אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

קטנה, אתלטית ומכוונת לטריטוריות חדשות

המחיר ירד והעיצוב האגרסיבי מושך מבטים ברמזור: הונדה סיוויק זונחת את הקהל המבוגר והמבוסס, ופונה לצעירים חובבי נהיגה

02.07.2017, 21:39 | תומר הדר

מעטות הן המכוניות שעברו בחייהן שינויים עיצוביים ומיצוביים כמו הונדה סיוויק. כן, הונדה סיוויק. ראשית, מדובר במכונית המשפחתית היפנית "פרימיום" הראשונה ששווקה בישראל. פרימיום, כלומר אי שם בשנות ה־90 המוקדמות, בין עדרי מיצובישי לאנסר עממיות, סיוויק היתה מלכה מורמת מעם. הטריק הוא מיצוב: בעולם סיוויק התחרתה מול ניסאן, טויוטה וכל השאר. בישראל היא נחשבה (משום מה) איכותית יותר, ולכן היתה גם יקרה יותר.

הונדה סיוויק מיוצרת עבור שני שווקים: שוק אמריקאי ושוק אירופי. הסיוויק האמריקאית מיועדת לאמריקאים: שמרנית יחסית, מאובזרת יחסית, גדולה יחסית. הסיוויק האירופית, שמיוצרת בבריטניה, מיועדת לאירופים: היא אתלטית יותר, קטנה יותר, לעתים מאובזרת פחות. רוב מכוניות הסיוויק שהגיעו לישראל בדורות הקודמים היו במפרט אמריקאי, שהצדיק את המיצוב הגבוה של סיוויק בהשוואה לעדרי המשפחתיות. אלא שבמהלך השנים האחרונות שוק הרכב הישראלי השתנה: סיוויק, שנחשבה בשעתו למכונית משפחתית מבוקשת ויוקרתית, הודחה ממעמדה באכזריות. בעידן שבו רק ציי רכב רוכשים מכוניות משפחתיות, אין צורך במכונית משפחתית יוקרתית. וכאשר הציבור אינו רוכש את הדגמים הבסיסיים של הונדה בהמוניהם, הוא גם שוכח את הדגמים האחרים. בעיה שהדור העשירי של סיוויק צריך לפתור, דחוף.

כעת הכירו את הונדה סיוויק מהדור העשירי. ראשית, היא אירופית. כלומר היא קטנה, אתלטית, מיועדת לחובבי נהיגה, מצוידת במנוע מתוחכם יחסית.

מבחינת המחיר, היא כבר לא יקרה בהשוואה למתחרותיה. בשקט־בשקט סיוויק ירדה אל העם: הונדה סיוויק עולה בערך כמו יונדאי i30 או טויוטה קורולה.

הונדה סיוויק החדשה. מבט מבפנים, צילום: עמית שעל הונדה סיוויק החדשה. מבט מבפנים | צילום: עמית שעל הונדה סיוויק החדשה. מבט מבפנים, צילום: עמית שעל

איכות הפלסטיק נמוכה

הונדה סיוויק היא מכונית נאה. אגרסיבית. אולי יותר מדי אגרסיבית בשביל לקוחות הונדה המסורתיים, קרי קהל מבוגר ומבוסס יחסית, שאינו חושק ב(עוד) קורולה. היא מיועדת יותר לקהל צעיר. הגריל הקדמי שלה, הפנסים, כולם משדרים אגרסיביות. ברמזור זה מושך מבטים. יש נהגים שמצפצפים. חלקם לוחצים על דוושת התאוצה ומרעישים. החלק האחורי מצויד בפגוש עמוק עם פתחי אוורור רבים, ופנסים נאים שמשתלבים בצדי הדלת האחורית. הונדה סיוויק מזכירה מעט את טויוטה CHR או דמות מקומיקס יפני. בהתחשב בעובדה שטויוטה CHR אכן מופיעה בקומיקס יפני, זה בהחלט הגיוני.

בפנים המצב שונה. בניגוד למצופה מהונדה סיוויק, איכות הפלסטיקים, במיוחד אלה שמצפים את לוח המחוונים, אינה גבוהה. זה המגע המחוספס. אולי אלה שקעי USB שבתחתית לוח המחוונים, שמכסיהם כמעט נשארים בכף היד. בשורה התחתונה, איכות החומרים אינה הגבוהה בקטגוריה. מערכת המולטימדיה של סיוויק קשה לפענוח. כל יבואני הרכב יודעים שהלקוחות רוצים Waze. וגם קובצי מוזיקה. וגם שירותי חניה. חלקם מסתפקים ברכישת מערכות בהתקנה מקומית, הדורשות אדפטציה של תוכנת ההפעלה לקהל הישראלי. חבל.

