אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פרויקט שיתוף הרכב של חיפה והקריות מצטמצם צילום: תומר הדר

פרויקט שיתוף הרכב של חיפה והקריות מצטמצם

ל"כלכליסט" נודע שמספר עמדות ההטענה צפוי להצטמצם באופן ניכר בשל האיסור על חברת החשמל להשתתף בפרויקט

13.06.2017, 08:14 | תומר הדר

מספר עמדות ההטענה לרכבים החשמליים שישתתפו בפרויקט שיתוף הרכב של חיפה והקריות צפוי להצטמצם באופן ניכר, על פי הערכות בכשליש, לנוכח פרישתה של חברת החשמל מהפרויקט. כך נודע ל"כלכליסט".

לפני כחודש קבעה רשות החשמל, הגוף המפקח על חברת החשמל, שחברת החשמל לא תוכל להוביל את פרויקט הרכב השיתופי של חיפה בשל חשש מפגיעה בתחרות.

פרויקט הרכב השיתופי של חיפה, הנחשב לפרויקט פורץ דרך בישראל, הוא הפרויקט הראשון שבמסגרתו יוכלו מבקרים בעיר וגם תושבים להשאיר את מכוניתם המזהמת מחוץ לעיר ולהצטייד במכונית חשמלית בלתי מזהמת למשך פרקי זמן קצרים. עם השיקולים שהביאו לבחירת חיפה לפרויקט נמנה גם זיהום האוויר הכבד השורר בעיר.

חיפה, צילום: אלעד גרשגורן חיפה | צילום: אלעד גרשגורן חיפה, צילום: אלעד גרשגורן

בשלהי 2016 הושק הפרויקט שבמסגרתו נקבע כי ברחבי העיר יוצבו 160 מכוניות רנו ZOE חשמליות. כדי להטעין את המכוניות החשמליות היו אמורות להיפרס 300 עמדות הטענה ברחבי העיר.

פריסה נרחבת של עמדות מאפשרת זמינות גבוהה של מכוניות בעלות סוללה נטענת המוכנות לעמוד לרשות השוכרים. אלא שכעת, בגלל יציאתה של חברת החשמל מהפרויקט, נוצר פער תקציבי, זאת מכיוון שחברת החשמל כבר אינה נמנית עם המממנים. משום שכך, הוחלט לאחרונה על הפחתה של מספר עמדות ההטענה בכשליש, כך מדגישים גורמים המקורבים לעיריית חיפה. עם זאת, כמות החניות המוקצות לפרויקט אינה צפויה להיפגע.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות