אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
קודה הפקות של רם לנדס תפיק שלוש תוכניות עבור תאגיד השידור כאן צילום: אוראל כהן

קודה הפקות של רם לנדס תפיק שלוש תוכניות עבור תאגיד השידור כאן

לנדס עמד בראש ועדה שהמליצה ב-2014 לסגור את רשות השידור ולהקים תאגיד חדש במקומו. קודה הציעה לתאגיד 28 הצעות להפקות מתוכם נבחרו 3 תוכניות

18.06.2017, 19:59 | אביב גוטר
חברת קודה תקשורת בבעלותו של רם לנדס התקשרה עם תאגיד השידור הישראלי "כאן" בעניין שלוש תוכניות, כך עולה ממסמך התקשרויות המפורסם באתר התאגיד המפרט את כל ההתקשרויות שביצע התאגיד בפטור ממכרז.

במסמך מפורטות התקשרויות נוספות של התאגיד מול חברות הפקה במגוון נושאים בהם תכניות תחקירים, דוקו-ריאליטי, רצועות תרבות יומית, סדרות, תכניות לענייני יום, שעשועונים ועוד. שמה של קודה בולט במיוחד לאור העובדה כי לנדס עמד בראש הוועדה שהמליצה ב-2014 לסגור את רשות השידור ולהקים תאגיד חדש במקומו. על פי ההסכם שחתמה המדינה באותה העת מול לנדס נקבע כי עליו להעביר את ההפקות שמספק לטלוויזיה החינוכית לחברה אחרת ולהימנע מהפקת תכנים לגופי שידור ציבוריים במשך שנה מסיום תקופת הוועדה. הוועדה בראשות לנדס הגישה את המלצותיה בחודש מרץ 2014, כך שתקופת הצינון של לנדס הסתיימה במרץ 2015 – לפני שנתיים ושלושה חודשים.

רם לנדס , צילום: אוראל כהן רם לנדס | צילום: אוראל כהן רם לנדס , צילום: אוראל כהן

גורמים בקודה מסרו לכלכליסט כי החברה הציעה לתאגיד 28 הצעות להפקות, מתוכם נבחרו 3 תכניות ועל האחרות התאגיד לא השיב האם בכוונתו להתקשר או לא. התכנית הראשונה שנבחרה על ידי התאגיד היא תכנית תחקירים שתעסוק בנושאים חברתיים ותשודר פעם בשבוע. בין הצדדים נחתם הסכם לעונה עם אפשרות להארכה בעונה נוספת, כשכל עונה תכלול 15 פרקים שעלותם הכוללת תעמוד על 3 מיליון שקל כולל מע"מ, כלומר 200 אלף שקל לתכנית. בתאגיד כבר משודרת תכנית תחקירים ("זמן אמת") שעוסקת בנושאים אחרים כמו הון שלטון ושחיתות ציבורית בהפקת חיים סלוצקי. לפי גורמים בתעשייה עלות התכנית שצפויה להפיק קודה תקשורת נמוכה באופן משמעותי מתכניות דומות בשוק, כאשר גם עלותה של זמן אמת גבוהה יותר.

התכנית השנייה, אף היא תכנית שבועית, היא תכנית סאטירה שתעסוק בעיקר בביקורת סביב התקשורת. עלות הפקת התכנית עומדת על 5.5 מיליון שקל עבור 50 פרקים, כלומר 110 אלף שקל לפרק כולל מע"מ. גם כאן מדובר בסכומים נמוכים בהשוואה לתכניות סאטירה אחרות המשודרות בערוצים המסחריים.

לגבי התכנית השלישית עמה התקשרו הצדדים ישנה מחלוקת שטרם נפתרה. מדובר בתכניות דוקו-ריאליטי אולם הגוף אליו פנו בקודה תקשורת אינו שש להכניס מצלמות לתוכו כך שהפקתו כרגע לא צפויה לצאת לפועל. אם באותו הגוף יתחרטו, הפקת התכנית צפויה לכלול 10 פרקים שעלותם כ-5 מיליון שקל כולל מע"מ, כלומר 50 אלף שקל לתכנית.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות