אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"לכל ישראלי תשיעי יש חשבון באיביי - וקונים כאן פי 8 מבסין" צילום: צביקה טישלר

The Big e

"לכל ישראלי תשיעי יש חשבון באיביי - וקונים כאן פי 8 מבסין"

אלעד גולדנברג, מנהל החטיבה העסקית של איביי ישראל, חשף נתונים מרשימים אודות היקף הסחר המקוון בישראל במסגרת ועידת ה-e-Commerce של "כלכליסט". לדבריו, בכל שתי שניות רוכש ישראלי מוצר באיביי

05.06.2017, 13:54 | ויקי אוסלנדר
"לפני חמש שנים דיברו איתי על גאדג'טים קטנים בדולר וחצי מסין והיום התחום מסוקר על ידי כל גוף תקשורת, השינוי הוא ענק", אמר אלעד גולדנברג, מנהל החטיבה העסקית של איביי ישראל, בוועידת הסחר המקוון The Big E של "כלכליסט".

קראו עוד בכלכליסט

גולדנברג העמיד במרכז דבריו את מה שהוא רואה כחסם הגדול ביותר של התחום בישראל: מיסוי המסחר המקוון. "שר האוצר כחלון ציין בעצמו כי המחירים בארץ מטורפים והמחיר האמיתי נמצא בחו"ל – באינטרנט".

אלעד גולדנברג, מנהל החטיבה העסקית באיביי ישראל, צילום: צביקה טישלר אלעד גולדנברג, מנהל החטיבה העסקית באיביי ישראל | צילום: צביקה טישלר אלעד גולדנברג, מנהל החטיבה העסקית באיביי ישראל, צילום: צביקה טישלר

לדבריו, המסחר המקוון במדינת ישראל עצום בכל מידה, לא רק באופן יחסי לגודלה. "בחמש שנים האחרונות היקף הקונים בישראל צמח ב-100% והיקף המכירות ב-80%. אנחנו ברשימת 15 המדינות הכי גדולות מבחינת קונים ומוכרים באיביי. היום יש 35 אלף ישראלים שמוכרים באיביי. אנחנו מקום שלישי בהיקף הקניות בקרב מדינות ללא אתר מקומי. יש פה פי 8 יותר קונים מסין, פי 6 יותר קונים מיפן ופי 2 יותר קונים מברזיל. לכל אחד מ-9 ישראלים יש חשבון באיביי. בארה"ב אגב לכל אחד מ-5,000 איש יש חשבון".

המספרים האלו, לטענת גולדנברג, מדגישים את כוח החיסכון הגדול שיש לצרכנים בקצות האצבעות. "בכל שתי שניות ישראלי קונה מוצר באיביי. אנחנו קונים שלוש פעמים בממוצע באינטרנט בחודש. בארבע השנים האחרונות היו הסמרטפונים המוצרים הנקנים ביותר. לפני כן המוצרים הכי נמכרים היו הכיסויים והמטענים למכשירי הטלפון, מכשירים פשוטים וזולים - זאת אומרת שהצרכן היום יותר מתוחכם, הוא רוכש מוצרים יקרים יותר ושאת הרכישה שלהם הוא מתכנן מראש"

גולדנברג ציין כי הסמארטפונים לא שם לבדם, גם מחשבים ניידים ושעוני יד הם מהמוצרים המבוקשים ביותר לרכישה מקוונת. "על פני שנה של קניות מקוונות אפשר לחסוך משכורת שלמה עם פערי המחירים שאתרי המסחר המקוון מציעים".

אבל ישראל עדיין לא יכולה לנצל את עוצמת הסחר המקוון כראוי; "הקנייה באינטרנט הפכה לכלי חסכון משמעותי עבור הצרכנים, אבל היום החוק מאפשר לנו לרכוש מוצרים במחיר של עד 75 דולר ללא תשלום מס. צריך להסתכל החוצה ולקחת את ישראל קדימה בקניות באינטרנט. הפטור בארה"ב גבוה ב-1,000% יותר מישראל ועומד על כ-800 דולר – 2,800 שקל. ברור כי יש כאן חסם ענק לקניות, לפעמים אנחנו לא קונים יותר מחסם 75 דולר משום שאנחנו לא יודעים כמה מיסים נשלם. הדבר גם מעכב את המכס ויוצר פקק במשלוחי החבילות. זאת בזמן שהמכס עצמו מצליח בכל מקרה לדגום רק 1% מהמוצרים שעוברים דרכו. צריך לייצר פטור ראוי למוצרים באינטרנט זה חשוב ליוקר המחייה ולכלכלת ישראל".

תגיות