אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
המחוזית בתל אביב אישרה תוכנית להקמת מגדל בן 60 קומות במקום בית מעריב הדמיה: משה צור אדריכלים

המחוזית בתל אביב אישרה תוכנית להקמת מגדל בן 60 קומות במקום בית מעריב

המגדל יחליף את מבנה בית מעריב הנטוש בצומת הרחובות מנחם בגין וקרליבך ויכלול שטחי תעסוקה, מסחר ומלונאות; היזמית היא חברת הכשרת היישוב שרכשה את הקרקע ב-2009 ב-32 מיליון שקל

26.06.2017, 18:06 | ענת דניאלי

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל אביב שבמינהל התכנון, בראשות דלית זילבר, אישרה היום (ב'), להפקדה תכנית להקמת מגדל בן 60 קומות עבור תעסוקה, מסחר ומלונאות בצומת 'בית מעריב' שבתל אביב שיחליף את המבנה הנטוש של בית מעריב שעומד במקום. את המגדל תקים חברת הכשרת הישוב שבבעלות עופר נמרודי, לאחר שהקרקע נרכשה כבר בשנת 2009 בכ-32 מיליון שקל.

קראו עוד בכלכליסט

התוכנית מתפרסת על שטח כולל של כ-1.7 דונם וממוקמת במפגש הרחובות מנחם בגין וקרליבך. התכנית כוללת כ-60 אלף מ"ר עבור תעסוקה, מסחר ומלונאות, וכ-5,500 מ"ר עבור שטחי ציבור, מוסדות חינוך והשכלה, רווחה, קהילה, בריאות ומשרדי עירייה וממשלה.

צומת 'בית מעריב' מהווה אזור חשוב במרכז העיר בשל היותו חלק ממרכז עסקים ראשי ובשל מיקומו בין ארבעת הרחובות המרכזיים: קרליבך, דרך מנחם בגין, לינקולן ויצחק שדה. כיום האזור מתאפיין בעירוב שימושים שעיקרם מסחר, תעסוקה ותעשייה קלה ובהמשך יכלול האזור גם מגורים ב'מתחם השוק הסיטונאי', פרויקט הנמצא היום בתהליך בנייה. בנוסף, תחנת הרכבת הקלה "תחנת קרליבך" שתהווה את החיבור בין שני קווי הרכבת הקלה הירוק והאדום, תמוקם תחת הצומת.

הדמיית מגדל בית מעריב, הדמיה: משה צור אדריכלים הדמיית מגדל בית מעריב | הדמיה: משה צור אדריכלים הדמיית מגדל בית מעריב, הדמיה: משה צור אדריכלים

עוד הוסיפו ממינהל התכנון כי התוכנית שמה דגש על תכנון מעברים מותאמים הן להולכי רגל והן לרוכבי אופניים במרחב הקיים סביב המגדל. בנוסף, התוכנית מחייבת הקמת חניון תת-קרקעי ציבורי לאופניים הכולל 200 מקומות חנייה וגישה ממנו ישירות לתחנה.

מתכננת מחוז תל אביב, נעמי אנג'ל, ציינה כי "במסגרת שינוי פניו של המע"ר התל אביבי הכולל מרחבים המתוכננים עבור הולכי הרגל ומערכת תחבורה עתירת נוסעים ניתן כעת להביט על המרחב בעיניים אחרות. התכנית מציגה באופן מובהק את השינוי התפיסתי- מאיזור סואן רבוי תנועת כלי רכב, תהפוך הצומת למרחב נגיש להולכי רגל ורוכבי אופניים ונקודת כניסה חשובה לעיר תל אביב. התוצאה היא האפשרות להוסיף שטחי תעסוקה מסחר לטובת הציבור באיזורי הביקוש".

תגיות