אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מאכערים של היבוא האישי על הכוונת של משרד התחבורה

מאכערים של היבוא האישי על הכוונת של משרד התחבורה

בשימוע שקיים המשרד לאזרח שנעזר בסוכן יבוא לא מאושר נקבע כי המכונית תוחזר למדינת המוצא, ולחלופין ישולם עליה קנס

19.06.2017, 08:12 | תומר הדר

מתכוונים לייבא ארצה מכונית ביבוא אישי באמצעות "מאכער" של יבוא אישי? משרד התחבורה מחכה לכם בסיבוב. משימוע שקיים משרד התחבורה לפני כשבוע עושה רושם כי הוא מפסיק עם מדיניות העלמת העין מפעילותם של סוכני היבוא האישי הבלתי מאורגנים, ומתחיל להחמיר עמם.

בשימוע, הראשון שזכה לפרסום פובמי, נקבע כי אזרח שבפברואר השנה ייבא ארצה מרצדס 500E יוקרתית ייאלץ להחזירה למדינת המוצא או לחלופין לשלם קנס. זאת לאחר שהנ"ל פנה לסוכן יבוא אישי שאינו מוכר על ידי משרד התחבורה והסתייע בו לצורך הבאת הרכב ארצה.  

מרצדס 500E. תישלח הביתה מרצדס 500E. תישלח הביתה מרצדס 500E. תישלח הביתה

כל אזרח ראשי היום לייבא ארצה מכונית ביבוא אישי, כלומר לרכוש בעצמו מכונית בחו"ל, חדשה לחלוטין או בעלת כמה חודשים, ולהביאה לישראל. התנאי הוא שהיבוא יתבצע לשימושו האישי של האזרח, כלומר הוא לא סוחר ולא גוף מסחרי המעוניין למכור את המכונית.

עם זאת, לא כולם יודעים למי לפנות וכיצד להביא את המכונית לארץ. על רקע זאת במהלך העשור האחרון קמו מאות "מתווכי יבוא אישי", גורמים המתמחים בסיוע ברכישת המכונית עבור אותם אזרחים המעוניינים ביבוא אישי. חלקם אף הגדילו לעשות וויתרו על האזרח הקטן, כלומר ייבאו בעצמם עשרות ולעתים מאות מכוניות ומכרו אותן עם הגעתן לארץ. פעילות זו אמנם אינה חוקית, אך נעשתה לרוב ללא כל הפרעה מצד משרד התחבורה. אלא שבשנה שעברה עבר חוק רישוי רכב, שהסדיר לראשונה את מעמדם של סוכני היבוא האלה וקבע אמות מידה מחמירות לפעילותם. האם משרד התחבורה ימשיך במדיניות העלמת העין מפעילותם של סוכני היבוא האישי הבלתי מאורגנים או שמא יבחר להחמיר עמם? נראה שאת המגמה המסתמנת מספק השימוע שנערך ליבואן המרצדס.

בישראל פועלים לפי הערכות כ־150 סוכני יבוא אישי שאינם רשומים כחוק. לישראל מיובאות 700־1,200 מכוניות ביבוא אישי מדי שנה.

תגיות

10 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

9.
המון אוויר חם
חוץ מלייצר כותרת ולתפוס שעיר לעזאזל אין כאן כלום, הרי בניגוד לבתי הימורים ובתי בושת לא חוקיים הפועלים בהחבא, מאכערים של יבוא אישי פועלים בגלוי, חלקם הגדול עם אולמות תצוגה ומשרדים, חלקם ממש ליד משרד התחבורה עצמו ... המאכערים מפרסמים את השירותים שלהם בגלוי באינטרנט וברשתות החברתיות, כל מיני עורכי-דין מוטורס למיניהם, עמילי מכס שנכנסו לנישה ועוד. ואם לפי החוק זה אסור - איפה הרשויות ??? עיריות ומשטרה לפי רישוי עסקים, רשות המסים ומשרד התחבורה עצמו. פשוט תעברו אחד אחד ותסגרו אותם אם זה לא חוקי. אחרת זו אכיפה בררנית.
עידן פ.  |  21.06.17
8.
משרד התחבורה והחקירות
כל הגוף הזה של יבוא אישי במשרד התחבורה בנוי מפקידה ששמה מלכודות לאזרחים תמימים שהזמינו רכב ביבוא אישי. שיחה נעימה ממנה לכאורה היא חקירה מתועדת שהופכת אחרי זה לשימוע ועוגמת נפש . מתייחסת למייבא הרכב כאל פושע . תזהרו מהשיחות התמימות האלה של הגברת ממשרד התחבורה שרק רוצה לסייע לכם ברישיון היבוא. בושה וגועל .
Yossi  |  21.06.17
7.
שומרים על החברים
משרד התחבורה שומר על המאכערים שדאגו להם לרישיון בהזדמנות הראשונה שהוסמכו ועכשיו דואגים להם לפרנסה ... שיטה ידוע במשרד התחבורה - יוצרים לך בעיה בירוקרטית כדי לפתור לך אותה בעזרת מאכערים ומקורבים (לא שכחנו את סיפור דני נוימן ועוזי צ'קלקה). אם משרד התחבורה באמת היה רוצה לעזור לאזרחים היה פוטר את הצורך ברישיון יבוא לרכב ביבוא אישי - רכב שיש לו רישיון רכב באירופה או בארה"ב, יציגו המייבא למכס ויופנה מיד למכון רישוי לבדיקה וטסט. וזהו. כמה פשוט. אבל אז לא יהיה צורך לפרנס את המאכערים והפקידים יאבדו מכוחם (עבד כי ימלוך ...).
יודע דבר  |  20.06.17
לכל התגובות