אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

The Big e

אופנה ברשת: גם המשווקים מעוניינים בשינוי - וגם הצרכן

לדברי גבי זליגסון, מנכ"ל קורנית דיגיטל המפתחת מדפסות טקסטיל, צרכני ומוכרי האופנה רוצים בגדים בהתאמה אישית - שגם יוצרו באופן חסכוני וידידותי לסביבה. דבריו נאמרו במסגרת ועידת ה-e Commerce של "כלכליסט"

05.06.2017, 14:32 | מורן לונדון
"שמחתי לשמוע שבמעט ההרצאות שנכחתי דיברו על תחום הטקסטיל". פתח גבי זליגסון, מנכ"ל קורנית דיגיטל, את דבריו בכנס ה-e-Commerce של "כלכליסט". החברה, שמפתחת מדפסות טקסטיל דיגיטליות, מאפשרת לבתי אופנה לייצר ביגוד בהתאמה אישית במהירות - אחת הדרישות הבולטות של שוק האופנה ברשת.

קראו עוד בכלכליסט

"התעשייה שמשרתת את עולם האופנה היא בעייתית. ראשית, היא תעשייה מזהמת. כ-20% ממזהמי המים בעולם הם נגזרות של תעשיית הטקסטיל", אמר. "בנוסף, תהליכי ייצור נשמרו דומים שנים ארוכות. אנחנו רואים תהליכי ייצור כמו דפוס משי למשל, שמחייב גלופה בודדת. המשמעות היא שבשביל להצליח לייצר ולמכור בסופו של דבר במחיר אטרקטיבי צריך המשווק להזמין כמות מינימלית גדולה".

גבי זליגסון, מנכ"ל קורנית דיגיטל, צילום: צביקה טישלר גבי זליגסון, מנכ"ל קורנית דיגיטל | צילום: צביקה טישלר גבי זליגסון, מנכ"ל קורנית דיגיטל, צילום: צביקה טישלר

"מכאן אנחנו מבינים שיש פער גדול בין הצרכן לתעשייה. קמעונאים יודעים שלוקח בין 15 ל-20 שבועות להזמין, לייצר ובסופו של דבר להביא סחורה מסין. אבל מה קורה אם לקחת הימור לא נכון על הטרנד וכל הסחורה לא רלוונטית?" לדברי זליגסון, קורנית דיגיטל מתכננת לסגור את הפער הזה.

לראייתו, לא רק המוכרים מעוניינים בשינוי; גם התנהגות הצרכנים בשנים האחרונות מעידה על כך שהם היו שמחים לדעת שהייצור של מוצרי האופנה שלהם יותר ידידותי לסביבה. "לכולנו יותר אכפת מהסביבה, לאנשים חשוב לקנות מוצרים עם אג'נדה ירוקה", אמר. "אנשים אוהבים להביע את עצמם דרך הבגדים שלהם ופרסונליזציה היא חלק מזה. אנחנו רואים היום מגמה של סגירת קניונים ורשתות ענק כמו גאפ ומייסיס שסוגרות מאות סניפים ככל שהצרכנים עוברים לקניות ברשת - שוק האופנה באונליין צמח בכ-30%".

תצוגת האופנה שהתקיימה בוועידה, צילום: צביקה טישלר תצוגת האופנה שהתקיימה בוועידה | צילום: צביקה טישלר תצוגת האופנה שהתקיימה בוועידה, צילום: צביקה טישלר

"התפתחות השרשרת הלוגיסטית היא זו שמאפשרת את הצמיחה בתחום. כשאני נמצא בניו יורק אני רואה חבילות שופינג שמגיעות אלי עם מדבקה של reverse logistics שמשמעה שאנחנו מתחילים לחיות בעולם הפוך- במקום להזמין מלאי ולהמתין 20 שבועות עד שיגיע, אני קודם כל מחכה לדרישה מהלקוח ואז יוצא לייצור. יש לנו לקוחות שמשרתים בין 60 ל- 70 אלף משתמשים ביום, כשכל אחד מבקש להדפיס על פריט לבוש הדפסה אישית והאמצעים הדיגיטליים שלנו מאפשרים זאת - אנחנו מאפשרים להדפיס מה שרוצים עם אינסוף אפשרויות, באיזו כמות שמתאימה לי ותוך כדי כך לא להחזיק מלאי בכלל. טקסטיל הוא קצת כמו קוטג': מתקלקל מאד מהר, כמות המלאי שנזרק לפח הוא כמעט 20%".

קורנית דיגיטל נוסדה ב-2003 והיא מפתחת מדפסות דיגיטליות לטקסטיל, כלי חיוני עבור עסקי אופנה מקוונים שנדרשים לעמוד במספר גדול של הזמנות בהתאמה אישית. המטה הראשי של החברה נמצא בישראל ויש לה שלוחות בארה"ב, אירופה ואסיה. זליגסון סיפר שקורנית נכנסה לאחרונה גם אל תחום עיצוב הבית. לאחר שסיים את דבריו, החלה תצוגת אופנה של פרטי לבוש מכותנה, משי, עור ושיפון שעוצבו ע"י קארן וגדעון אוברזון ויוצרו ע"י מדפסות קורנית.  

תגיות