אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ההיתר המיוחד בוטל ואמדוקס לא תבנה את משרדיה בכפ"ס צילום: אוראל כהן

בלעדי לכלכליסט

ההיתר המיוחד בוטל ואמדוקס לא תבנה את משרדיה בכפ"ס

לאחר ערר של תושבי כפר סבא הירוקה, בוטל היתר הבנייה של חברת אמות השקעות, שזכתה במכרז לבניית הקמפוס של אמדוקס בכפר סבא. הסיבה: היקף חניות חריג. הערכות: אמדוקס תאריך את חוזה השכירות במתחם הקיים ברעננה

08.06.2017, 08:16 | דותן לוי

ועדת הערר המחוזית מרכז ביטלה את היתר הבנייה שהוציאה הוועדה המקומית כפר סבא לחברת "אמות השקעות", להקמת חניון של כ־3,300 מקומות בכפר סבא הירוקה, בסמוך לכביש 4 בצפון העיר.  

קראו עוד בכלכליסט

מדובר בהיתר ראשון לקמפוס שהיה אמור לשמש את חברת אמדוקס הממוקמת כיום ברעננה, כאשר ההיתר למבנה עצמו היה אמור להתקבל בהמשך. זהו צעד מקובל אשר נועד לאפשר לעבודות החפירה והדיפון להתחיל. המשמעות של ביטול ההיתר היא שאמדוקס לא תוכל להעביר את פעילותה לעיר שכן הוא שולל את היקף החניות שביקשו בהיתר והיו אמורות לשמש את עובדי החברה. לאור זאת, הערכות הן כי החברה תאריך את חוזה השכירות שלה ברעננה, במבנים שבבעלות ריט 1 וס.ע.ן.

משרדי אמדוקס ברעננה , צילום: אוראל כהן משרדי אמדוקס ברעננה | צילום: אוראל כהן משרדי אמדוקס ברעננה , צילום: אוראל כהן

ועד פעולה של תושבים

במהלך שנת 2016 פרסמה אמדוקס מכרז לשכירת 70 אלף מ"ר של משרדים לתקופה של 15 שנה בהיקף של כמיליארד שקל. לשלב הגמר הגיעו 3 מתחמים: נצבא בצומת קסם, אמות השקעות בצמוד לשכונת כפר סבא הירוקה בכפר סבא והמתחם שבו ממוקמים כיום משרדי החברה בצומת רעננה. הצורך במכרז עלה לאור רצונה של אמדוקס להקים קמפוס ייעודי שיותאם לצרכיה, כאשר ברקע, חוזה השכירות של החברה ברעננה עומד להסתיים בשנת 2019.

נתן חץ, בעל השליטה ויו"ר אמות, צילום: צביקה טישלר נתן חץ, בעל השליטה ויו"ר אמות | צילום: צביקה טישלר נתן חץ, בעל השליטה ויו"ר אמות, צילום: צביקה טישלר

ההיתר של חברת אמות השקעות אשר מחזיקה במגרש המדובר התקבל בחודש יולי 2016 וכלל בשלב ראשון, בטרם אושר מבנה הקמפוס העיקרי, חניון תת קרקעי של 9 מפלסים הכולל 3,300 מקומות חניה, זאת בהתאם לתנאי הסף במכרז של חברת אמדוקס. לאחר שניתן ההיתר, תושבים משכונת כפר סבא הירוקה אשר התאגדו לוועד

פעולה הגישו ערר לוועדה המחוזית לביטול ההיתר שניתן לאמות מתוך החשש שכניסת אלפי רכבים ביום לשטח השכונה יגרום למה שהוגדר על ידם "אסון תחבורתי". את צד התושבים ייצגו בערר עורכי הדין אלי וילצ'יק ואופיר כהן ממשרד כהן, וילצ'יק ושות', בו נטען על ידם, כי הבקשה למתן היתר לא פורסמה לציבור הרחב וההחלטה ניתנה על ידי הוועדה המקומית בלי שהדבר נודע להם ולכלל התושבים בסביבה. לטענתם, "מדובר בהיתר בנייה הסותר את התוכניות החלות וניתן בחוסר סמכות ובניגוד לדין".

