בסקיי מנסים להתמודד עם הירידה ברייטינג הכדורגל על ידי סגירת ערוצי הספורט
הרשת מבטלת את ערוצי הספורט הנפרדים שלה ומחליפה אותם בערוצים הממוקדים על ענפים ספציפיים, בהובלת הכדורגל, הגולף והקריקט. המהלך הוא חלק מהמאמצים לבלום את הירידה במספר הצופים באמצעות מיתוג מחדש וחבילת צפייה זולה
קראו עוד בכלכליסט
הפרשת ערוצי הספורט 1 עד 5 של סקיי והשקת החבילה החדשה שזולה בשני שליש מהמחירים הנוכחיים מייצגת שינוי משמעותי באסטרטגיה שהפכה את סקיי של רופרט מרדוק למעצמת טלוויזיה בתשלום.
החבילה החדשה תכלול את ההשקה של ערוצי הנושא, כמו הערוץ הקיים לפורמולה 1, לענפי הספורט המובילים, ביניהם כאמור כדורגל שיזכה לשני ערוצים, גולף וקריקט. ערוץ חדש, סקיי ספורט ארנה, ישדר תכנים אחרים כמו רוגבי וטניס.
חלק מרכזי באסטרטגיה יאפשר לסקיי למשוך מנויים חדשים שעד כה לא היו מעוניינים להוציא 49.50 ליש"ט עבור חבילת הספורט הזולה ביותר עד כה. עתה תוכל סקיי לגבות 18 ליש"ט עבור החבילה הזולה ביותר, אף שכל ערוצי הספורט ביחד ימשיכו להיות אופציה יקרה למדי.
ירידה משמעותית בשיעורי הצפייה
עלות זכויות הספורט זינקה בשנים האחרונות, וסקיי שילמה 4.2 מיליארד ליש"ט בחוזה הזכויות האחרון עבור משחקי הפרמיירליג – עלייה של 83% לעומת ההסכם הקודם וקרוב ל-11 מיליון ליש"ט למשחק. זאת בעוד ששיעורי הצפייה ירדו משמעותית.
חלק מהפרשנים מייחסים את הירידה הזו לעלייה בפופולאריות של שירותי הסטרימינג הזולים יותר, כמו נטפליקס ואמזון, שמציעים חבילות במחירים של החל מ-8 ליש"ט בחודש.
"יש מגוון של סיבות מדוע סקיי תבחן שינוי מבני משמעותי כל כך בשירותי הטלוויזיה בתשלום שלה", הגיב ריצ'רד ברוטון, מנהל באמפיר אנליזיס (Ampere Analysis).
"בחלקו זה עשוי להיות תגובה לשאלה המתמשכת לגבי מספר הצופים בשידורי ספורט בטלוויזיה המסורתית. יש גם שינוי דמוגרפי במסגרתו אנשים, בייחוד צעירים, מסרבים להוציא סכומים גבוהים".
בסקיי מעריכים כי הירידה בצפייה קשורה לכך שהיא משדרת יותר משחקים בעונה, רבים מהם של קבוצות פחות פופולאריות, וגם לכך שקבוצות עם בסיס אוהדים רחב כמו ניוקאסל ואסטון וילה ירדו ליגה ולכיסוי האולימפיאדה על ידי BBC המתחרה.
המהלך תואם גם ליעדו של מנכ"ל סקיי, ג'רמי דארוך, למשוך את עשרה מיליון משקי הבית שמסיבות של חיסכון לא נרשמו לסקיי לנסות את החבילות בתשלום.
החברה פונה לצופים שאין להם חבילות בתשלום עם אופציות זולות כמו 9.99 ליש"ט לחבילת set-top box.
חבילת האינטרנט של סקיי, Now TV, היא תגובה של החברה לתחרות מצידה של נטפליקס. המנויים היומיים של Now TV זכו להצלחה בקרב האוהדים שמעוניינים לצפות רק באירועים גדולים וחד פעמיים (7 ליש"ט). עם זאת, מנוי חודשי חד פעמי בעלות של 34 ליש"ט נותר האפשרות המועדפת עבור אלה שמסרבים להירשם לחבילות בתשלום המסורתיות.
"יותר ויותר משקי בית שעד כה נמנעו מעשיית מנוי מתחילים להוציא כסף על ערוצים בתשלום בצורה זו או אחרת, 45% נרשמים לשירותים כמו נטפליקס ואמזון", אמר ברוטון, "הפחתת עלות החבילה החודשית תוכל לאפשר להם להפחית את העלות החודשית של Now TV כדי למשוך יותר צופים מזדמנים מבלי לפגוע בבסיס היקר יותר של הטלוויזיה בלוויין".
לסקיי נוספו 40 אלף מנויים בלבד בבריטניה בשלושת החודשים שהסתיימו במרץ, זאת לעומת 70 אלף מנויים חדשים בתקופה המקבילה אשתקד.
להערכתו של ברוטון, ערוצים המוקדשים לענפי ספורט ספציפיים ישמשו בפועל כחשבונות "רווח והפסד" לגבי הפופולאריות של כל ספורט, וכך תוכל סקיי לדעת מה השווי האמיתי של הזכויות.
3 תגובות לכתיבת תגובה