אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הבעיות של אובר צילום: Uber

הבעיות של אובר

עזיבתו של המנכ"ל טראוויס קלניק היא רק צרה אחת

15.06.2017, 10:46 | אדם לשינסקי, פורצ'ן
אובר תמיד היתה שנויה במחלוקת, עם תוכנית עסקית שבנויה על ערעור תעשייה יציבה ומנכ"ל אגרסיבי, אבל בחודשים האחרונים היקף המשברים שאיתם היא מתמודדת גדל, ועורר שאלות קיומיות של ממש: האם הנסיעה הפרועה של אובר עלולה להיבלם באותה מהירות שבה החלה? האם החברה תוכל לשרוד בלי כליא הברק שהוא המנהיג האניגמטי שעומד בראשה? האם היא תוכל לשרוד איתו?

המנכ"ל טראוויס קלניק יצא השבוע לחופשה ללא תשלום וללא הגבלת זמן, "כדי להתאבל על אמו, שמתה לאחרונה", כשברקע הסערה הציבורית ודו"ח מיוחד על התרבות הסקסיסטית בחברה. עוד קודם לכן איבדה אובר את הנשיא ואת סמנכ"ל הכספים. במקביל, משרד המשפטים חוקר את תוכנית גרייבול של החברה, שאמורה לעקוף את הרגולציות בתעשיית המוניות; באובר מכחישים. אלפבית (לשעבר גוגל) הגישה נגדה תביעה שעלולה להתגלגל לכתבי אישום פליליים, בטענה שאנתוני לבנדובסקי, מהנדס לשעבר בגוגל, גנב את הטכנולוגיה ולקח אותה לאובר; באובר מכחישים. בינתיים המתחרה של אובר, ליפט, חברה לאלפבית במירוץ למכונית ללא נהג. ואם לא די בכל אלה, וגם בלי קלניק, החברה מתמודדת עם כמה אתגרי עומק רציניים.

טראוויס קלניק. עזיבתו היא רק קצה הקרחון, צילום: בלומברג טראוויס קלניק. עזיבתו היא רק קצה הקרחון | צילום: בלומברג טראוויס קלניק. עזיבתו היא רק קצה הקרחון, צילום: בלומברג

המודל העסקי: אובר סיימה את 2016 בהפסד עתק של 2.8 מיליארד דולר. ההפסדים קטנים עם הזמן, אבל יש אנליסטים שטוענים שהמודל הבסיסי של אובר בעייתי ושאין לה דרך להגיע לרווחיות בשוק תחרותי.

בריחת מוחות: שורה של בכירים פרשו מהחברה, כולל איש המפתח אמיל מייקל, שעזב ממש השבוע על רקע סערת התרבות הסקסיסטית.

תרבות סקסיסטית: אובר ספגה טענות רבות על הטרדות מיניות ועל אפליה, והשנה הזמינה דו"ח עצמאי בנושא. השבוע התחייבה לקבל את כל המלצותיו לשיפור התרבות הארגונית.

סיכון משפטי: באובר קיוו שהתביעה מצד אלפבית תעבור לגישור, אבל בית המשפט הורה על קיום משפט עם מושבעים — ואסר על המהנדס שעבר בין החברות להמשיך בעבודתו על המכונית האוטונומית של אובר.

בעיות פוליטיות: בעקבות הצו השנוי במחלוקת שהגביל כניסת מוסלמים למדינה הוטל חרם של מוניות על נמל התעופה קנדי בניו יורק; אובר הפרה אותו, מה שהוביל לעזיבת מחאה של לקוחות. נוסף על כך, קלניק הסכים לכהן במועצת היועצים הכלכליים של טראמפ; הוא פרש עוד לפני הפגישה הראשונה, אבל לא היה בכך די כדי למנוע ביקורת על שהסכים לשתף פעולה עם הממשל החדש.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות