אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
החקלאים שהרגיזו את החקלאים: "יוצר תחושה פיקטיבית של קרבה" צילום: עמית שעל

החקלאים שהרגיזו את החקלאים: "יוצר תחושה פיקטיבית של קרבה"

איגוד האיכרים והחקלאים טוען כי הקמפיין החדש של שופרסל, שבו נראים חקלאים משתפים פעולה כדי להביא סחורה במהירות לרשת, יוצר מצג שווא

06.07.2017, 08:29 | נורית קדוש

הקמפיין החדש של שופרסל הממוקד בירקות ופירות מעורר את זעם ארגוני החקלאים. בקמפיין הכולל שלטי חוצות, מודעות ופרסומות טלוויזיה מתארת שופרסל שיתוף פעולה עם החקלאים המאפשר לה להתחייב לצרכנים לרכוש ירקות ופירות בתוך 24 שעות מרגע שנקטפו.

נשיא ההתאחדות דובי אמיתי יצא אתמול במתקפה נגד שופרסל: "הצלחת החקלאים להעלות למודעות מגוון יוזמות ומכירות ישירות הובילו את שופרסל לייצר קמפיין פיקטיבי, שיצר תחושה לצרכן הכי קרובה למכירה ישירה, רק שהם שכחו לעדכן את הציבור שאת הקמפיין הזה מממנים פערי התיווך".

הפגנת חקלאים (ארכיון) הפגנת חקלאים (ארכיון) הפגנת חקלאים (ארכיון)

אמיתי הוסיף: "רשתות השיווק פועלות בתוך שוק ריכוזי ובאמצעות כוח הקנייה שלהן ונוכח העובדה שהרשת היא גם הסיטונאית, הן מייצרות היצע וביקוש מלאכותי אשר בסופו של דבר מתבטא אצל הצרכנים".

לדברי אמיתי, היחסים בין החקלאים לרשתות השיווק, ביניהן גם שופרסל, "לא צבעוניים" כהגדרו, כמו בפרסומת שמציגה הרשת בימים האחרונים. "ההתנהלות היא כוחנית, הרשת מחזירה סחורות ללא סיבה אמיתית ומורידה מחירים שנקבעו מראש, עד שלחקלאי לא משתלם כלל לקטוף מחוסר כיסוי עלויות".

משופרסל נמסר: "שופרסל גאה על שיתופי הפעולה עם החקלאים שבאים לידי ביטוי בקמפיין לקידום שיתופי פעולה אלו ומציעה לפרשנים ובעלי האינטרסים לעסוק בענייניהם".

תגיות