אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הקמעונאים משיבים למשרד הכלכלה: פערי המחיר בענף הטואלטיקה - בגלל היבואנים צילום: אוראל כהן

הקמעונאים משיבים למשרד הכלכלה: פערי המחיר בענף הטואלטיקה - בגלל היבואנים

חודש לאחר פרסום בדיקת משרד הכלכלה בענף הטואלטיקה שהצביעה על מחירים הגבוהים ב-19% בהשוואה למדינות ה-OECD הגיעו היום ראשי חברות הפארם לפגישה עם מנכ"ל המשרד וטענו: המחירים בפועל נמוכים מאלו שעלו בבדיקה

10.07.2017, 19:24 | נורית קדוש

חודש אחרי שפרסם נתוני בדיקה שערך ולפיהם סל המוצרים בשוק הטואלטיקה בישראל גבוה בכ-19% בהשוואה למדינות ה-OECD, נפגש היום מנכ"ל משרד הכלכלה שי רינסקי עם ראשי סופר פארם, ניו פארם, שופרסל, רמי לוי וגורמים נוספים בענף. הקמעונאים זומנו לפגישות נפרסות עם רינסקי, בכדי להסביר את המקור לפערי המחירים של מוצרי הטואלטיקה בין ישראל לעולם. לדברי גורם שהשתתף באחת הפגישות, החברות טענו בפני משרד הכלכלה כי האחריות למחירם הגבוה של מוצרי הטואלטיקה בישראל נעוצה במקטע היבואנים ולא במקטע הקמעונאי. זאת ועוד נטען כי נתוני האמת של מחירי הטואלטיקה, נמוכים בשיעור ניכר מאלו שעלו בבדיקה.

קראו עוד בכלכליסט

כזכור, במסיבת העיתונאים שכינס בחודש שעבר, הציג המשרד סקירה מבוססת על דו"ח נתוני נילסן הכולל את המחיר הממוצע בשנת 2016 של קטגוריות, מותגים ומוצרים ספציפיים ב-13 מדינות: ארה"ב, גרמניה, הולנד, דנמרק, פורטוגל, צרפת, יוון, בריטניה, ניו-זילנד, רומניה, צ'כיה, בולגריה וישראל. לאחר הצגת הנתונים אמר שר הכלכלה אלי כהן כי על פי נתוני משרד הכלכלה סל המוצרים המיובאים גבוה ב-48% בהשוואה למדינות הנבחרות. עוד הוסיף כהן כי המשרד יפעל שלא יוכלו עוד לגזור קופון על חשבון הצרכן הישראלי. השר הצהיר כי יפעל לשינוי המצב באמצעות חיוב הקמעונאים להציג השוואה בינלאומית ברשתות של מוצרים שנמצא שפער המחירים בהם גבוה בהשוואה לחו"ל והקלה בייבוא מקביל.

כעת ידרש משרד הכלכלה לבחון את הנתונים שהציגו הקמעונאים למשר ולהחליט בהתאם האם לפעול במקטע הקמעונאות או הייבוא לצמצום פערי המחיר.

סניף של רשת סופר פארם, צילום: אוראל כהן סניף של רשת סופר פארם | צילום: אוראל כהן סניף של רשת סופר פארם, צילום: אוראל כהן

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

2.
שקר אחד גדול - רוצים לדעת את האמת תבדקו
כדי להכניס מוצר לרשתות הם גובים את העמלות הבאות: 10 אחוז עמלת החדרה 8000 ש"ח ממוצע עלות קוביית פרסום. 15 אחוז בונוס סוף שנה שצריך להחזיר לרשת על כל פריט שמכרה. עלויות הנחות מבצעים. 10 אחוז עמלת מרלוג. עלויות על מדפים ותצוגות פרסים לתחרויות בייבילנד יריד ספקים הנחה 3 חודשים רטרואקטיבית. עכשיו תסבירו לי איך אני ימכור מוצר במחיר נורמלי שלוקחים לי את כל העלויות האלה ?
יבואן  |  10.07.17