הונדה סיוויק החדשה , צילום: עמית שעל הונדה סיוויק החדשה | צילום: עמית שעל הונדה סיוויק החדשה , צילום: עמית שעל

מכל בחינה אחרת, תא הנוסעים של סיוויק עבר שדרוג מהותי. ראשית, הוא מרווח. לנהג ולנוסע שלצדו יש שפע של מקום, במיוחד בהשוואה לדגם הקודם של סיוויק. עם זאת, קונסולת המולטידמיה המרכזית מעט מגבילה את המקום. גם מאחור יש שפע של מרווח לרגליים, אך נוסעים גבוהים עלולים לסבול ממחסור במרחב לראש.

נקודה חשובה במיוחד: הונדה סיוויק דור עשר מצוידת בכל מערכות הבטיחות שבאמת מצילות חיים. לא מערכות מצפצפות שמותירות לנהג את מלאכת הבלימה וההיגוי, אלא מערכות שמתערבות בנהיגה ולעתים אפילו מפתיעות. למעשה חלק מן המערכות האלה הן המתוחכמות ביותר שבהן נתקלו במכונית משפחתית. בעוד במכוניות מסוימות יש מערכת המסיטה את ההגה בחזרה לנתיב הנסיעה בשעת סכנה, זו של סיוויק מתריעה באמצעות רטט בהגה, ורק לאחר מכן מסיטה את ההגה אל הנתיב. גם מערכת הבלימה העצמאית מצוינת.

סיוויק מצוידת בבקרת שיוט אקטיבית. אפשר לקבוע מהירות נסיעה ולסמוך על סיוויק שתדע להאיץ ולבלום ללא מגע יד אדם. בין יבנה לתל אביב השתרע בשבוע שעבר פקק. לעתים התנועה השתחררה והמהירות עלתה מיידית. לעתים היו בלימות חירום. סיוויק עשתה הכל ללא מגע רגלו של הנהג. מרשים.

הונדה סיוויק דור עשירי היא הראשונה שמצוידת במנוע טורבו בנפח של ליטר אחד בלבד. המנוע מפיק 129 כוחות סוס. הספק מכובד ביחס לנפח. תיבת ההילוכים אוטומטית, רציפה. רושם ראשוני: המנוע שקט. רושם נוסף: הוא מעט רועד בשעת עמידה, לרוב זה לא מורגש. בשעת נסיעה במהירויות עירוניות, סיוויק שקטה יחסית. בנסיעה בינעירונית קיימת חדירה מסוימת של רעשי רקע לתא הנוסעים. בדרך כלל מנוע הטורבו הקטן בהחלט מספק, אך כאשר נדרשת תאוצה רצינית, לדוגמה בשעת עקיפה בעליות לחיפה, מורגשת השהיה בתגובה של סיוויק, במיוחד בסיבובי מנוע נמוכים. צריכת הדלק מרשימה: 13.1 ק"מ לליטר בנסיעה מאומצת.

סיוויק עברה מהפך בכל הקשור בהתנהגות הכביש. הדורות הקודמים של סיויק היו נרפים במיוחד או קיצוניים במיוחד בהתנהגותם. הדור הנוכחי עושה הכל בשמחה. הוא פחות עצבני מקודמיו, אף שההיגוי מגיב מאוד מהר, נוחות הנסיעה גבוהה משמעותית מן הדורות הקודמים, וסיוויק מרגישה הרבה יותר צפויה ונעימה.

מיישרת קו עם העולם

בשורה התחתונה, הונדה סיוויק החדשה מכוונת לטריטוריות חדשות, היא כבר לא מורמת מעם, כבר לא שמרנית, כבר לא יקרה. היא מאובזרת, במיוחד באביזרי בטיחות, ומציעה איכויות שנעדרו מהדגמים הקודמים.

עם זאת, הונדה סיוויק החדשה אינה זו שאליה הורגלו הקונים בישראל, במיוחד השמרנים. מדובר ברכב שכבר אינו נהנה מתדמית יוקרתית, וגם המורכבות הטכנולוגית עלולה מעט להרתיע קונים ותיקים. דווקא שינויים אלה הם שהופכים את סיוויק למכונית הרבה יותר יעילה, נגישה ומעניינת. הדור העשירי של סיוויק הוא הדור הראשון שבאמת מציע לשוק הרכב הישראלי את מה שהונדה מציעה לעולם.

תגיות

14 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה