אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הלב של תל אביב פועם ממזרח לאיילון! הדמיה: 3d vision

הלב של תל אביב פועם ממזרח לאיילון!

עיריית תל אביב נערכת בימים אלה לשני פרויקטים שאפתניים שישנו את המציאות בעבר המזרחי של נתיבי איילון ויעבירו את מרכז הכובד העירוני לאזור הנמצא צפונית מזרחית למחלף השלום בתל אביב.

18.06.2017, 10:24 | בשיתוף קבוצת המארגנים
שני הפרויקטים, מגדלי היצירה ו TOHA, יחד עם שינויים מרחיקי לכת בתחבורה בתל אביב יהפכו את השכונות שבאזור זה למבוקשות בעיר בזכות סגנון החיים שיציעו לתושביהם: סביבת חיים ירוקה, מודרנית, המאופיינת בשירותים עירוניים מתקדמים, תחבורה ציבורית שתשאיר את הרכב בבית וחשוב מכל – סביבה בריאה ונקייה.

מתחם תוצרת הארץ, שהיה בשנים האחרונות מתחם של מוסכים, בתי מלאכה ומשרדים משנה פניו בהתאם ויהפוך למתחם ירוק, המשלב מגורים, משרדים ופארק, שיתחבר לשדרה הירוקה שתכסה את נתיבי איילון.

מהפכת תחבורה בקנה מידה לאומי

2022 תהיה שנה של מהפכה בתחבורה בקנה מידה לאומי: הקו האדום שהעבודות עליו החלו לפני שנתיים יתחיל לפעול ויאפשר תחבורה ציבורית אמינה, מהירה וידידותית לסביבה מפתח תקווה ועד ליפו, תוך שהוא עובר בציר מנחם בגין, ומתחבר לתחנת הרכבת השלום.

כדי להבין את ההשפעה של הקו האדום כדאי לקפוץ לירושלים, שם פועלת רכבת קלה מזה שש שנים, במהלכן הפכה לאמצעי התחבורה המועדף על התושבים על תוואי הרכבת. כ- 150 אלף נסיעות מתבצעות בקו מידי יום וכ- 15% מהתושבים, בעלי הרכב, המתגוררים בסמוך לתחנות הרכבת, בוחרים להשאיר את הרכב בבית ולנסוע ברכבת לצרכים היום יומיים שלהם.

עובדת היותו של הקו האדום משיק לתחנת הרכבת הבינעירונית, כמו גם האפשרות להגיע באמצעותו לכל מוקדי התעסוקה, הפנאי והבילוי של אזור גוש דן, יאפשרו לתושבי האזור לנהל סגנון חיים כמו בכל המטרופולינים הגדולים והמתקדמים בעולם - מתניידים בביטחון ובקלות, מבלי להוציא את הרכב מהחניה ובאמצעות רכבת, אופניים וברגל!

אבל המהפכה התחבורתית לא מסתיימת רק ברכבת הקלה: בחצי הראשון של 2018 יתחיל לפעול הקו המחבר בין ירושלים ותל אביב, שיאפשר הגעה לעיר הבירה תוך 35 דקות. עם הפעלת הקו הזה, ניתן יהיה להגיע מתחנת השלום לכל הערים המרכזיות בישראל באמצעות רכבת: בלי פקקים, בלי כאב ראש ועם חצי שעת מנוחה לפחות.

כל המהפכה התחבורתית תנותב למסוף תל אביב 2000, שייבנה במקום תחנת הרכבת סבידור ויהפוך למרכז תחבורה ציבורית מתקדם, בסגנון תחנות הרכבת הגדולות של אירופה וארצות הברית. דבר שעשוי לשחרר את כל אזור המע"ר הצפוני, המשתרע מדרך השלום בדרום ועד לארלוזורוב בצפון, על התוואי של נתיבי אייליון, מהצורך בתחבורה פרטית.

מגדלי היצירה – תוצרת הארץ, תל אביב, הדמיה: 3d vision מגדלי היצירה – תוצרת הארץ, תל אביב | הדמיה: 3d vision מגדלי היצירה – תוצרת הארץ, תל אביב, הדמיה: 3d vision

נתיבי איילון נצבעים בירוק!

לפני כשנה אישרה עיריית תל אביב את אחד הפרויקטים הגדולים במדינת ישראל ובכך הוציאה אותו אל הדרך – פרויקט קירוי האיילון. השן השחורה שחצתה את העיר הולכת לשנות את פניה לחלוטין!

לפי התכנית, הנקראת TLV LOOP, תיבנה שדרה רחבה על מפלס הרחובות הגובלים לאיילון. השדרה, שרוחבה כ- 40 מטרים, תשתרע מרחוב ערבי נחל בצפון ושדרות יהודית בדרום, ותכלול מתחמי פנאי, מסלולי אופניים ומסלולי הליכה, שטחים ירוקים, פינות מנוחה ומשחק לילדים, בתי קפה ועוד.

עיון בתכנית קירוי האיילון מגלה כי עיריית תל אביב החליטה ליצור ריאה ירוקה משמעותית בעיר, שתהיה נקייה מקניונים, חנויות ומסחר אחר, משום שהיא תחבר את תושבי החלק המזרחי של האיילון עם מתחמי הקניות הגדולים במערבו, כמו קניון עזריאלי, מתחם התחנה, וקניון MIDTOWN. בכך יהפוך אחד האזורים המאתגרים ביותר בתל אביב, מבחינת רעש, זיהום אוויר וגודש תנועה, לפנינה ירוקה ונעימה, המשלימה את הפיתוח העירוני המסיבי של המע"ר הצפוני, והופכת למוקד עירוני ירוק ומקיים לתושבי מזרח העיר. הפרויקט נמצא בשלבי תכנון סופיים והעבודות עליו יחלו ב- 2018, כאשר החלק הראשון שייבנה יהיה בצומת מנחם בגין – השלום – יגאל אלון, המוכר בכינוי מתחם תוצרת הארץ.

תמהיל האוכלוסייה משתנה באופן מהותי

רחוב שדרות יהודית הפך בשנים האחרונות למוקד משיכה עצום לצעירים הטרנדיים והמצליחים בתל אביב. תמהיל העסקים שם, כמו גם האוכלוסייה הצעירה שמאכלסת את הרחוב וסביבתו הביאו לאזור דם חדש וצעיר, שמשנה בהדרגה את האזור ושולח אדוות לכיוון צפון ודרום. המהפכה האורבנית הצפויה באזור אמורה להעצים את השינוי ולשנות את אופי התושבים והעסקים באזור ולהרחבת רצועת מגורי הפרמיום לכיוון מזרח.

נחמה בוגין – שמאית מקרקעין ומשפטנית, אומרת בהקשר זה: "השכונות המזרחיות בתל אביב היו במשך השנים "ברירת מחדל" למי שרצה להישאר בתל אביב אבל לא יכול היה להתגורר בחלק המערבי בעקבות המחירים. ואכן, כאשר משווים את עליות המחירים בין החלקים המערבים של העיר ובין המזרחיים, ניתן לראות כי המחירים בעבר המזרחי של האיילון עדיין נמוכים משמעותית. עם זאת, סביר מאוד להניח שככל ששני הפרויקטים השאפתניים של עיריית תל אביב יתקדמו, קרי קירוי נתיבי איילון והקמת המרכז התחבורתי סבידור, יהפכו את האזור לאטרקטיבי במיוחדויאפשרו סגנון חיים חדש ברמה גבוהה מאוד. זהו שילוב מנצח בין תחבורה ציבורית מתקדמת, סביבה ירוקה, שירותים עירוניים מתקדמים וגישה מידית לכל מה שיש לתל אביב להציע. כל אלה יביאו לא רק לעליית מחירים ולהקטנת הפער בין מערב תל אביב ומזרחה, אלא גם לחדירה מסיבית של אוכלוסייה חזקה וצעירה, שמחפשת מגורי יוקרה שישלימו את החוויה האורבנית האולטימטיבית"

מתחם תוצרת הארץ, כמו שלא הכרתם!

כדי להבין את מהות השינוי והיקפו, כדאי לבחון את השינוי במתחם תוצרת הארץ לשעבר, הנמצא מזרחית למחלבת טרה, שעזבה את העיר לפני כעשור. במתחם אמורים להיבנות שני פרויקטים ייחודיים והם:

מגדל תוצרת הארץ של אמות וגב ים שתוכנן על ידי אדריכל העל – רון ארד, יכלול 30 קומות, כאשר הקומה האחרונה במגדל תוקדש למסעדות, בתי קפה ומרפסת עם נוף פתוח. מסביב למגדל ייבנה פארק בשטח של 12 דונם שיתחבר ישירות לקירוי האיילון.

ממזרח למגדל תוצאת הארץ ייבנה פרויקט מגדלי היצירה, של החברות סופרין, קבוצת ויס, בולטהאופ השקעות וGF נדל"ן. הפרויקט יכלול שני מגדלים בני 40 קומות בתכנון משרד האדריכלים יסקי– מור סיוון, כאשר אחד מהם נועד למגורים והשני למשרדים ומגורים. משרד האדריכלים האמון על תכנון הפרויקט, אמון על תכנון מרבית מגדלי היוקרה במתחם המע"ר הצפוני ונחשב למוביל תרבות המגורים במגדלים בישראל.

מגדל המגורים כולל 342 יחידות 2,3,4 ו-5 חדרים, לצד פנטהאוזים עם נוף עוצר נשימה המשלב נוף אורבני ואת הים הכחול. הפרויקט ששיווקו מתחיל בימים אלה צפוי להיות מאוכלס בשנת 2022, עם פתיחת הקו האדום! 
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות