אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בדרך לשיא חדש: מכונית על קולית צפויה להגיע ל-1,609 קמ"ש בנסיעת המבחן הראשונה צילום: bloodhoundssc

בדרך לשיא חדש: מכונית על קולית צפויה להגיע ל-1,609 קמ"ש בנסיעת המבחן הראשונה

לאחר שמונה שנות מחקר, פיתוח וייצור ייבדק דגם ה"בלאק-האונד" בו הותקן מנוע של מטוס קרב במישורים המדבריים של דרום אפריקה. אם הניסוי יצליח יישבר השיא הקודם מ-1997 שעמד על 1,227 קמ"ש

13.06.2017, 13:49 | שירות כלכליסט

מכונית מרוץ על-קולית המתוכננת להגיע למהירות של 1,609 קמ"ש עומדת לערוך את נסיעת המבחן הראשונה שלה.

קראו עוד בכלכליסט

המכונית מכונה "בלאד-האונד" (Bloodhound) או כלב גישוש, תבצע את נסיעת המבחן הראשונה בקורנוול, בנסיון לשבור את השיא הקודם של מהירות נסיעה של מכונית - 1,227 קמ"ש.

אנדי גרין הוא הנהג שקבע את השיא הקודם עם רכב Thrust SSC באוקטובר 1997, והוא גם הפעם ישב מאחורי ההגה של מפלצת המהירות הנוכחית.

מבחני המסלול מסמנים את שיאו של חודש מבדקים כדי לבדוק את יכולתן של מערכות ה"בלאד–האונד"– כולל מנוע סילון EJ200 מתוצרת רולס רויס, כמו זה המותקן במטוס הקרב "יורופייטר טייפון".

מטוס יורופייטר. לבלאק האונד אותו מנוע סילון  , צילום: youtube מטוס יורופייטר. לבלאק האונד אותו מנוע סילון | צילום: youtube מטוס יורופייטר. לבלאק האונד אותו מנוע סילון  , צילום: youtube

הרכב, שהורכב באוונמות' שליד בריסטול, יגיע למהירות של 321 קמ"ש במסלול ההמראה בשדה התעופה ניוקוויבקורנוול, ב-26 באוקטובר. לאחר מכן יעבור הרכב סדרה של מבדקים כדי לבדוק את מערכות יניקת האוויר, הדלק והחשמל שתוכננו במיוחד עבורו.

נהיגת המבחן יהיה הראשון של גרין, שהינו מפקד להק טיס, ברכב שאורכו 13.5 מטרים והמורכב מלמעלה מ-3,500 חלקים שונים שיוצרו במיוחד עבורו.

מנהל פרויקט ה"בלאד-האונד", ריצ'ארד נובל, אמר כי "מבדקי המסלול בשדה התעופה יסמנו את אבן הדרך הגדולה ביותר מאז החלנו בבניית הרכב".

הבלאק האונד (כלב גישוש). 3,500 חלקים יוצרו במיוחד עבור בניית דגם זה, צילום: bloodhoundssc הבלאק האונד (כלב גישוש). 3,500 חלקים יוצרו במיוחד עבור בניית דגם זה | צילום: bloodhoundssc הבלאק האונד (כלב גישוש). 3,500 חלקים יוצרו במיוחד עבור בניית דגם זה, צילום: bloodhoundssc

"המבחן יספק לנו נתונים חשובים על ביצועי הרכב וייתן לנו הזדמנות לעבור על הנהלים שאנו מיישמים בעת נסיונות שבירת שיאים".

במהלך המבדקים, יונע הרכב באמצעות מנוע הסילון וייסע על צמיגים פנאומטיים ממטוס כיבוי אש English Electric Lightning.

עם תום מבדקים אלו, יישלח ב-2018 הרכב לדרום אפריקה, שם ייבדק מלוא פוטנציאל המהירות שלו במישורים מדבריים. הוא צפוי להגיע למהירות על-קולית של 1,609 קמ"ש בתוך 3.6 שניות. (רק לשם השוואה – מהירות הקול היא 1,235 קמ"ש). למבחן זה יותקנו על הרכב שלושה טילים היברידיים, שביחד עם מנוע הסילון, ייצרו כוח דחף של 135 אלף כוחות סוס.

הפרויקט הינו תוצאה של שמונה שנות מחקר, פיתוח וייצור.

תגיות

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

5.
ל-4 מתי ניתן יהיה לקנות רכב שנוסע במהירות של בואינג 787?
הייתי רוצה להגיע מאילת למטולה ב-45 דקות בלבד. על איזו טכנולוגיה בדיוק אתה מדבר? דלק סילוני איננו סולר או בנזין אוקטן 98. שנית רוב הנהגים בכל העולם לא מסוגלים לנסוע במהירות מעל 50 קמ"ש מבלי לגרום תאונות אז אנחנו מדברים על פי 32 מכך? אחרון כל הטכנולוגיות שמגיעות לרכבים כיום הם בגלל מירוצי מכוניות למינהם לא נסיעה על טיל (הפער בין הניסויים 20 שנה...).
טסלה  |  14.06.17
4.
לשני המגיבים הראשונים אין מושג
הרכב יתהפך רק אם יקרה משהו חריג. התכנון הקפדני דואג להצמדה של המרכב על ידי זרימת אוויר מעליו,כמו מטוס קרב, רק הפוך. והסיבה שעושים את זה היא בכדי לקדם את הטכנולוגיה ע"י שבירת שיאים. במשך הפיתוח נרשמים עשרות פטנטים שהומצאו במיוחד עבור רכב הזה.
יוסי  |  13.06.17