אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
תנובה תחל להפיץ משקאות של פריניב צילום: צביקה טישלר

בלעדי לכלכליסט

תנובה תחל להפיץ משקאות של פריניב

ענקית המזון תפיץ את מוצרי חברת המיצים הטבעיים מהחודש הבא, כחלק ממאמציה להגדיל את פעילותה שנשחקה בשנתיים האחרונות. מכירותיה של פריניב מוערכות ב-25 מיליון שקל בשנה

10.07.2017, 14:09 | נורית קדוש

תנובה ממשיכה במאמצים להגדלת פעילותה שנשחקה בשנים האחרונות. לכלכליסט נודע כי החברה תחל בחודש הבא להפיץ את משקאות חברת המיצים הטבעיים פריניב.

קראו עוד בכלכליסט

מדובר במהלך שנועד בעיקר להגדיל את הכנסות תנובה, שתבצע את הפעילות במערך ההפצה הנוכחי שלה. פריסתה של פריניב שהתבצעה מאז 2015 על ידי זוגלובק, רחבה ומקיפה חלק ניכר משוק המזון, אך ניתן להעריך כי בתנובה יפעלו להרחיבה לזירות נוספות.

מנכ"ל תנובה אייל מליס , צילום: אוראל כהן מנכ"ל תנובה אייל מליס | צילום: אוראל כהן מנכ"ל תנובה אייל מליס , צילום: אוראל כהן

קטגוריית המשקאות הטבעיים מגלגלת כ-150 מיליון שקל בשנה ופועלים בה בעיקר מותג פריגת של החברה המרכזית למשקאות, פרימור של גניב ופריניב, שמכירותיה מוערכות בכ-25 מיליון שקל בשנה. לאחרונה עברה החברה מיתוג מחדש בהשקעה של 2.5 מיליון שקל. במסגרת המהלך השיקה החברה לוגו חדש ועיצוב מחודש של בקבוקי המשקאות וכן הוסיפה קו של בקבוקים אישיים בנפח 400 מ"ל למגוון הקיים.

חברת פריניב הוקמה בשנת 1994 במושב דבורה על ידי משפחת יניב. החברה הוקמה כמענה לצורך של חברות קייטרינג במיצים טבעיים, ולכן בשנים הראשונות שיווקה את תוצרתה לשוק המוסדי ולמסעדות באיזור עפולה. בהמשך הקימה המשפחה מפעל המאפשר ייצור של כמויות גדולות של מיץ סחוט טרי, תרכיזים טבעיים ונקטרים, באמצעותם חדרה החברה גם לשוק הקמעונאי. בשנים האחרונות החלה החברה לייצא את מוצריה למדינות בסקנדינביה, רוסיה, צרפת וארצות הברית.

תנובה מחפשת מקורות להגדלת פעילותה שנשחקה בשנתיים האחרונות בשיעור חד ומתמשך. מכירות החברה ירדו ב־2016 ב־3.9%, בעוד שוק המזון כולו חתם את השנה בירידה קלה של 0.5% בלבד. מתחילת השנה נקטה החברה במבצעי הוזלות חסרי תקדים והצליחה לבלום את הירידה כך שאת המחצית הראשונה של השנה חתמה עם עלייה של 2.5% במכירות ונתח השוק שלה הסתכם ב- 13.8%. יחד עם זאת, מדובר בנתח שוק נמוך ביחס לכוחה של החברה טרם המשבר.

בנוסף לכך, החברה סובלת מנטישת בכירים רבים שעבדו בחברה לאורך שנים ארוכות וצברו ידע ונסיון. לפני כשבועיים הודיע גיא פרופר, סמנכ"ל הפיתוח העסקי של החברה על החלטתו לסיים את כהונתו. עזיבתו של פרופר מצטרפת להתפטרות בכירים נוספים בשנה החולפת ובראשם אופיר יעקוביאן, סמנכ"ל הכספים שהתפטר לפני כשלושה חודשים בעקבות חילוקי דעות קשים עם אייל מליס מנכ"ל החברה. קודם לכן התפטרו יובל צעירי, סמנכ"ל טכנולוגיות, ואלונה אריאל להב סמנכ"לית תקשורת ורגולציה. חודש אחרי מינויו של אייל מליס התפטר איל ארד, סמנכ"ל המכירות של הקבוצה ומי שנחשב לאחד מאנשי המפתח בארגון.

בנוסף לבכירים שהתפטרו, נרשמו במהלך השנה החולפת עזיבות של מנהלים רבים. חלקם פרשו בעקבות שינויים במבנה הארגוני של החברה וחלקם על רקע חוסר שביעות רצונם מהתנהלות החברה. במסגרת השינוי המבני שעברה החברה סיים יפתח בלוך את כהונתו כמנהל חטיבת התפעול בתשלובת החלב, לאחר שהוחלט להכפיף את החטיבה למנכ"ל תנובה. בנוסף לבלוך, גם גיורא פוין סיים את כהונתו כמנהל אגף תכנון ותיאום ועזב את החברה לאחר 16 שנות עבודה. גם טל וזנה, שכיהן בתפקידים ניהוליים בתנובה במשך 18 שנה הודיע השנה על החלטתו להתפטר. מיד אחרי וזנה הודיעה גם ענבל הרסון, שניהלה את השוק הפרטי ולאחר מכן את הסחר, על החלטתה להתפטר אחרי 17 שנים בתנובה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות