אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שיאומי רוצה לכבוש את סין עם 1,000 חנויות בסגנון של אפל צילום: mi.com

שיאומי רוצה לכבוש את סין עם 1,000 חנויות בסגנון של אפל

יצרנית הסמארטפונים מתקשה להתחרות בוואווי, מייזו ו-Oppo המקומיות בקטגוריות מכשירי הפרימיום. כדי לשפר את המיתוג שלה, תשיק חנויות חדשות בסגנון יוקרתי - מה שיאתגר את מודל המכירה והפעילות שלה

05.07.2017, 13:54 | רפאל קאהאן

שיאומי הפכה בשנים האחרונות לאחד המותגים הסיניים החביבים על ישראלים, לצד וואווי, וואן פלוס ומייזו. ואולם, דווקא בסין הולך לה פחות טוב: היא סובלת מתדמית של יצרן מוצרי ביניים ומתחילת השנה התקשתה להתחרות עם וואווי בקטגוריית מכשירי העילית והפסידה נתח שוק למתחרות מקומיות אחרות.

קראו עוד בכלכליסט

לפי דיווח של בלומברג, בחרה שיאומי באסטרטגיה חדשה לשינוי המצב: מהלך שיווקי נרחב. בחזיתו עומדת הרחבת רשת חנויות המותג שלה, שנקראת Mi Home. כיום יש לה מאה חנויות שכאלה ובכוונתה לפתוח 900 נוספות.

סמארטפון ה-Mi5 של שיאומי, צילום:רפאל קאהאן סמארטפון ה-Mi5 של שיאומי | צילום:רפאל קאהאן סמארטפון ה-Mi5 של שיאומי, צילום:רפאל קאהאן

הרעיון פשוט: ליצור אווירה יוקרתית סביב המכשירים, כפי שעושות אפל, סמסונג וחברות אחרות, במטרה לקשור את שמה עם מכשירי פרימיום. החברה החלה להקים חנויות עוד ב-2011, שתפקדו בעיקר כמרכזי שירות. הן פעילות בסין, הודו ורוסיה וצפויות לצמוח בפריפריה הסינית ובמדינות נוספות.

החנויות אמנם יוכלו לסייע בשיפור המיצוב של החברה, אך לא יוכלו להזניק אותה לצמרת טבלת המכירות בעצמן; מתחרותיה של שיאומי משלבות מכירה ברשת עם מכירה ברשתות שיווק גדולות למיניהן, בעוד שיאומי מתבססת על רכישה מקוונת ואף תופסת את עצמה כ"יצרנית חומרה וחברת אינטרנט".

הבעיה העיקרית במעבר לניהול רשת חנויות היא בדמות היכולת של החברה לשנות את הפרדיגמה שהובילה אותה: כחברת אינטרנט היא משופשפת במסחר מקוון. אבל מסחר פיזי דורש התמחות שונה לחלוטין, שמתחילה בידע בניהול מלאי, תודעת שירות אחרת ועוד. המהלך גם צפוי לדרוש משאבים גדולים, גיוס עובדים נרחב ושינויים ארגוניים.  

תגיות