אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מי מתנדב להתמסטל לטובת האנושות צילום: אתר Ranker

מי מתנדב להתמסטל לטובת האנושות

Hound Labs האמריקאית מפתחת עבור המשטרה מעין ינשוף שיוכל לזהות נהגים שעלו על ההגה לאחר שעישנו גראס. לשם כך, היא מגייסת נסיינים ונותנת להם לעשן מריחואנה משלל זנים. המטרה: לסייע בצמצום תאונות דרכים

21.06.2017, 22:43 | ניצן סדן
איך יודעות הרשויות כשמישהו נמצא תחת השפעת אלכוהול? פשוט מאוד: שוטרים נותנים לו לנשוף אל תוך ינשוף שמראה מיד את רמת האלכוהול שלו. אבל מה לגבי מי שעישן מריחואנה? יש צורך בבדיקות מעבדה שלא ניתן לבצע בשטח. החברה האמריקאית Hound Labs מנסה לפתור זאת, ע"י פיתוח "ינשוף-גראס".

קראו עוד בכלכליסט

המטרה היא להילחם בתאונות דרכים: מחקר שערכה רשות אמריקאית לבטיחות בדרכים מצא כי קרוב לשליש מהנהגים שהיו מעורבים בתאונות קטלניות בשנה שעברה היו תחת השפעת מריחואנה, או שנמצאו שאריות THC בדמם. לפיכך, עולה דרישה דחופה למערכת שתאפשר לבדוק בשטח האם נהג השתמש בסם, שהחוק אוסר לנהוג תחת השפעתו.

עישונים למען המדע? יש דבר כזה, צילום: אתר Ranker עישונים למען המדע? יש דבר כזה | צילום: אתר Ranker עישונים למען המדע? יש דבר כזה, צילום: אתר Ranker

זיהוי THC, החומר הפעיל בקנביס, הוא אתגר שונה מזיהוי אלכוהול: שוטרים לא יכולים לדעת שהאדם שלפניהם נמצא תחת השפעת מריחואנה; עיניו אדומות? אולי זה מעייפות. הוא מדבר שטויות? אולי הוא פשוט כזה. גם הבדיקה עצמה בעייתית ברמת השטח: החומר משפיע אחרת על אנשים שונים, ולפעמים יהיה ניתן לגילוי בבדיקת שתן רק ימים או שבועות לאחר השימוש.

הינשוף של Hound Labs, צילום: Triple Ring Tech הינשוף של Hound Labs | צילום: Triple Ring Tech הינשוף של Hound Labs, צילום: Triple Ring Tech

Hound Labs נשענת על זיהוי שאריות THC בנשימה - שיטה בעייתית משום שמדובר במינון מיקרוני של חלקיקים, כך שחיישני הינשוף צריכים להיות רגישים מאוד. ועדיין, החברה טוענת שהצליחה לפתח גרסה ראשונית למוצר, שתעלה כמו ינשוף רגיל ותתבסס על מחסניות חד פעמיות. לרעיון הזה יש פוטנציאל רווח לא מבוטל - והחברה כבר גייסה 8.1 מיליון דולר בהובלת קרן בנצ'מרק.

הפרויקט של Hound Labs מצריך הרבה ניסויים - עבורם ממש קל לחברה לגייס מתנדבים: הם מגיעים בהמוניהם, משתמשים בסמים בחינם - ותורמים כך לפיתוח שאמור להציל חיים. בין היתר, הנסיינים נהגו תחת השפעת הגראס, שוחחו עם מראיינים, הסתובבו ימים שלמים כשהם מסטולים ועוד. מה לא עושים למען הבטיחות בדרכים.

תגיות