אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ילדים זה שמלה צילום: דניאל קמינסקי

ילדים זה שמלה

טרנד ה"מיני מי", בגדים תואמים להורים וילדיהם, גולש העונה ממחוזות הגיחוך אל חנויות המעצבים והרשתות הנחשבות. נרקיסיזם מוגזם או כלי עזר כיפי לגיבוש משפחתי?

02.07.2017, 08:21 | רעות ברנע

תופעת ה"מיני מי", או במילים אחרות בגדים תואמים לאמהות ובנות, ולעתים גם למשפחות שלמות - מגיעה ממחוזות הקוריוז המגוחך אל המיינסטרים. הטרנד שהיה מזוהה עם פריטים שאפשר למצוא בעיקר בעליאקספרס הגיע בעונה הנוכחית למותגים נחשבים ואפילו לחנויות מעצבים.

הפסיכולוגית גילי אגר , צילום: אמיר ריינר הפסיכולוגית גילי אגר | צילום: אמיר ריינר הפסיכולוגית גילי אגר , צילום: אמיר ריינר

בין חובבות הז'אנר בעולם אפשר למצוא את ביונסה ובתה הגדולה בלו אייבי ואת קים קרדשיאן ובתה נורת'. בארץ אחת ממובילות הטרנד היא ניקול ראידמן, ולאחרונה הצטרפו גם מיה דגן ובתה אמליה, שנבחרו להיות הפרזנטוריות של קולקצית המיני מי של רשת האופנה גולף. "ראינו שזה מתחיל לקרות בעולם והחלטנו שאנחנו רוצים להרים את הכפפה", מסבירה אירית בר כהן, מנהלת השיווק של קבוצת גולף. "אצלנו הבגדים לא זהים, אבל באותה הרוח. אנחנו לא רואים בזה טרנד חולף. זוהי מבחינתנו אמירה אישית של 'מי אני בתור אשה ובתור אמא'. מעבר לזה, הילדות נורא שמחות מזה'. גם בחברת דלתא יצאו בקולקציה דומה, ועוד הגדילו לעשות ויצרו אאוטפיטים תואמים גם לאבא. גם כאן הלכו על פרצופים מוכרים לקידום העניין, כמו איגי וקסמן, עתי שולברג ובתם לילי.

מותג לארה רוסנובסקי , צילום: ליה גולדמן מותג לארה רוסנובסקי | צילום: ליה גולדמן מותג לארה רוסנובסקי , צילום: ליה גולדמן

"כשכל המשפחה מתלבשת באופן זהה, יש בזה משהו שיוצר גאוות יחידה וגורם לקטנים להרגיש חלק ממשהו", טוענת מור פסו אבלגון, סמנכ"לית שיווק ואסטרטגיה בדלתא ישראל. "בין הפריטים התואמים הוצאנו גם קולקציה ספורטיבית, בשאיפה לעודד את כל המשפחה לעשות ספורט יחד. יש בזה היבטים פסיכולוגיים שהם הרבה מעבר לאופנה".

מותג Sugar & Spice , צילום: אילן ספירא מותג Sugar & Spice | צילום: אילן ספירא מותג Sugar & Spice , צילום: אילן ספירא

"ללבוש תואם יכולות להיות משמעויות עמוקות הן עבור האם והן עבור הילדה", מסבירה הפסיכולוגית הקלינית גילי אגר, מנהלת "טיפול קרוב: פסיכולוגים ומטפלים בשיחות וידיאו לישראלים בעולם". "על פי פסיכולוגית העצמי, נפשו של ילד זקוקה להורה המקיים כמה תנאים כדי ליצור התפתחות נפשית תקינה: הורה שמאפשר לילד להעריצו, שמתפעל מילדו, אמפתי אליו וכזה המגיב בחיוב לרצון הילד לחוש ולבטא אליו דמיון. לבוש תואם בין אם לבתה יכול לתת מענה לצרכים הללו, כל עוד מוודאים שקיימת התלהבות אותנטית של הילדה מהרעיון, ולא היענות מתוך ריצוי. חשוב לתת לילדה להיות שותפה בבחירת הבגדים, ולא הייתי ממליצה להפוך את הדבר להרגל שבשגרה. במקרה כזה הילדה עלולה לקבל מסר עמוק יותר שלפיו מצופה ממנה להישאר דומה ואף זהה לאם תמיד ולתמיד, דבר שיכול לעורר אשמה על הרצון להיות נפרדת ועצמאית ולהוביל לקשיים רגשיים מהותיים".

מותג גולף, צילום: דניאל קמינסקי מותג גולף | צילום: דניאל קמינסקי מותג גולף, צילום: דניאל קמינסקי

על נשים וילדות

הטרנד הפך לפופולרי לאחרונה לא רק ברשתות, אלא גם אצל מותגי מעצבות מקומיים. זה עובד בשני כיוונים: מעצבות בגדי נשים שמוציאות קולקציות זהות לילדות, כמו לארה רוסנובסקי או פטיט דוריס של דורין אטיאס, לצד מעצבות בגדי ילדים שמוציאות קולקציות לנשים ברוח המותג כמו Sugar & Spice. "מאז התחלנו, לא מפסיקים לבקש מאיתנו לעשות גם לגדולים", מסבירה אלן בן זיקרי, שעומדת מאחורי המותג. "רוב הלקוחות באמת קונים את הפריטים לאמא ובת או לאמא ובן או פריטים תואמים לאחים. אבל יש גם מבוגרים שבכלל אין להם ילדים וקונים אצלנו לעצמם", היא אומרת.

 מותג Nununu , צילום: יניב אדרי מותג Nununu | צילום: יניב אדרי  מותג Nununu , צילום: יניב אדרי

איריס אדלר וטלי מילכברג, שעומדות מאחורי מותג הילדים הישראלי המצליח Nununu, לא מרגישות בנוח עם ההגדרה "מיני מי". "אנחנו לא מתחברות לקונספט הזה כתפיסה", מסבירה אדלר. "יש משהו נורא נרקיסיסטי בילדה שנראית כמו האמא. הנגיעות הקטנות שלנו כרגע בעולם המבוגרים הגיעו דווקא ממקום נורא אישי, מנשים במידות קטנות במיוחד, שכבר לובשות את מידות הילדים הגדולות שלנו. קונספטואלית, אנחנו לא מכוונות לאמהות ובנות שיתלבשו אותו הדבר". בקולקציה הנוכחית מספר קטן של פריטים לנשים ברוח המזוהה עם בגדי הילדים שלהם, ובהם אוברול, טי־שירטים ובגדי ים.

מותג Mobo Swim מותג Mobo Swim מותג Mobo Swim

בגדים תואמים גם לבובה

 

בתחילת הקיץ עשתה מגישת "האח הגדול" האיטלקי, אליסיה מרקוזי, כבוד למותג הישראלי Mobo Swim כשהעלתה לחשבון האינסטגרם שלה תמונה שבה היא ובתה לבושות בבגדי ים תואמים. "אנחנו הראשונים שעשינו בגדי ים כאלה בישראל, כבר לפני שלוש שנים", טוען משה בוהרון, מנכ"ל ובעלים. בחברה מרחיקים עכשיו לכת ויוצאים בקולקציית מיני מי למיני מי - בגדי ים לבובות של הילדות, כך שהאמא, הבת והבובה שלה יוכלו להתהדר כולן בבגדי ים תואמים. ולהעלות את זה לאינסטגרם, כמובן.

"יש בזה משהו נורא צ'רמינג", מסכימה הילה ויינברג־אורזל, שיחד עם שרון מינקוביץ' עומדת מאחורי מותג בגדי הים הצעירBiliBlond , "ובעידן ויזואלי כמו שלנו זה מתקבל ממש טוב". גם במקרה שלהן אחת הגזרות החזקות היא בעלת השרוולים הארוכים, בה אפשר למצוא בגדי ים תואמים לאם ולבת. "לא התכוונו שהקו השיווקי שלנו יהיה להלביש את כל המשפחה באותו בגד הים, זה היה על הדרך", מספרת ויינברג־אורזל. "בצילומים לקטלוג הבאתי את אמא שלי שתשמור על הבנות, ובהחלטה רגעית שמתי גם עליה בגד ים והצטלמנו כולנו יחד". דווקא מבחינה אופנתית, היא אומרת, לטרנד יש משמעות גדולה: "פעם עולם הילדים היה נפרד לגמרי מבחינה אופנתית. בשנים האחרונות נהיה מקובל 'לבגר' את הקולקציות לילדים, ולתת להם לוק יותר בוגר. בחיים לא נעשה משהו לילדים שנראה 'סליזי', הרעיון הוא להישאר במקום נאיבי ותמים".

מותג BiliBlond מותג BiliBlond מותג BiliBlond

ביונסה עם בתה בלו אייבי בלבוש תואם ביונסה עם בתה בלו אייבי בלבוש תואם ביונסה עם בתה בלו אייבי בלבוש תואם

תגיות