אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רחפן גדול או מסוק קטן? קבלו את כלי הטיס האישי שתוכלו להחנות בכניסה לבית

רחפן גדול או מסוק קטן? קבלו את כלי הטיס האישי שתוכלו להחנות בכניסה לבית

הכירו את Surefly, כלי טיס שהוא המסוק המאויש הכי קטן (והרחפן הכי גדול); יש לו 8 מדחפים, מצנח מובנה וטווח קצר למדי. הוא צפוי להגיע לשוק כבר ב-2019 - לפני כל המכוניות המעופפות של חברות הרכב והטכנולוגיה

11.07.2017, 21:08 | ניצן סדן
חברות רבות עומלות על פיתוח כלי טיס עירוניים פרטיים. האתגר שלהן הוא למצוא עיצוב של תא נוסעים קטנטן, מנועים חסכוניים במיוחד, טיסה יציבה ופשוטה ומינימום רעש וזיהום, להפעלה ממרכזי ערים.

קראו עוד בכלכליסט

חברת המשאיות Workhorse Group הציגה עיצוב מעניין מאוד למוצר שכזה, שקרוב יותר לקטגוריית המסוקים מלקטגוריית המכוניות המעופפות: הכירו את SureFly, שנראה כמו שילוב בין קבינה של משאית ורחפן שצפוי להגיע לשוק מוקדם מכל מתחרה.

ה-Surefly במצב מקופל. תופס מקום פחות ממכונית רגילה ה-Surefly במצב מקופל. תופס מקום פחות ממכונית רגילה ה-Surefly במצב מקופל. תופס מקום פחות ממכונית רגילה

הוא מצויד במנוע היברידי המניע שמונה מדחפים, בדומה לרחפן. בכך, הוא מסוגל לטוס בצורה יציבה מאוד ולייצר פחות רעש מעיצובים אחרים במהלך הטיסה. בנוסף, יצויד במצנח שיבטיח נחיתה רכה גם במקרה של תקלה. ה-Surefly גם מתקפל, מה שמאפשר להכניס אותו לחנייה סטנדרטית, או למוסך ביתי. הבעייה היחידה היא שהוא צריך לפרוש את המדחפים שלו, מה שעלול לסכן עוברי אורח וצפוי להרעיש בהמראה ובנחיתה.

ה-Surefly בכנפיים פרושות ה-Surefly בכנפיים פרושות ה-Surefly בכנפיים פרושות

לחברה כבר יש אב טיפוס פעיל שמבצע ניסויי טיסה בסינסנטי, ארה"ב ובקרוב ייכנס לייצור סדרתי. בכך, כנראה שתקדים יצרנית המשאיות את כל תעשיית הרכב, התעופה וההייטק בפיתוח כלי טיס עירוני במחיר נגיש יחסית.

המסוק מזכיר מכוניות מיני בגודלו המסוק מזכיר מכוניות מיני בגודלו המסוק מזכיר מכוניות מיני בגודלו

ואולם, לא מדובר במכונית מעופפת בתצורה שמוצגת בידי חברות אחרות: Workhorse רוצה מיני-הליקופטר שיוכל לשאת עד 180 ק"ג לטווחים קצרים מאוד של עד 112 ק"מ, מה שיאפשר פעולה מוגבלת. ה-SureFly יוכל לסייע בחילוץ ופינוי בתוך העיר, בשליחויות של חבילות קטנות. בעצם, הוא מין טוסטוס מעופף.

החברה צופה שתקבל אישור ממנהלת התעופה הפדרלית בארה"ב עד 2019 וה-SureFly הסופי אמור לעלות פחות מ-200 אלף דולר, כחצי ממחירו של מסוק קל משומש. ואולם, עדיין לא ברור אילו הכשרות יצטרך לעבור הטייס והאם ישתלם לעבור אותן בשביל לקבל כלי טיס שלא יכול לטוס למרחק רב.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות