אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לא מסתפקת בספוטיפיי: טסלה רוצה להיכנס לעסקי המוזיקה צילום: אי אף פי

לא מסתפקת בספוטיפיי: טסלה רוצה להיכנס לעסקי המוזיקה

לפי הדיווחים, יצרנית המכוניות החשמליות מנהלת מגעים עם חברות מוזיקה במטרה ליצור שירות סטרימינג ייחודי משלה שיוטמע ברכביה; במקביל הודיעה כי היא בוחנת הקמת מפעל ייצור בסין למכוניות החשמליות

23.06.2017, 14:35 | ויקי אוסלנדר

טסלה בוחנת השקת שירות מוזיקה בסטרימינג, כך לפי מקורות שמצוטטים במגזין "ריקורד". חברת המכוניות החשמליות של היזם הסדרתי אלון מאסק, מקיימת מגעים עם חברות מוזיקה כדי ליצור שירות ייחודי שיוטמע במערכות מכוניות החברה. אפשר להניח כי אם טסלה תשיק שירות מוזיקה משלה, היא ככל הנראה תדרוש עבורו דמי מנוי חודשיים או שנתיים.

קראו עוד בכלכליסט

דובר של טסלה אמר למגזין ריקורד כי מטרת החברה היא "אנחנו רוצים ליצור חוויה יוצאת דופן עבור הלקוחות שלנו, כך שיוכלו לבחור לשמוע איזו מוזיקה שיבחרו, מכל מקור שהוא. אנחנו פשוט רוצים לגרום לאושר מקסימלי עבור הלקוחות". אף שחוויית משתמש היא מאוד חשובה, לא ברור מדוע טסלה בוחנת יצירת שירותי סטרימינג חדשים משלה. במקום זאת, החברה יכולה לפנות לשירותים קיימים כמו ספוטיפיי או אפל מיוזיק, ולהטמיע אחד מהם במערכות שלה. טסלה למעשה כבר מקיימת שיתוף פעולה עם ספוטיפיי מאז דצמבר 2015 וגרסה של האפליקציה נמצאת בחלק ממכוניות החברה.

את התשובה לתהיה הזו אפשר אולי למצוא בתלונה שהשמיע מאס ק במהלך שיחה עם משקיעים לפני כשבועיים. אז ציין מאסק כי "קשה למצוא רשימות השמעה טובות או אלגוריתמים שיודעים להתאים רשימות השמעה בצורה טובה". מאסק אף הוסיף כי לטסלה תהיה הכרזה בנושא מאוחר יותר השנה.

טסלה מודל 3, צילום: יצרן טסלה מודל 3 | צילום: יצרן טסלה מודל 3, צילום: יצרן

בחודש הבא צפויה להתחיל טסלה בייצור המוני של דגם הרכב החשמלי בטווח מחירים בינוני - מודל 3. הרכב ישווק לצרכן עם כל התוכנה והחומרה הנדרשת לנהיגה אוטונומית, אך הפעלת המערכת תהיה כפופה לניסויים ואישורים רגולטוריים. עד סוף השנה צפויה טסלה למסור כ-400 אלף רכבים ללקוחות שהזמינו את המודל 3 מראש. עלות כל רכב תעמוד על כ-35 אלף דולר.

טסלה היא יצרנית מכוניות צעירה יחסית שהחלה את דרכה ב-2008 כחזון של מאסק להציע מוצר "ירוק" אך בו-בזמן מסוגנן כדי שיוכל לצבור פופולריות בקרב הציבור הרחב. היום ניתן להגדיר את המטרה כהצלחה: אף שהחברה ייצרה במהלך 2016 רק 80 אלף מכוניות, והיא הפסדית באופן עקבי, טסלה היא יצרנית הרכבים הגדולה ביותר בארה"ב במונחי שווי שוק. באפריל עקפה טסלה את ענקיות הרכב הוותיקות ג'נרל מוטרס ופורד שמייצרות מיליוני מכוניות בשנה ונטלה את ההובלה. היום היא נסחרת בשווי שוק של 63 מיליארד דולר. הרבה לפני ג'נרל מוטרס (51 מיליארד דולר) ופורד (44 מיליארד דולר).

בתוך כך, טסלה הודיעה כי בוחנת הקמת מפעל ייצור בסין למכוניות החשמליות שלה. החברה חתמה על הסכם עם העיר שנגחאי שאיפשר לה לבנות מפעל בתחומיה. המהלך צפוי לעזור לחברה להוריד את עלויות הייצור ולהוריד את המחיר לצרכן. מרבית הייצור ישאר בארה"ב.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות