אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דואר ישראל: עד סוף השנה יימסרו בארץ 60 מיליון חבילות צילום: צביקה טישלר

The Big e

דואר ישראל: עד סוף השנה יימסרו בארץ 60 מיליון חבילות

דני גולדשטיין, מנכ"ל הדואר, חשף נתונים מעניינים בוועידת e-Commerce של "כלכליסט": לדבריו, בכל יום נמסרות בין 300 אלף לחצי מיליון חבילות מחו"ל, הודות להרגלי השופינג של עם ישראל. בנוסף, התחייב שחבילות יגיעו ללקוחות תוך 48 שעות

05.06.2017, 13:40 | קרן-אור גרינברג

"אנו רואים בסחר המקוונן את מנוע צמיחה של דואר ישראל, שגם תרם רבות להצלחתו", אמר דני גולדשטיין, מנכ"ל דואר ישראל, בוועידת ה-e-Commerce של "כלכליסט".

קראו עוד בכלכליסט

את השינוי בהרגלי הקנייה של הישראליים מרגישים היטב בסניפי הדואר: "בסה"כ, 88% מהגולשים קונים מוצרים ברשת, 82% קונים באתרים מחו"ל, 70% קונים מאתר ישראלי. רבע מהקונים בחו"ל קונים מוצר אחד מדי בשבוע", אמר גולדשטיין.

דני גולדשטיין, מנכ"ל דואר ישראל, צילום: צביקה טישלר דני גולדשטיין, מנכ"ל דואר ישראל | צילום: צביקה טישלר דני גולדשטיין, מנכ"ל דואר ישראל, צילום: צביקה טישלר

המספרים האלה מתבטאים בצמיחה של 27.3% במספר החבילות ביחס לשנה שעברה וב-60 מיליון חבילות שצפויות להימסר בישראל עד סוף השנה. "מדינת ישראל היא הצומחת ביותר בתחום הסחר האלקטרוני מבין מדינות ה- OECD, והמסחר האלקטרוני אמור לגדול מדי שנה ב- 10%-15%. כל יום אנו מוסרים יותר מ-300 אלף חבילות ובנקודות שיא של מבצעים גם מגיעים ל-500,000 חבילות. אנחנו הפלטפורמה של הגופים הקטנים והבינוניים לא רק בקניות ובמסירות, אלא גם למאות אלפים של מוכרים ברשת שמתחברים לפלטפורמות של איביי ואמזון ואנו נותנים להם שירותים כדי שיהיה להם קל למכור ולייצא מישראל".

גולדשטיין מוביל רפורמה בדואר ישראל בימים אלה, שמטרתה לשפר את חוויית הקניה. "אתם מפונקים וטוב שכך", אמר. הלקוחות רוצים לקבל את החבילה ליד מקום העבודה או מקום המגורים, על ידי שליח או בגט טקסי שיגיע גם תוך 30 דקות. אנו מתחברים לכל צורך או רצון כדי שכשתרצו לקנות תבינו שכדאי. הקנייה מבוססת לא רק על מחיר אלא גם על הביטחון שהמוצר יגיע".

סניף דואר ישראל, צילום: אוראל כהן סניף דואר ישראל | צילום: אוראל כהן סניף דואר ישראל, צילום: אוראל כהן

מהמטוס ללקוח תוך יומיים

"כל נושא המיון והמסירה נשען על מערכת שלמה של גלגלים שמניעים אותה וככל שהרצונות נעשים חדים יותר כך אנו צריכים להתייעל ולהשתפר. בסקר שעשינו 61% מהקונים אמרו שאם הפטור מהמסים יעלה ל 200 דולר, הם יקנו יותר. 10 מיליארד שקל קניות באינטרנט תורמות להפחתת יוקר המחייה בכ-3 מיליארד שקל. אנו רואים גידול ברכישה במשפחות גם בעולם החרדי והערבי בעיקר של בגדים. הרכישה באינטרנט כבר יצאה מהתחום של גאד'גטים לאלו שרואים בזה חלק מהחיים".

גולדשטיין התייחס להשקת מרכז מיון חדש במודיעין בחודש שעבר, בו 250 עובדים, שמטרתו להתמודד עם כ-100 מיליון חבילות הצפויות להישלח מחו"ל עד 2020. אף כי המרכז עדיין נאבק בחבלי לידה לוגיסטיים, הבטיח גולדשטיין שעד תחילת החודש הבא יגיעו החבילות "תוך 48 שעות מהמטוס ועד הלקוח". את המרכז מתגברים גם 320 מרכזי מסירת חבילות שאינם סניפי דואר, במטרה לצמצם את זמני ההמתנה בסניפים ואת זמני מסירת החבילות לצד אפליקציה לזימון תור. "הורדנו את זמני המתנה בסניף ל- 9.6 דקות בממוצע, גם אם אתם חווים חוויה בעייתית אנו מתחייבים גם את זה לשפר. אחד הדברים החשובים אנו לא מדברים עליכם בתוך חבילה אלא בתור לקוח".

תגיות

35 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

34.
חבילות נמסרות לאחר ללא בדיקה ורישום .
קיבלתי פעמיים הודעות ללכת ולמשוך חבילה ,הגעתי לסניף ושם הסתבר כי החבילות נמסרו -לא לי ולא לאף אחד ממשפחתי -התשובה היתה " נמסרה לא יודעים למי כי אין רישום " האם ימצא פיתרון לתשובות האלו "נמסרו ולא יודעים למי וסליחה על הטעות " ? הפסדתי את החבילה שבעצם שולמה על ידי ומבחינת הספק כן קיבלתי אותה .
פאול ברקוביץ  |  15.09.17
32.
חבילה נמסרה לכתובת אחרת
שימו לב אחרי המספרי מעקב שלכם כל יום. חבילה שלי נמסרה למישהו מבאר שבע כשאני מצור יצחק. אם הייתי שם לב מספר ימים קודם למסירה, אולי הדואר היה מציל את החבילה שלי, אבל מאחר ומישהו כבר לקח והדואר לא רושם מספר ת.ז של הבנאדם לא ניתן לדעת מי הוא???? בושה לכם שכך הדברים אצלכם נעשים. רשום שחור על גבי לבן מדבקה עם השם והכתובת שלי . ואתם שולחים לבאר שבע??? כמה IQ אתם צריכים בשביל להתחיל לעבוד כמו שירות לקוחות באמזון.
לירון  |  18.06.17
31.
האמת, מגיע לכל מי משתמש בדואר ישראל.
בטעות שלחתי חבילה בדואר ישראל לארה"ב. מסמכים, שלושה ימי עסקים אמרו. אז אמרו. טעות שלי שלא השתמשתי בUPS. על טטעויות משלמים. דוא ישראל היא חברה לא אמינה. משהו חדש? בוא נתחיל עם הישן, לעמוד במודל העסקי של לקבל ולמסור דואר בזמן. תתחיל בלהצליח בזה ואז נדבר. בכל מקרה, אני לגמרי אשם שהשתמשתי בשירות שלכם. לעולם לא יקרה שוב. מבטיח לכם.
תומר  |  16.06.17
לכל התגובות