אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"בקרוב יהיו 2 מיליארד אנשים שקונים אונליין" צילום: צביקה טישלר

The Big e

"בקרוב יהיו 2 מיליארד אנשים שקונים אונליין"

אמיר קוניגסברג, מייסד Twiggle שהוגדרה בעבר כ"גוגל של אתרי הקניות", אמר בוועידת e-Commerce של "כלכליסט" כי "95% מאתרי הקניות לא מצליחים להציג תוצאות מדויקות", אמר

05.06.2017, 12:31 | ויקי אוסלנדר
"אחד הדברים הכי חשובים במסחר, לא רק מקוון, הוא להבין את הצרכן, אנחנו בטוויגל מחזירים את ההבנה לחוויית הקניה המקוונת" אמר אמיר קוניגסברג, מייסד ומנכ"ל טוויגל (Twiggle) בוועידת The Big E על מסחר מקוון של "כלכליסט".

קראו עוד בכלכליסט

טוויגל, שכונתה בעבר "הגוגל של אתרי הקניות", הוקמה ב-2013 על ידי קוניגסברג ועדי אבידור, שני יוצאי גוגל. החברה מפתחת מנוע חיפוש לאתרי קניות מקוונים באמצעות אלגוריתם חיפוש שפיתחה. 

אמיר קוניגסברג, מנכ"ל החברה, צילום: צביקה טישלר אמיר קוניגסברג, מנכ"ל החברה | צילום: צביקה טישלר אמיר קוניגסברג, מנכ"ל החברה, צילום: צביקה טישלר

"בקרוב יהיו 2 מיליארד אנשים שקונים אונליין, זאת אומרת 2 מיליארד אנשים שמחפשים מוצרים" ציין קוניגסברג, והוסיף: "מנוע החיפוש של טוויגל נועד להפוך גולש לקונה. כשנוצר המסחר המקוון, נלקח המפגש בין הצרכן למוכר האנושי ואיבדנו את היכולות האנושית להבין מה צרכן רוצה ובפועל גם מה יש לחנות להציע. חייבים להבין דברים מהותיים לגבי המוצרים כמו ממה הם עשויים או מה הם עושים בדיוק".

מנועי חיפוש סטנדרטיים מפרקים את שאלות החיפוש שקיבלו מהגולשים לחלקים ובדרך כלל מאבדים את ההקשר הכללי - ואז מספקים למשתמשים תוצאות לא רלוונטיות.

בפועל, טען קוניגסברג, "למנועי חיפוש קשה מאוד להבין דקויות בין מוצרים, 95% מאתרי המסחר המקוון לא מצליחים להעניק תוצאות חיפוש מדויקות - מה שפגוע בחוויית המשתמש. בינה מלאכותית יכולה להחזיר את יכולת הבנת הלקוח". האלגוריתם שפיתחה החברה ומנצל יכולות של עיבוד שפה טבעית, יכול לטענת טוויגל לשפר את המנועים הקיימים.

עד כה גייסה טוויגל 35 מיליון דולר והיא עובדת עם שותפים גדולים כמו עליבאבא הסינית ונספרס הדרום אפריקאית.

תגיות