התושבים טענו בין השאר, כי תקן החניה מאפשר מספר נמוך משמעותית של מקומות חניה ולשם כך צירפה הוועדה המקומית את מספר החניות שניתן לקבל מהמגרשים הסמוכים שגם הם בבעלות חברת אמות, וכך הצליחה להגיע למספר שביקשה חברת אמדוקס במכרז. מנגד, הוועדה המקומית טענה, כי הערר הוגש בשיהוי משמעותי וכי תקן החניות שנקבע הוא תקן מינימלי שעליו ניתן להוסיף בהתאם למדיניות הוועדה המקומית. אמות טענה, כי בעקבות הגשת הערר אמדוקס השהתה את המשא ומתן עימה וכי במידה ולא יתקבל היתר עד לסוף חודש יוני, בכוונתה להאריך את הסכם השכירות הקיים ברעננה. חשוב לציין כי באמדוקס סירבו להתייחס לאמירה זו.

בהחלטה נכתב, כי סך השטחים לבנייה עומדים על כ־40 אלף מ"ר כאשר על פי התקן של 40 מ"ר לחניה מדובר על כ־976 מקומות חניה וגם אם נצמדים לתקן הישן של 35 מ"ר לחניה היקף החניות מגיע ל־1,116, מספר נמוך בהרבה מהחניות שאושרו בפועל.

"איננו מוצאים כל פסול עקרוני בהפרדת ההיתר לחניון התת קרקעי, מההיתר למבנה שמעליו. אכן זוהי פרקטיקה מקובלת בפרויקטים מסוימים. אך הקמת חניון שאמור לשרת מגרשים אחרים היא כבר צעד אחד רחוק מידי. מדובר במגרשים שטרם הוגשה כל בקשה לגביהם ואין להם כל קשר תכנוני עם המגרש נשוא הבקשה".

מכה לעיר כפר סבא

ההחלטה לבטל את ההיתר היא מכה קשה לעיר כפר סבא, מאחר ומעבר לארנונה אשר ניתן לקבל מהמתחם, היכולת של עיריה למשוך אליה חברות הייטק בהיקף של אמדוקס מעניקה לעיר נופך של יוקרה ומאותתת לחברות נוספות שמדובר ברשות מתקדמת שמתאימה לקלוט חברות מסוג זה.

מאמות השקעות נמסר כי "אנו לומדים את ההחלטה לעומקה ומתכוונים לערער עליה".

מריט 1 נמסר: "החוזה התקף בין אמדוקס לריט 1 מסתיים ב־31 בדצמבר 2019 ללא כל אופציה להארכה".

מחברת אמדוקס לא נמסרה תגובה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



93 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

93.
לכל מי שמציע לאמדוקס להפסיק עם הנוהג של מכונית לכל פועל
החברה צריכה פועלים. לא יתנו מכוניות לא יהיו פועלים. הפתרון צריך להיות שונה - או לייקר את המכוניות (ברמת המיסוי) שלא יהיה כדאי להחזיק אותן או שישפרו את התחבורה הציבורית. בטוח שכשיפתחו את התחנה החדשה בצומת הרבה עובדים מכל חלקי הארץ (יש עובדים שמגיעים מבאר שבע או מכרמיאל) ישתמשו ברכבת
גיל  |  15.06.17
90.
ואם זה היה בתל אביב ?
מישהו היה מתלונן שלא מאשרים כמות פסיכית כזאת של חניות? לא ! בגלל שבתל אביב יודעים שהקרקע יקרה מדי בשביל לבנות עליה חניון. תחבורה נגישה ומהירה היא מה שבונה אזור משרדים ותעשייה מצליח. צריך לבנות את הבניין צמוד לתחנת רכבת. לשים תחנות רכבת בכל מקום. להפסיק לעודד נסיעה באוטו פרטי ולחסוך לכולנו שעות בפקקים
חניה  |  09.06.17
לכל התגובות