אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
המותגים בעלי השווי הגבוה ביותר: גוגל, אפל ומיקרוסופט צילום: שאטרסטוק

המותגים בעלי השווי הגבוה ביותר: גוגל, אפל ומיקרוסופט

על פי דירוג המותגים של סוכנות המחקר " WPP קנטר מילווארד בראון" , שני המותגים בעלי הערך הגבוה בעולם – אפל וגוגל – מייצגים יחד ערך מצרפי העולה על התוצר של שבדיה. חברות הטכנולוגיה, רובן אמריקאיות, תופסות את צמרת הטבלה

04.07.2017, 13:42 | שירות כלכליסט

יכול להיות שמניות הטכנולוגיה רשמו ביוני את הביצועים הגרועים ביותר שלהן מזה שבעה חודשים, אולם הן עדיין בראש הטבלה בכל הנוגע לכוח מותג.

בדירוג המותגים בעלי השווי הגבוה ביותר של סוכנות המחקר הגלובלית " WPP קנטר מילווארד בראון" (WPP’s Kantar Millward Brown), תופסות את צמרת הטבלה חברות הטכנולוגיה, רובן אמריקאיות.

גוגל מובילה את המצעד זו השנה השנייה ברציפות, עם תג מחיר של 245.6 מיליארד דולר, ואחרי אפל עם שווי של 234.7 מיליארד דולר. מיקרוסופט היא שלישית עם שווי של 143.2 מיליארד דולר; אחריה אמזון, שקפצה למקום הרביעי זו השנה השנייה ברציפות עם שווי של 129.8 מיליארד דולר, ואחרי – אחרי ירידה של שני מקומות – AT&T במקום השישי עם שוי של 115.1 מיליארד דולר.

גוגל מובילה את המצעד זו השנה השנייה ברציפות, עם תג מחיר של 245.6 מיליארד דולר, צילום: גוגל גוגל מובילה את המצעד זו השנה השנייה ברציפות, עם תג מחיר של 245.6 מיליארד דולר | צילום: גוגל גוגל מובילה את המצעד זו השנה השנייה ברציפות, עם תג מחיר של 245.6 מיליארד דולר, צילום: גוגל

ויזה דורגה שביעית עם שווי של 111 מיליארד דולר, "טנסנט הולדינגס" (TenCent) – חברת האינטרנט הסינית והראשונה בעשירייה הפותחת שאינה אמריקאית מאז 2013 – דורגה שמינית עם שווי של 102.1 מיליארד דולר. חלוצת סיליקון ואלי, IBM החליפה מקומות עם מקדונלד'ס ועברה למקום התשיעי עם שווי של 102.1 מיליארד דולר ואילו ענקית המזון המהיר סוגרת השנה את העשירייה הפותחת, עם שווי של 97.7 מיליארד דולר.

בניגוד לסקרים דומים המודדים שווי מותג על בסיס קריטריון יחיד של שווי שוק, סקירה זו מוסיפה עוד מדדים לתמהיל, ובכלל זה יכולתה של החברה לגרום ללקוחות לבחור את מוצריה ולשלם מחיר גבוה יותר עבורם.

שוויים המצרפי של 100 המותגים המובילים השנה צמח ב-8% לעומת אשתקד, ועומד על 3.6 טריליון דולר. השווי המצרפי של מניותיהן זינק ב-124.9% מאז אפריל 2006 ועד אפריל 2017 – ביצוע המותיר הרחק מאחור את מדדי S&P ו-MSCI באותה התקופה.

החברות האמריקאיות תפסו למעלה ממחצית מ-100 הדירוגים, עם 54 חברות בטבלה, והן מייצגות 71% מערכו המצרפי של הטבלה.

חברות הטכנולוכגיה, ובכלל זה חברות טלקום ומסחר דיגיטלי, שלטו בבירור בדירוג, עם 37 חברות המייצגות 54% משוויו המצרפי של הרשימה. למעשה, על פי הדירוג, שני המותגים בעלי הערך הגבוה בעולם – אפל וגוגל – מייצגים יחדיו ערך מצרפי העולה על התוצר של שבדיה.

שבע חברות חדשות ברשימה כולן מתחום הטכנולוגיה – יוטיוב, HP, "סיילספורס", "נטפליקס", "סנאפצ'ט", אקספיניטי", ו"ספרינט".

"המהפיכה בדירוג המותגים ב-12 השנים האחרונות משקפת את השליטה של חברות הטכנולוגיה ואת ההשפעה המשבשת של המשבר הגלובלי, החדשנות הטכנולוגית והשינוי בגישת הצרכן לבריאות", נאמר בדוח.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות