אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
כריסטיאנו רונלדו השיג חשיפה בשווי של מיליארד דולר לספונסרים שלו צילום: גטי אימג'ס

כריסטיאנו רונלדו השיג חשיפה בשווי של מיליארד דולר לספונסרים שלו

המרוויחים הגדולים מההצלחתו של רונלדו הם הספונסרים שלו. ב-12 החודשים שהסתיימו ב-1 ביוני הם השיגו חשיפה בשווי של 936 מיליון דולר, כך לפי חברת הוקיט, שמנטרת שווי של חוזי ספונסרשיפ במדיה הדיגיטלית והחברתית. הסכום גבוה פי 7 משל כל ספורטאי אחר

18.06.2017, 14:20 | שירות כלכליסט

המרוויחים הגדולים מההצלחה של כריסטיאנו רונלדו בשנה האחרונה הם הספונסרים שלו. ב-12 החודשים שהסתיימו ב-1 ביוני הם השיגו 936 מיליון דולר בשווי מדיה, כך לפי חברת הוקיט, שמנטרת שווי של חוזי ספונסרשיפ במדיה הדיגיטלית והחברתית. הסכום גבוה פי 7 משל כל ספורטאי אחר - החישוב פורסם בפורבס.  

קראו עוד בכלכליסט

לרונלדו היו 927 מיליון אינטראקציות (לייקים, תגובות, שיתופים) וצפיות בסרטונים בפוסטים הממומנים שלו, שמעניקים שווי ממוצע של 1.6 מיליון דולר לכל פוסט לספונסרים כמו נייקי, הרבלייף, טאג הויאר ואבוט לבס (כלל האינטראקציות והצפיות בסרטונים עמדו על 2.4 מיליארד, כולל פוסטים לא ממומנים)., צילום: גטי אימג לרונלדו היו 927 מיליון אינטראקציות (לייקים, תגובות, שיתופים) וצפיות בסרטונים בפוסטים הממומנים שלו, שמעניקים שווי ממוצע של 1.6 מיליון דולר לכל פוסט לספונסרים כמו נייקי, הרבלייף, טאג הויאר ואבוט לבס (כלל האינטראקציות והצפיות בסרטונים עמדו על 2.4 מיליארד, כולל פוסטים לא ממומנים). | צילום: גטי אימג'ס לרונלדו היו 927 מיליון אינטראקציות (לייקים, תגובות, שיתופים) וצפיות בסרטונים בפוסטים הממומנים שלו, שמעניקים שווי ממוצע של 1.6 מיליון דולר לכל פוסט לספונסרים כמו נייקי, הרבלייף, טאג הויאר ואבוט לבס (כלל האינטראקציות והצפיות בסרטונים עמדו על 2.4 מיליארד, כולל פוסטים לא ממומנים)., צילום: גטי אימג

השווי של רונלדו הוא תוצאה של שילוב בין שימוש נרחב במדיה החברתית ומספר העוקבים הגבוה ביותר מבין כל הספורטאים. לאורך 12 חודשים הוא פרסם 580 פוסטים שכללו ציון שם של הספונסר שלו או הלוגו. הספורטאי המדורג שני ברשימה הוא ניימאר מברצלונה עם 255 פוסטים. עם זאת, לרונלדו יש 277 מיליון עוקבים, 68% יותר מניימאר המדורג שני גם מבחינה הזו עם 165 מיליון עוקבים. יתרה מכך, לרונאלדו נוספו בשנה האחרונה 62 מיליון עוקבים חדשים, ובפייסבוק לבדה יש לו 122 מיליון מעריצים יותר מאשר לכל אדם אחר בעולם.

לרונלדו היו 927 מיליון אינטראקציות (לייקים, תגובות, שיתופים) וצפיות בסרטונים בפוסטים הממומנים שלו, שמעניקים שווי ממוצע של 1.6 מיליון דולר לכל פוסט לספונסרים כמו נייקי, הרבלייף, טאג הויאר ואבוט לבס (כלל האינטראקציות והצפיות בסרטונים עמדו על 2.4 מיליארד, כולל פוסטים לא ממומנים).

רונלדו הוכתר גם לספורטאי המרוויח ביותר בעולם, זו השנה השנייה ברציפות, עם 93 מיליון דולר, כולל 35 מיליון דולר שהרוויח מחוץ למגרש מספונסרים וחוזי רישוי. הספונסרים מודעים לשווי שרונלדו מביא עמו. בהתאם, בנייקי חתמו איתו בסוף 2016 על חוזה לכל החיים, בשווי של כמיליארד דולר.

בהוקיט בצעו את המחקר לבקשת המגזין פורבס. בשלב הראשון נבדקו 100 הספורטאים המרוויחים ביותר לפי הדירוג של פורבס. בהוקיט חשבו את מספר האינטראקציות והצפיות בסרטונים בפייסבוק, אינסטגרם וטוויטר וחיפשו פוסטים עם האשטאג ואזכורים או תמונות של ספונסרים בחשבונות המדיה החברתית של הספורטאים. (בהוקיט בצעו מחקר דומה בשנה שעברה בלי זיהוי תמונות לניתוח לוגו). בהוקיט מדדו את סוגי קידום החשבונות והאיכות, ובהתבסס על הערכת עלויות לאינטראקציה ופלטפורמה חשבו את השווי בדולרים של כל פוסט.

שחקני כדורגל שולטים ברשימת הספורטאים המייצרים את מספר האינטראקציות והשווי הגבוהים ביותר לספונסרים – 6 מבין 7 המובילים הם שחקני כדורגל. הסיבה לכך נעוצה כנראה בפופולאריות של השחקנים, הקבוצות והספורט עצמו.

ניימאר (25) מפרסם חברות כמו נייקי, ג'ילט, רד בול, פנסוניק וביטס. המותג הפרטי של ניימאר קיבל דחיפה בקיץ שעבר כשהוביל את נבחרת ברזיל לזכייה ראשונה במדליית זהב אולימפית. הוא הבקיע את הפנדל המנצח במשחק הגמר. 255 הפוסטים שפרסם במדיה החברתית שכללו תמונות של הספונסרים או אזכורים של מוצרים יצרו שווי מדיה בגובה 125 מיליון דולר ו-160 מיליון אינטראקציות וצפיות בשנה האחרונה.

כוכב האתלטיקה יוסיין בולט הוא הספורטאי היחיד שאינו שחקן כדורגל שנכנס לשבעת הגדולים. האצן מג'מייקה השלים באולימפיאדת ריו זכיות במדליות הזהב ב-100 מטרים, 200 מטרים ובשליחים 100X4, זו האולימפיאדה השלישית ברציפות. בולט מתכוון לפרוש לאחר אליפות העולם ב-2017, אבל רבים מבין הספונסרים הרבים שלו, ביניהם פומה, גטורייד, ניסאן מוטורס וספרינט צפויים להמשיל במערכת היחסים איתו.

31 מיליון העוקבים שיש לבולט במדיה החברתית הם מספר מועט יחסית לעוקבים של שחקני הכדורגל המובילים, אך הפוסטים הקשורים לספונסרים זוכים לרמת מעורבות גבוהה. הפוסט המקודם הממוצע זוכה ל-281,839 אינטראקציות או כמעט פי 4 יותר מפוסט לא ממומן של בולט. 194 הפוסטים בעד ספונסרים שפרסם היו שווים 351,013 דולר בממוצע.

"ספורטאים שאמצו את הפלטפורמות המרכזיות כדי להפוך את עצמם לנגישים ומעורבים עם האוהדים שלהם עשו עבודה טובה והצליחו להרחיב את מספר העוקבים שלהם למיליונים", אומר מנכ"ל הוקיט סקוט טילטון. "ספורטאים כמו רונאלדו, ניימאר ובולט ניצלו את ההזדמנות ליצור נכסי מדינה פעילים לעצמם, שם הם יכולים לשלוט על התכנים, ההודעות והמותגים שהם מפרסמים כדי לייצר שווי רב לספונסרים".

 

הספורטאים המרוויחים ביותר עבור הספונסרים שלהם (חישוב חשיפה בשנה האחרונה)

 

1. כריסטיאנו רונלדו - 936 מיליון דולר

2. ניימאר - 124.5 מיליון דולר

3.יוסיין בולט - 68.1  מיליון דולר

4.  גארת' בייל - 65.1  מיליון דולר

5. ליאו מסי - 55.9 מיליון דולר

6. חאמס רודריגס - 43.4 מיליון דולר

7. זלאטן איברהימוביץ' - 32.7  מיליון דולר

8. ויראט קוהלי (קריקט) - 31.1  מיליון דולר

9. לברון ג'יימס - 17.4 מיליון דולר

10. קונור מקגרגור - 15.5 מיליון דולר

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות