אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מיזם האופניים הסיני ofo בדרך לישראל צילום: בלומברג

בלעדי לכלכליסט

מיזם האופניים הסיני ofo בדרך לישראל

נציג חברת שיתוף האופניים הגדולה בסין הגיע לארץ במטרה להתחיל בפיילוט עוד השנה. החברה עדיין לא גיבשה הסכמות עם רשויות מקומיות על פעילות בשטחן

09.07.2017, 07:15 | אופיר דור, בייג'ינג

ענקית האופניים השיתופיים הסינית ofo מתכננת כניסה לישראל. ל"כלכליסט" נודע כי מנהל פעילות סיני מטעם החברה, שממונה על השוק הישראלי, נמצא בימים אלה בארץ במטרה להתחיל בהקמת המיזם. החברה מתכננת להביא בשלב הראשון עשרות אופניים בלבד לפיילוט, אך היא עדיין לא הגיעה להסכמה עם אף אחת מהרשויות המקומיות על פעילות בשטחן, מה שעשוי להיות מכשול מרכזי בפניה.  

קראו עוד בכלכליסט

ב־ofo, הנחשבת לחברת שיתוף האופניים הגדולה בסין, רואים בכניסה לישראל יעד אסטרטגי מרכזי אף שמדובר בשוק קטן יחסית. לפי הערכות, החברה לא תבחר בתל אביב כעיר הפעילות הראשונה כיוון שכבר פועל בעיר שירות האופניים השיתופיים תל־אופן, הנתמך על ידי העירייה. היא תנסה ככל הנראה להשיק את הפעילות בישראל עוד ב־2017.

בלי תחנת עגינה

 

ofo, שנוסדה ב־2014, היא אחת המחוללות המרכזיות של מהפכת תחבורה אדירה שהתרחשה בשנה האחרונה בסין. במסגרת מהפכה זו עשרות מיליוני סינים עברו לרכוב על אופניים שיתופיים במקום על להשתמש באופניים בבעלותם או לנסוע במוניות ואוטובוסים. בערי סין פעלו במשך שנים מיזמים דוגמת תל־אופן התל־אביבי עם תחנות קבועות, אך ההצלחה שלהן היתה מוגבלת. הערים הסיניות ענקיות ולכן הפיזור של התחנות לא היה נוח מספיק.  

לכך בדיוק מספקת ofo פתרון. המודל שלה אינו כולל תחנות עגינה לאופניים, והמשתמשים יכולים לאסוף אותם מכל מקום ולהשאיר אותם בכל מקום. שכירת האופניים מתבצעת באמצעות הקלדת מספר המוטבע עליהם באפליקציה וקבלת קוד שמאפשר לפתוח את המנעול. כאשר מסיימים את הרכיבה, אפשר לנעול אותו בחזרה ולהשאיר את האופניים על המדרכה בכל פינת רחוב.

מיליוני נסיעות ביום

 

ofo הוקמה על ידי דאי ווי, שווה דונג וג'אנג סידינג, סטודנטים באוניברסיטת פקינג היוקרתית בבייג'ינג. בעזרת מימון נרחב שלו זכתה ממשקיעים כמו ענקית הקמעונאות עליבאבא וחברת הנסיעות השיתופיות דידי צ'אושינג היא התרחבה במהירות בסין. רק בימים האחרונים הודיעה ofo על גיוס של 700 מיליון דולר, שמתווספים לכ־650 מיליון דולר שגייסה בסיבובים קודמים. בעזרת המימון הנרחב מצליחה החברה להציע מחירים נמוכים שתרמו לאימוץ המהיר של המיזם.

לחברה יש כיום כ־100 מיליון משתמשים רשומים המבצעים 25 מיליון נסיעות ביום. השווי שלה מוערך ב־2–3 מיליארד דולר ויש לה יותר מ־6.5 מיליון זוגות אופניים ב־150 ערים, רובן המכריע בסין. נוסף על האופניים בסין, החברה מפעילה כ־6,000 זוגות אופניים בסינגפור. כמו כן יש לה פעילות ניסיונית קטנה בקיימברידג' שבאנגליה ובאוסטין שבטקסס. בעקבות השלמת הגיוס האחרון הודיעה ofo כי היא מתכוונת להציב כ־20 מיליון זוגות אופניים ב־20 מדינות בעולם עד סוף השנה.

מ־ofo לא התקבלה תגובה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות