אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אופס: נייס חשפה בטעות את שם הלקוחה שלה - רשת איקאה העולמית צילום: CRC Media

אופס: נייס חשפה בטעות את שם הלקוחה שלה - רשת איקאה העולמית

החברה דיווחה על חוזה מול "ענקית רהיטים עולמית", אך מסרה את הדיווח בקובץ תחת השם Ikea.pdf. החברה לא מסרה מה היקפו הכספי של החוזה מול חברת הענק

05.06.2017, 14:34 | גיל קליאן

כאשר חברה בורסאית מדווחת על חוזה מכירה, היא לא תמיד חושפת את שם הלקוח. כך, ניתן לרוב למצוא בדיווחים השונים של החברות הבורסאיות הגדרות עלומות כמו "מדינה מאזור אסיה פאסיפיק", "מפעיל תקשורת מוביל מאפריקה" או "רשת קמעונאית מובילה".

קראו עוד בכלכליסט

כך היה גם במקרה היום (ב') של דיווח מחברת נייס, על חוזה עם "ענקית רהיטים עולמית". עם זאת, הפעם בחברה לא טרחו יותר מדי לטשטש את זהות אותה "ענקית" משום שמסרו את הדיווח למערכת ההודעות של הבורסה בתל אביב בקובץ שנקרא "Ikea.pdf".

עם זת, גם ללא שם הקובץ המחשיד, הקורא הסביר היה יכול להבין כי החוזה החדש של נייס נחתם מול איקאה. זאת, משום שבעולם אין ממש רשתות גלובליות מכירת רהיטים חוץ מאיקאה - חברת ענק עם פער משמעותי מול כל הרשתות המתחרות בה.

בדיווח נמסרו פרטים על ה"ענקית" כמו העובדה שהיא מעסיקה 135 אלף עובדים, ונהנית מ-775 מיליון ביקורים של לקוחות בסניפיה בכל שנה - פרטים שמסגירים בקלות את זהותה של ענקית הריהוט השוודית. כמו כן ציינו בדיווח כי החברה מפעילה "מאות סניפים ברחבי העולם".

החוזה הוא למכירת מערכות מיחשוב תפעוליות - כאשר נייס בחרה שלא לפרסם את הפרט המעניין ביותר לגבי החוזה, והוא כמה כסף ייכנס לכיסה של החברה כתוצאה ממנו.

מנכ"ל נייס ברק עילם, צילום: CRC Media מנכ"ל נייס ברק עילם | צילום: CRC Media מנכ"ל נייס ברק עילם, צילום: CRC Media

תגיות