" על שיתוף פעולה חדש עם אתר עלי אקספרס, זרוע של ענקית המסחר המקוון הסינית עליבאבא.

"אנו נשיק כרטיס נאמנות משותף לישראכרט ועליאקספרס ולקוחותינו. ישראל תהיה המדינה הראשונה בעולם מחוץ למזרח הרחוק שמשיקה כרטיס כזה". הבחירה של הענק הסיני בישראל לא רנדומלית. בינמרה דאש מנהל פיתוח עסקי גלובלי בעלי אקספרס שהיה אורח בוועידה ציין כי "בעלי אקספרס מוכרים ל-150 מדינות, ולמרות גודלה הקטן היא אחת מעשר המדינות עם המסחר הגדול ביותר בעלי אקספרס. אנו חזקים כמו השותפים שלנו ולכן אנו כאן. אנחנו רוצים להגביר את הנוכחות שלנו ולחקור אפשרויות חדשות".

בינמרה דאש ורון וקסלר, צילום: צביקה טישלר בינמרה דאש ורון וקסלר | צילום: צביקה טישלר בינמרה דאש ורון וקסלר, צילום: צביקה טישלר

וקסלר ציין כי בנוסף לכרטיס המשותף במסגרת שיתוף הפעולה יושק הארנק הדיגיטלי אליפיי (AliPay) מקבוצת עליבאבא. "רשת מלונות פאתל וסופר פארם יאפשרו לתיירים הסינים – למעלה מ-100 אלף סינים בשנה – לרכוש באמצעות אליפיי שהוא אחד מאמצעי התשלום הפופולרים בסין. הנדבך השלישי של שיתוף הפעולה הוא לאפשר לכל עסק ישראלי, גדול כקטן, לפתוח חנות בטימול (Tmall), עם 400 מיליון משתמשים פעילים". דאש הוסיף כי לפלטפורמת הטימול "14 אלף מותגים שונים שפונים לצרכנים הסינים ומ-63 מדינות ברחבי העולם".

הפעילות צפויה להזניק את העסקים המקומיים ברמה הגלובלית ויכול בסופו של דבר לתרום לכלכלה הישראלית ציין וקסלר והוסיף כי "שלושת נדבכים אלו מגשימים את החלום של להפוך את השוק הגלובלי הגדול לכפר הקטן שלנו – קמעונאות ללא גבולות".

שיתוף הפעולה החדש שהושק בוועידה היום רוצה לנגוס משוק המסחר המקוון שצפוי להיות כ-15% מהמסחר העולמי עד 2020. "90% מהישראלים השיבו כי הם ביצעו לפחות פעילות אונליין אחת בשנה", ציין וקסלר והוסיף: "מצד שני, פעילות המקומית היא רק 6% וזה נמוך בהשוואה למדינות אחרות בעולם. זה קורה כי אנחנו אוהבים לקנות באתרים בחו"ל. למעלה ממחצית הקניות שלנו הם באתרים בחו"ל וזה אתגר גדול לקמעונאות הישראלית, גם בחנויות הפיזיות וגם באתרים של הקמעונאים".

הסיבה לכך פשוטה, המותגים העיקריים שמנהלים את המסחר המקוון הם מותגים זרים כמו אמזון, ebay ועליבאבא. ועלי אקספרס בולטת במיוחד בישראל שהגיע למכירות של למעלה מ-400 מיליון שקל בשנה האחרונה. "זה הופך אותנו לאחת המדינות עם היקף המכירות הגדולות ביותר באליקספרס. כל שבע שניות ישראלי לקוח ישראכרט קונה בעלי אקספרס במעל ל-20 דולר.

"לא רק אנחנו קונים מעבר לים, צרכנים בכל העולם אוהבים לקנות באתרים מעבר לים. וזה מהווה הזדמנות לעסקים שונים גם לעסקים הישראלים. אומנם סינים רוכשים הרבה מסין, אבל גם בסין אוהבים לרכוש מוצרים מעבר לים. בשנה האחרונה זה חצה את רף 40 מיליארד דולר והוא צומח בקצב של 50% בשנה מה שמהווה פוטנציאל גדול לעסקים המקומיים. אנו רוצים לאפשר לכל עסק ליצור נוכחות ברשת, לאפשר לעסקים ישראלים למכור מעבר לים בעולם הגדול", אמר וקסלר. 

תגיות