אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
משרד התחבורה יאפשר יבוא זעיר של משאיות ורכב מסחרי צילום: DAF

בלעדי לכלכליסט

משרד התחבורה יאפשר יבוא זעיר של משאיות ורכב מסחרי

שינוי חוק רישוי רכב והרחבת האפשרויות של היבואנים הזעירים אמורה להכניס חברות נוספות לשוק, להגביר את התחרות ולהוריד את המחירים

05.07.2017, 08:34 | תומר הדר

מטיוטת תיקון לחוק רישוי רכב שהכין משרד התחבורה בימים אלה, עולה כי יתאפשר ליבואנים זעירים להביא לישראל גם רכב מסחרי ומשאיות, כך נודע ל"כלכליסט".

ביוני 2016 אושר חוק רישוי רכב, שאחראי על הסדרת כל ענפי הרכב במדינת ישראל ומעגן בחוק את סוגי העוסקים ביבוא רכב וגם את סוגי כלי הרכב והכמויות שהם רשאים להביא לארץ. חוק רישוי רכב ממוקד בשלוש קבוצות של יבואנים: הוותיקים, המייבאים מכוניות שהם רוכשים ישירות מיצרן הרכב, היבואנים המקבילים הרוכשים את הרכבים מסוכנים בחו"ל, ויבואני הרכב הזעירים, מעין יבואני בוטיק המייבאים עד 20 מכוניות בשנה, בדרך כלל מכוניות יוקרה.

משאית, צילום: DAF משאית | צילום: DAF משאית, צילום: DAF

על פי נתוני משרד התחבורה, נרשמו בשנה האחרונה 14 יבואנים זעירים בישראל. הפוטנציאל הקיים בשוק לחדירת יבואנים זעירים חדשים בתחום הרכב המסחרי והכבד הוא גדול ויכול להשפיע על השוק אם הכמויות יהיו משמעותיות. לכן מעוניינים במשרד התחבורה להגדיל גם את מספר היבואנים הזעירים וגם את היקף הדגמים שיוכלו היבואנים הזעירים לייבא, ולכלול בהם גם רכבים מסחריים וגם משאיות. הוספה של משאיות ורכב מסחרי כבד להיצע תאפשר לגופים רבים שעד כה לא עסקו בתחום היבוא להיכנס לתחום לראשונה.

מטיוטת התיקון לחוק, שהגיעה לידי "כלכליסט" עולה שורה ארוכה של שינויים במעמד היבואן הזעיר שמיועדים לאפשר יבוא של יותר דגמי רכבים ואפילו אוטובוסים. בניגוד לשוק הרכב הפרטי בישראל, שאינו צפוי לעלות בהיקפו השנה על אשתקד, שוק המסחריות והמשאיות נמצא בפריחה הודות לצמיחה כלכלית היוצרת דרישה להובלת סחורות. על פי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2016 נמסרו בישראל 11,954 משאיות ו3,816 מסחריות במשקל של מעל 3.5 טון. בשנת 2015 נמסרו בישראל 9,779 משאיות ו2,692 מסחריות במשקל של מעל 3.5 טון.

תגיות